אשדוד: גדר בית הספר הוסרה, מאות תלמידות הפגינו בעירייה

מאות תלמידות מוסדות "עמוד החסד" באשדוד, הפגינו הבוקר במשרדי העירייה, לאחר שהגדר המקיפה את בית הספר הוסרה, וטרם תוקנה על-ידי העירייה. בוועד ההורים מאשימים את העירייה בנקיטת סחבת ובהתנכלות מכוונת ואומרים: "זו בושה שילדים צריכים ללמוד ללא גדר ובחוסר ביטחון מוחלט"

חיים שקדי | כיכר השבת |
ההפגנה במשרדי העירייה, הבוקר. (כיכר השבת)

מאז החלה שנת הלימודים בשבוע שעבר, הלימודים במוסדות "עמוד החסד" באשדוד מושבתים, מאחר והגדר שהקיפה את חצר בית הספר, הוסרה, ועדיין לא נבנתה אחרת במקומה.

הבוקר (שני), הגיעו מאות תלמידי המוסדות לעיריית אשדוד, וקיימו במקום הפגנה ומחאה נגד העובדה שאינם יכולים ללמוד בבית הספר כראוי, בשל המחסור בגדר, המפרידה בין בית הספר לשטח הציבורי.

במוסדות 'עמוד החסד' ברובע ט' בעיר, לומדים מאות ילדים במעונות, גנים ובתי ספר נפרדים לבנים ובנות. המוסדות בראשותו של הרב שמעון כהן ובנשיאותו של הרב יורם אברג'ל.

בוועד ההורים של בית הספר אומרים ל"כיכר השבת" כי המוסדות קיימים באשדוד כבר 13 שנה ומאז ומתמיד, הקיפה גדר את מבנה בית הספר, כמתחייב לשלומם של הילדים.

לטענתם, לפני מספר שבועות, הגדר המקיפה את בית הספר נהרסה, זאת לאחר שהשטח הסמוך הוקצה יחד עם חלק מחצר בית הספר למוסדות אחרים שצפויים לבנות במקום בית ספר לבנות.

בוועד ההורים אומרים כי למרות שהשטח הסמוך הובטח למוסדות "עמוד החסד" בעל-פה, אין להם טענה על ההקצאה שנעשתה, אך אין שום הצדק לכך שחלק מחצר בית הספר שלהם תועבר לבית הספר החדש שיוקם בסמוך.

עם זאת, עיקר הסיבה להשבתת הלימודים היא המחסור בגדר שתגן על הילדים, לבל יוכלו חלילה לצאת ממתחם בית הספר ללא השגחה, כמו גם למניעת כניסת זרים לבית הספר, דבר שעלול לסכן את הילדים.

הלימודים יושבתו

בוועד ההורים יש מי שמאשים כי ההתנכלות לבית הספר החלה כבר מאז הבחירות האחרונות לאחר שראש המוסדות לא תמך בראש העיר המכהן, עם זאת, הם מסרבים לערב פוליטיקה במאבק וטוענים אך ורק טענות שתכליתם הוא שלומם וביטחונם של מאות הילדים.

"במהלך כל יום האתמול", מספרות לנו חיה ודניאלה מוועד ההורים, "נתקלנו בסחבת איומה מצד העירייה שנמשכה עד 12 בלילה, שוב ושוב הבטיחו לנו כי הגדר תיבנה, אך הבוקר, הגענו ללימודים והגדר עדיין לא הוקמה".

"בשל כך הבאנו אוטובוסים ועלינו עם מאות הילדים לבניין העירייה, להפגין נגד אוזלת היד ונגד הזלזול המתמשך כלפינו, כאשר בין היתר הצמרת הפוליטית מתחמקת מאיתנו ומסרבת לשבת ולפתור את הדברים", אומרים בוועד ההורים.

לאחר מספר שעות של הפגנה, נשלח קצין משטרה לנציגי ועד ההורים בכדי להבהיר להם כי מדובר בהפגנה לא חוקית. לפי שעה, בוועד לא הוחלט כיצד יימשך המאבק, אך מבטיחים כי הלימודים בבית הספר יושבתו עד לבניית הגדר.

"זו בושה וחרפה שבעיר כמו אשדוד יש 350 ילדים שלומדים בלי גדרות ובחוסר ביטחון מוחלט", אומרים בזעם בוועד ההורים.

פניית "כיכר השבת" לרב ברוך ביטון, מנהל מחלקת חינוך תורני בעירייה, בכדי לקבל את תגובתו, נענתה בשלילה והוא הפנה אותנו לדובר העירייה. משם, טרם התקבלה תגובה.

chaim@kikar.net

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר