השושלת נמשכת

ה'בבא פנחס' החל לקבל קהל: "בלי זכות קדימה לעשירים"

ביום חמישי החל האדמו"ר רבי פנחס אבוחצירא לקבל קהל בבאר-שבע, כממלא מקומו וממשיך דרכו של אביו, תוך שהוא מציב כללים חדשים בכל הנוגע לקבל הקהל. בין הכללים: עשירים לא יוקדמו בתור וימתינו כמו כולם ורק תלמידי חכמים ייכנסו מיד עם בואם. רבי פנחס הורה כי אינו רוצה לראות את רשימת הממתינים (ארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
רבי פנחס אבוחצירא (מאיר אלפסי)

האדמו"ר רבי פנחס אבוחצירא, הוכתר בידי דודיו האדמו"רים ומרן הגר"ע יוסף, כממשיך דרכו של אביו, האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל, שנרצח בידי בן עוולה.

ביום חמישי האחרון, החל רבי פנחס לקבל קהל בפעם הראשונה כממשיכו של אביו, בביתו שבבאר שבע. המונים צבאו על פתח ביתו, בהם ציבור חרדי גדול, בבקשת עצה וברכה.

בטרם החלה קבלת הקהל, הורה האדמו"ר רבי פנחס של שורה של שינויים וכללים חדשים המשנים את מה שהיה נהוג עד כה בקבלת הקהל.

בין הכללים וההוראות ניתנה הוראה לגבאים, שלא יקדימו בתור אנשים עשירים אלא הם ימתינו כמו פשוטי העם בתור. היחידים שתורם יוקדם בקבלת הקהל יהיו תלמידי-חכמים מפורסמים, שיגיעו אל הרב, שהם היחידים שיזכו לכבוד הגדול ולא ימתינו בתור אלא יוכנסו אל האדמו"ר מיד עם בואם.

הוראה נוספת שביקש רבי פנחס מהגבאים היא שאינו רוצה לדעת מראש מי הבאים ומי הממתינים בתור לקבלת קהל. "כשיכנס יהודי לחדר אדע שהוא כאן" אמר האדמו"ר לגבאים. רבי פנחס הסביר את הוראתו בכך שאם יראה את רשימת הממתינים, ייתכן ויכיר מישהו או שיבקש להעדיף הכנסת מישהו על-פני האחרים, ואינו מעוניים חלילה לפגוע בשום יהודי.

הוראות חדשות

רבי פנחס שב והורה לגבאים כי פרט לתלמידי חכמים שייכנסו מיד עם בואם, אין להעדיף איש, וכולם יכנסו רק לפי סדר ההרשמה וההגעה.

יצויין כי העצרת לסיום ה'שלושים' על רצח הבאבא אלעזר זצ"ל, בסוף חודש אב, תתקיים בעיר באר שבע, באותו המקום בו התקיימה עצרת ה'שבעה' ולא בבני ברק.

הסיבה לכך היא הרצון של רבי פנחס להימנע מפגיעה בגדולי ישראל ורבנים שיגיעו לעצרת במידה וזו תתקיים בבני ברק, וירצו לנאום אך הדבר לא יתאפשר מסיבות שונות.

הנואמים בעצרת בבאר שבע יהיו גדולי ישראל שלא נשאו דברים בעצרת ה'שבעה'. כשהכוונה היא לתת לכל מי שיגיע את הכבוד המגיע לו לשאת דברים.

בנתיים, רבי פנחס ממשיך בסבב הביקורים שהוא עורך בבתי גדולי ישראל.לארח שבשבוע שעבר פקד את מעונותיהם של גדולי הדור בבני-ברק, השבוע צפוי רבי פנחס להגיע לבתי הרבנים בירושלים, כשבכוונתו לבקר בין היתר בבתיהם של מרן הגרי"ש אלישיב והאדמו"ר מבעלזא.

אתמול בבוקר, הגיע רבי פנחס למעונו של מרן הגר"ע יוסף, שם התקבל בחמימות, תוך שהגר"ע יוסף מרעיף ברכות על ראשו כי "יזכה להמשיך את השושלת המפוארת של בית אבוחצירא לדורותיה ולקרב יהודים לאביהם שבשמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר