פינדרוס למפגינים ברמות: 'אנחנו לא הקדוש ברוך-הוא'

תושבי שכונת רמות ב' בירושלים מצטרפים למחאה נגד חוסר הגנים בשכונה. למקום הגיע סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק החינוך החרדי הרב יצחק פינדרוס שניסה להרגיע את הרוחות ולמצוא פיתרון לבעיית הגנים. לדברי המפגינים פינדרוס אמר להם כי בעיית העברת החדרים הריקים היא בעיקר פוליטית. "אנחנו לא הקב"ה", אמר למפגינים

אלי ג'אן | כיכר השבת |
הילדות לומדות ברחוב, היום (כיכר השבת)

תושבי שכונת רמות ב' בירושלים מצטרפים למחאה נגד חוסר הגנים בשכונה. במודעות שהופצו בבתי-הכנסת באזור קראו ההורים לתושבי השכונה לבא ולהפגין. התוצאה: כמאה הורים וילדים התאספו היום מול מוסדות אור תורה ודרשו פתרון למצוקה.

את הילדות, כחמישים במספר, אספו הגננות והחלו להעביר עימן סדר יום רגיל, רק שזה התקיים ברחובה של עיר. לאחר זמן מה הגיע סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק החינוך החרדי הרב יצחק פינדרוס שניסה להרגיע את הרוחות ולמצוא פתרון לבעיית הגנים.

ההורים טענו בפניו כי במוסדות 'אור תורה' השייך למגזר הדתי-לאומי, ישנם שתי כיתות נטושות מזה מספר שנים ויכולות לסייע במצוקת הגנים.

לדברי המפגינים פינדרוס אמר להם כי בעיית העברת החדרים הריקים היא בעיקר פוליטית "בחרנו בכם" צעקו ההורים "אתם הנציגים שלנו ויש לכם כח".

"הוא אמר לנו 'אנחנו לא הקדוש ברוך הוא' וזהו. איזו תשובה זו?" שאלה אחת האמהות.

ההורים סיפרו כי לאחר שבהנהלת מוסדות אור תורה הבחינו בהפגנה שהתקיימה סמוך לבית סיפרם ועל העיניים שלטשו לעבר הכיתות הריקות, הם שלחו לשם ילדות שינקו במהרה את החדרים "כנראה הם רצו להראות שכל המבנה שלהם בשימוש למרות שזה לא ככה" אמר תושב השכונה.

"האם פייר לדחוס 90 ילדות בגן אחד"? נכתב בשלט שהופנה לראש העיר ניר ברקת "האם העקרון שלא להעביר מבנים לידי חרדים כל כך קדוש?".

לפני זמן קצר נפגשו ההורים עם איש יחסי הציבור שי הורוויץ המוכר כמי שהוביל מספר קמפיינים לטובת הציבור החרדי.

הורויץ שעומד בראש עמותת "האגודה הירושלמית לשיוויון" פנה היום לעיריית ירושלים לפנות את מבני 'אור תורה' לטובת הציבור החרדי ברמות ב'.

"בטרם ננקוט בהליכים משפטיים נבקש לדעת באופן מיידי מדוע לא תקצה עיריית ירושלים את מבני הגן הריקים לשימוש ילדות השכונה בהתאם לייעודו המקורי של המבנה, אשר אין להם מבנה גן תקני ונודדות בדירות שכורות ולא תקניות", הוא אומר.

"כמו-כן, נבקש לדעת מדוע מאפשרת עיריית ירושלים לעמותה פרטית ('אור תורה סטון'), לעשות שימוש במבני גני ילדים שהן בבעלות עירייה כבתוך שלהן, ללא הליך הקצאה כדין, בניגוד לנוהל הקצאות ובניגוד לתבחיני ההקצאות של עיריית ירושלים ומשרד הפנים".

האגודה הודיעה כי במידה ולא יתקבל מענה תוגש עתירה מנהלית בנדון נגד עיריית ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר