לאחר שלוש שנים: אסיר יפן יגיע ביום רביעי לישראל

לאחר שזוכה בשבוע שעבר מכל אשמה בחשד להברחת סמים ליפן, בשעות הקרובות ישוחרר אסיר יפן יואל-זאב גולדשטיין מבית הכלא היפני ויעלה לטיסה לישראל. בשעות הלילה שבין יום שלישי ליום רביעי הוא צפוי לנחות בישראל ויעשה את דרכו לבית הוריו בירושלים. מדוע הורה פוסק הדור מרן הגר"ש וואזנר שלא לערוך קבלת פנים? כל הפרטים

חיים שקדי | כיכר השבת |

המאמצים הרבים לשחרורו המהיר של אסיר יפן, הבחור יואל-זאב גולדשטיין, מגיעים לשיאם בשעות אלו, לקראת שחרורו הצפוי כבר בשעות הקרובות מבית הכלא ביפן.

כתב רדיו 'קול חי' ישראל רוזנר מדווח כי בתוך שעות ספורות ישוחרר גולדשטיין מבית הכלא בו שהה מאז הוכרז כזכאי בבית המשפט, לכיוון בית המלון הסמוך לשדה התעופה.

הבחור יואל-זאב גולדשטיין ישהה במקום תחת אבטחה משטרתית, ולקראת שעות הצהרים (לפי שעון יפן), יעלה גולדשטיין לטיסה לכיוון ישראל. כחלק מההסכם, גולדשטיין לא יגיע בטיסה ישירה לישראל.

במהלך הלילה שבין יום שלישי ליום רביעי, וככל הנראה לקראת שעות הבוקר המוקדמות, צפוי גולדשטיין לנחות בשדה התעופה בישראל, ויעשה את דרכו לבית הוריו בירושלים.

בהוראת מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר, לא יערכו חגיגות ולא תתקיים קבלת פנים. הגר"ש וואזנר נימק את הוראתו בכך שהשמחה עדיין אינה שלימה מאחר והבחור השלישי, יעקב יוסף גרינוולד, עדיין כלוא ביפן ומחכה להכרעה בבקשת הסגרתו לישראל, כמו-כן הוסיף הגר"ש וואזנר כי אין הברכה שורה אלא בדבר הסמוי מן העין.

במהלך היום, בטרם הוכרע השחרור באופן סופי, עבר גולדשטיין תשאול במשטרת יפן, במהלכן התחייב שלא יחזור יותר ליפן, וכן שלא יתבע את שלטונות יפן על מאסרו במשך תקופה ממשוכת על לא עוול בכפו.

כזכור, לפני שבוע, כשלוש שנים לאחר מעצרו, זיכה בית המשפט ביפן את הבחור יואל-זאב גולדשטיין שהורשע בהברחת עשרות אלפי כדורי אקסטזי מהולנד ליפן, שהוטמנו בדופן כפולה במזוודה אותה נשא יחד עם חבריו יוסף באנדא ויעקב יוסף גרינוולד.

בהכרעת הדין בבית המשפט, אף ביקש השופט סליחה מהבחור גולדשטיין על-כך ששהה במשך תקופה ארוכה מאחורי סורג ובריח למרות שכעת הוכחה חפותו.

מאז ההכרעה עמלו העסקנים רבות להסדיר את הויזה של גולדשטיין בכדי שיוכל לצאת במהירות האפשרית ליפן, וכעת, בחסדי שמים, בתוך שעות ספורות הוא יעזוב את יפן בדרכו לישראל.

chaim@kikar.net

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר