בנות ערובה

הבכיר בעיריית ירושלים הושעה, הבנות ימתינו בבית לשיבוצן

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת מיהר להתפאר כי כל הבנות בעיר החלו ללמוד, אבל בשטח - לא פחות מ-60 תלמידות חרדיות שטרם שובצו, יושבות בימים אלו בביתן. הסיבה: הבכיר באגף לחינוך חרדי האחראי על הנושא, הושעה מתפקידו. מה אומרים במשרד החינוך? מיתממים ומגלגלים את הכדור לעירייה (חרדים)

יוסי פוקס | כיכר השבת |
תלמידות סמינר. אילוסטרציה (פלאש 90)

למעלה משישים בנות חרדיות יושבות בביתם, קרוב לשבוע מאז תחילת שנת הלימודים. זהו המצב בשטח - למרות הודעת ראש העיר ירושלים, ניר ברקת למשרד החינוך כי כל הבנות החרדיות בירושלים שובצו בסמינרים.

מנתונים שהגיעו ל"כיכר השבת" עולה, כי יותר מ-60 תלמידות נותרו ללא מקום לימודים, לאחר שעובד האגף לחינוך חרדי בעירייה, הרב ב. ה. - האחראי לשיבוץ, הושעה מתפקידו, יחד עם עוד ארבעה עובדים נוספים, שנחשדו בדיווח כוזב. בין הנושאים שנותרו לטיפולו של הבכיר טרם הושעה, היה גם נושא שיבוצן של הבנות.

בכיר במחלקת החינוך בעירייה אמר היום ל"כיכר השבת": "ראש העיר סייר שבוע שעבר עם פתיחת שנת הלמודים ברשת החינוך החרדית ובישר לכולם שכל הבנות בבית, וכשהוא חזר לבניין העירייה הוא הודיע על ההשעיה, ושכח שזה הנזק הכי גדול". לדבריו, "קצת מוזר התזמון של ראש העיר בחר וזה התוצאה, עשרות בנות נמצאות היום בבית".

סגן ראש העיר הרב יצחק פנדרוס מי שמחזיק בתיק החינוך בעירייה מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "אני מצר על כך, שעקב השעייתו של הרב ב. ה. השרות לציבור נפגע".

מלשכת ראש העיר נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "מדובר בהליך משמעתי עליו הוחלט בעירייה בעקבות חשש לדווח כוזב בשעון הנוכחות, העניין נדון משפטית ולא נתייחס על כך בתקשורת, מבחינת פתיחת שנת למודים רשמה העירייה השנה הישג משמעותי בפתיחה מוצלחת וראויה לכל שבח, באמצעות עבודת מטה נרחבת ופעילות מפורטת שנעשתה במנח"ח, בראשם מערך השיבוץ המוצלח מכל הגילאים.

"ראש העיר ניר ברקת הנחה את הדרג המקצועי לעשות הכל כדי שפעילות אגף מנח"ח לא תפגע, במקומות ספורים בהם נדרשת השלמת הערכות היא מבוצעת בהתאם ללא הפרעה".

במשרד החינוך בחרו להפנות את האצבע לעיריית ירושלים. "היא האחראית על השיבוץ", טענו.

עו"ד יואב ללום מעמותת "נוער כהלכה", מסר בתגובה: "מדהים לראות כמה נמוך יכולים לרדת מחזיק תיק חינוך חרדי והאגף לחינוך חרדי בעירית ירושלים בקחתם את הבנות אשר עדיין לא משובצות כבנות ערובה בכדי להסדיר את הג'וב של עצמם.

"הודעה זו של עירית ירושלים מראה כמה חוכא ואיטלולא ישנם בהתנהלות ה"שיבוץ" של העיריה ובכלל לא מפליא שמשרד החינוך לא מוצא מקום להתערב בעניין".

fux@kikar.net

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר