ש"ס מאיימת: חוק נגד אפלייה בסמינרים

בתנועת ש"ס החליטו על הגשתו של החוק למניעת אפלייה בסמינרים, כך חושף מחר ביטאון ש"ס 'יום ליום'. ע"פ החוק, הרישום לסמינרים יבוצע לפי אזורים, וייתן כלים בידי שר החינוף לאכוף את קבלת התלמידות. החוק יוגש על ידי יו"ר הסיעה חה"כ מיכאלי, מייד עם תחילת מושב החורף של הכנסת (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |
תלמידות בסמינר (פלאש 90)

"לא אנוח ולא אשקוט עד שלאחרון הבנות הספרדיות יימצא סמינר. המקרה החמור שבנות ספרדיות גורשו מסמינר במודיעין עילית, וכשישים בנות רק בירושלים, ובביתר ובעוד מקומות בארץ עדין יושבות בבתיהן כשבוע לאחר פתיחת שנת הלימודים, זה דבר חמור שלא נעבור לסדר היום", כך אומר יו"ר תנועת ש"ס אלי ישי, בראיון שמתפרסם מחר בביטאון ש"ס 'יום ליום', בתגובה לעובדה שעשרות בנות ספרדיות עדין יושבות בבתיהן ללא סמינר.

על פי העיתון, מידי יום ביומו מקבל השר ישי, פניות רבות של הורים כואבים וזועמים על כך שלא נמצא עבור בנותיהם סמינר, כאשר מנהלי הסמינרים מצפצפים על וועדות השיבוץ, לא נשמעים להחלטת הרבנים ועושים ככל העולה על רוחם.

"בדרך הזו, וועדות השיבוץ סיימו את דרכן", אמרו השבוע בש"ס, והבטיחו כי המאבק יעלה מדרגה, והתגובה עבור מנהלי הסמינרים הסרבנים, תהיה קשה וכואבת.

ביום ליום מציינים, כי זעמו של ישי גבר, לאור העובדה כי הבנות הפכו להיות בנות ערובה של הבכיר החרדי בעיריית ירושלים האחראי על וועדת השיבוץ, אך הושעה בינתיים מתפקידו. לטענתם, ככל הנראה העובדים באגף החלו לנקום בבנות הספרדיות, והשהו את הטיפול בהן. וכך מוצאות את עצמן למעלה משישים בנות ספרדיות נותרות ללא סמינר כלל וכלל.

לאור זאת, התגובה הש"סית עומדת להיות חריפה, ועל פיה, מועצת חכמי התורה כבר התירה לתנועת ש"ס להגיש את החוק למניעת האפליה בסמינרים.

המדובר כזכור, בחוק שהגיש בשעתו יו"ר סיעת ש"ס ח"כ אברהם מיכאלי, חוק הנותן יותר כלים בידיו של שר החינוך, על מנת שיוכל לנקוט בסנקציות חריפות כנגד מנהלי הסמינרים המסרבים לקלוט בנות ספרדיות, ולהורות בעצמו על שיבוץ הבנות.

בנוסף לכך, החוק יחייב להגדיר את הסמינרים כאיזורי רישום כך שהם יהיו חייבים לקבל כל בת אשר מתגוררת בקרבת מקום בדומה למה שקיים בבתי הספר היסודיים.

כזכור, לפני כתשעה חודשים הודיע כבר אלי ישי על כוונת ש"ס לקדם את החוק, אולם נסוג בו נוכח הבטחות והסדרים שונים. כעת, כאמור, נוכח הנעשה עם פתיחת השנה, החליט ישי לקדם את החוק מחדש.

האם האיום ימומש? ימים יגידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר