פרשת המינהל הקהילתי ברמות

ברקת הציע: "קחו מיליון שקלים למינהל נפרד"; החרדים סירבו

האתנן: בניסיון לפתור את המחלוקת בין החרדים לחילונים סביב סוגיית השליטה במינהל הקהילתי ברמות, הציע רה"ע ניר ברקת לנציגים החרדים: "קחו מיליון שקלים להקמת מינהל קהילתי נפרד עבורכם". פינדרוס סירב: "תן לנו את המינהל, ולחילונים שהם המיעוט בשכונה תן את המיליון שקלים" (חרדים)

יוסי פוקס | כיכר השבת |
ניר ברקת (פלאש 90)

"קחו מיליון שקל ותקימו מינהל נפרד לעצמכם", כך הציע ראש עיריית ירושלים ניר ברקת לנציגים החרדים, שדחו מצידם את ההצעה.

הרקע לכך, הינו המאבק שמתנהל בירושלים כבר יותר מחצי שנה, בין ראש העיר ניר ברקת לבין החרדים, בשאלה מי ישלוט על המינהל הקהילתי בשכונת רמות בירושלים, שכונה בה קיים רוב חרדי מוחץ, אולם למרות זאת - נשלט המינהל הקהילתי בידי מיעוט חילוני.

בשבוע שעבר התכנסה ישיבת הנהלת העירייה, שם ראש העיר הציע לחרדים: "קחו תקציב של מיליון ש"ח להקמת מינהל קטן משלכם, ותשאירו את המינהל הנוכחי בידי החילונים".

המדובר למעשה בשאלה האם יהיו בשכונה שני מינהלים או אחד. החרדים טוענים "אנו הרוב בשכונה ולכן אנחנו דורשים שיהיו בחירות, ואילו החילונים מנסים למנוע עריכת בחירות, ומבקשים הסדר במסגרתו יישאר המינהל בידיהם.

סיבת המאבק הוא גם מי יהיה בעל השליטה במבנה הגדול של המינהל הנוכחי, בו ישנם ספרייה עירונית ובריכת שחייה, דבר שמכניס תקציב גדול למניהל הקהילתי.

אלא שההצעה דעיל, לא האריכה ימים. פינדרוס, ששמע אותה, הגיב בדחייה על הסף: "אותנו לא ייקנו בכסף", אמר לראש העיר. "תן לנו את המנהל, ולחילונים שהם המיעוט בשכונה תן את המיליון שקל".

ל'כיכר השבת' נודע, כי מייד לאחר הישיבה כינס פינדרוס את כל חברי סיעתו, שם הוחלט להיוועץ בגדולי ישראל ומחר (יום שלישי) יתכנסו שוב ויחליטו איך מתקדמים במאבק.

בכיר בעירייה אומר היום ל'כיכר השבת': "אם הציבור החרדי ייקח את התקציב, התוצאה תהיה גרועה לא רק עבור התושבים, אלא גם כאשר יציגו את זה בתקשורת, תחת ההסבר, כי שוב החרדים סוחטים תקציבים"

סגן ראש העיר יצחק פינדרוס מסר בתגובה ל'כיכר השבת': "אנחנו רוצים שהרוב של תושבי השכונה ישלוט בה, שיעשו בחירות בשכונה ומי שינצח שינצח".

הרב שלמה רוזנשטיין חבר מועצת העיר (יהדות התורה) אומר בתגובה ל'כיכר השבת': "אם יש למישהו הרגשה שאנחנו מתכוונים להתקפל או לוותר הוא טועה, עוד לא אמרנו את המילה האחרונה גם בפן המשפטי".

"הרוב בשכונה צריך לקבוע, ולא יתכן שיתנו למיעוט לשלוט ויפצו את הרוב, זה צריך להיות ההיפך", הוסיף רוזנשטיין.

תגובת העירייה: לא היה ולא נברא, ואין לשמועות האלה כל שחר. ראש העיר הכריז הכריז כבר בתחילת הקדנציה על קיום בחירות בכל המינהלים הקהילתיים בעיר כולל רמות. בימים אלו נבחן המודל המתאים לקיום בחירות בשכונה.

העירייה גם מוסיפה: ללא שום קשר לכך, בכוונת העירייה לשדרג את השירותים הניתנים לתושבי השכונה ולהתאימם לצרכים הקיימים, כפי שנעשה גם בשכונות העיר האחרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר