לינץ' קדישא

"התנפלו עלינו עם מבטי רצח בעיניים, כמו המון ערבי מוסת"

"הם גררו אותו דרך חלון הרכב החוצה, כולו זב דם. המשיכו להכות אותו בחמת רצח, לרגום אותו בסלעים, ולא נחה דעתם גם כשקרעו ממנו את בגדיו. רק ניידת משטרה שהגיעה גרמה להם לסגת". תיאור מזעזע ותמונות בלעדיות מהלינץ' שביצעו אנשי אתרא קדישא בפעילי האגודה למניעת חילול קברים (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |

הסיפור הבא חייב להדליק נורות אזהרה אצל קברניטי העדה החרדית, רגע לפני שמטורפי אתרא קדישא החוסים בצילם, אלו שכבר פרצו כל גדר ומתירים לעצמם להציק, להזיק, ולמרר לשווא את חייהם של עשרות יהודים, יעשו צעד נוסף לתהום, ויבצעו רצח של ממש.

המדובר באירוע שתחילתו בראשית השבוע, כאשר אנשי רשות העתיקות הפרו סיכום ברור עם הראשון לציון הגר"ש עמאר, וחפרו קברים בישוב שוהם.

העצמות שהוצאו מהקברים הנ"ל, נמסרו לידיו של העסקן ר' שלום פריד - נציג המשרד לשירותי דת, שבצוותא עם פעילי האגודה למניעת חילול קברים, נסע לטמון את העצמות בבית העלמין ביסודות, הנמצא באחריות המשרד לשירותי דת, ומשמש לקבורת עצמות שהוצאו בחפירות.

שנאת יקטר

בין העסקנים שהיו עימו, היה גם ארהל'ה יקטר - העסקן הבולט באגודה (ושנוא נפשם של אנשי אתרא קדישא - לאחר שחשף את שחיתויותיהם), וכן הרב ישראל ט. - מי שהתנדב בעבר באתרא קדישא, וקבר במשך שלושים שנה עשרות אלפי עצמות, וגם כעת, כששמע שיש עצמות מחוללות, התנדב מייד לסייע בקבורתן.

תחילה התנהל הכל על מי מנוחות, אולם כשהגיעו הפעילים אל תוככי בית עלמין והתחילו בקבורת העצמות, הגיח לפתע איש אתרא קדישא תושב האזור - עם שרשרת ברזל בידו, ונעל את השער - על קבוצת המתנדבים - שנותרו נעולים בתוך בית העלמין.

אבל זו הייתה רק ההתחלה: זמן קצר לאחר מכן, הופיעה "תגבורת" בת עשרה פעילים שהוזעקה על ידי אנשי אתרא קדישא מבית שמש. אלו, החלו לידות אבנים וסלעים אל מעמקי בור הקבורה (כ-18 מטרים עומק) שם עסקה קבוצת המתנדבים באותה עת בקבורת העצמות.

יהודים מבצעים לינץ'

הפעילים ניסו לצאת מהמקום ולברוח, אולם לאחר שבקושי רב הצליחו לפתוח את השער ולצאת מהמקום, רדפו אחריהם אנשי אתרא קדישא והחלו לרגום את רכבם באבנים מטווח קרוב.

"הם היו עם רצח בעיניים, הרגשנו כמו באמצע לינץ' בכפר ערבי עויין", מספרים המתנדבים, "כל שמשות הרכב נופצו, הגלגלים נוקבו, יצאנו מהרכב וברחנו כל עוד רוחנו בנו".

אלא שאחד המתנדבים, שלא חלם כנראה, כי רוצחים של ממש מולו, העז להישאר במקום, ומצא עצמו מהר מאוד במרכזו של פוגרום.

"הם משכו אותו דרך החלון מתוך הרכב - כולו זב דם", מספר אחד הפעילים, "כשהם מפילים אותו על הארץ, מכים בו מכות רצח, ורוגמים אותו באבנים וסלעים שהיו במקום".

אבל זה לא סיפק אותם. "הם המשיכו להתעלל בו, קרעו ממנו את בגדיו, ורק נייידת משטרה שהוזעקה והתקרבה לאזור, גרמה להם לסגת" הוא מספר.

הפצוע טופל במקום בידי מתנדבי הצלה וזק"א, ולאחר שתושבי המקום נידבו לו בגדים חלופיים, הוא פונה להמשך טיפול בבית החולים, שם אושפז למשך הלילה, כשלמחרת שוחרר להמשך מנוחה בביתו תוך מעקב רפואי".

בהוראת הרב שמידל

החמור מכל, אומרים אנשי האגודה למניעת חילול קברים, כי באותו הזמן ממש, התלונן יו"ר אתרא קדישא הרב שמידל בפני הגאון ר' אברהם יהושע סולוביצ'יק שניסה לפשר באחרונה בין הצדדים, וקבל בפניו מדוע אנשי האגודה למניעת חילול קברים מבצעים את הקבורה, כשהוא טוען בנוסף, כי אנשי אתרא קדישא הותקפו במקום.

"זו ההוכחה", טוענים אנשים האגודה, "כי הרב שמידל היה מעודכן בנעשה כל הזמן, וכי הפוגרום נעשה בידיעתו ואף חמור מכך - בהוראתו הישירה".

את תגובתו של הרב שמידל לא הצלחנו להשיג עד לשעה זו. לכשתתקבל, תובא כאן במלואה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר