האגודה למניעת חילול קברים מאשימה:

'קברי יהודים נחפרים ועצמות מושלכות, באישור הרב שמידל'

חשיפה: בעוד אנשי אתרא קדישא שולחים את אנשיהם להפגין ברמת בית שמש, על קברים שלא היו ולא נבראו, מבוצעת במחצבת נשר ברמלה חפירת קברים המונית, בהסכמתם ובפיקוחם של אנשי אתרא קדישא. הרב שמידל מודה ל'כיכר השבת' בעובדות, וטוען: "הרבנים אישרו". צפו בגלריית עצמות מחפירה (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |

לא יאומן! תחת עיניהם הפקוחות של אנשי ארגון אתרא קדישא, וחמור מכך - בהסכמתם המלאה! מתנהלת חפירת קברי יהודים מימי בית ראשון ושני, וריקון מערות קבורה עתיקות, תוך שהעצמות מושלכות בביזיון על פני השדה, כך מאשים הערב העסקן אהרל'ה יקטר, פעיל האגודה למניעת חילול קברים, התומך את טענותיו בסדרת תמונות חסרות תקדים.

לטענתו, "בעוד אנשי אתרא קדישא שולחים את אנשיהם להפגין ברמת בית שמש, וכן ביהוד - במקומות בהן לא היו ולא נבראו קברים, ויש בהן פיקוח של האגודה למניעת חילול קברי ישראל, הרי שמסתבר, כי במקומות בהן חופרים קברים באופן רשמי ובריש גלי, נעשה הדבר למרבה החרפה, בשיתוף פעולה רשמי עם ארגון אתרא קדישא, המאשר את החפירות, כאשר אלו אף נעשות בנוכחות אנשיו השוהים במקום כמעט מדי יום".

לטענת יקטר, "מדי יום - כבר שבע שנים, ממשיכים אותם אנשים הנקראים חרדים לחפור במחצבת נשר ברמלה, כשהמדובר - כך עפ"י דו"ח רשות העתיקות, בקברי יהודים מתקופת בית ראשון ובית שני".

הרב שמידל: "באישור הרבנים"

בשיחה עם כיכר השבת טוען יו"ר אתרא קדישא הרב דוד שמידל, כי "המקום לא עומד תחת פיקוחנו הישיר".

האם אנשי אתרא קדישא מגיעים למקום ומעודכנים כי נעשות בו חפירות קברים?

"אנו מגיעים רק מדי פעם, כחלק מהפיקוח הכללי שאנו עורכים ברחבי הארץ".

אז מי הם אלו שהמקום תחת פיקוחם?

"תשאל אותם, את אלו שמפקחים שם".

מדוע אינך יכול לגלות מי הם?

"אין זה מתפקידי".

מדוע א"כ אינכם מנסים לעצור את חילול הקברים במקום, למה שם אינכם מפגינים?

"אנו לא פוסקי הלכה, ושם זה נעשה באישור הרבנים".

גם זה שהעצמות מושלכות על פני האדמה בביזיון נעשה באישור הרבנים?

"תשאל אותם, את אלו שאחראים שם".

לא למותר לציין, כי לטענת יקטר, שלדבריו אף מחזיק בראיות ברורות לכך, אנשי אתרא קדישא בכבודם ובעצמם, הם שעומדים מאחורי החפירות במקום, וכי בימים האחרונים הם אף ניסו אלו להסתיר את עובדת מציאת העצמות במקום, תוך שהם משקרים את אנשי ביה"ד של העדה החרדית, שדבר הקברים המחוללים הגיע לאזניהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר