הקיבוץ ב'גיל' יועבר לישיבה חדשה; "נטל על הישיבה"

ישיבת "באר התורה" בשכונת בית וגן בירושלים, בראשותו של הגאון רבי גבריאל יוסף לוי - משנה את פניה. בוועד מיוחד שמסר ראש הישיבה לבחורים המבוגרים בישיבה, הוא הודיע על החלטתו לסגור את הקיבוץ, ולהעבירו לישיבה חדשה שתפתח בשכונת מאה שערים. "אתם נטל על הישיבה", אמר ראש הישיבה. הבחורים טוענים כי המהלך ייכשל

חיים שקדי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

דרמה בישיבת "באר התורה": ראש הישיבה החליט כי רוב חברי הקיבוץ, המונה כ-50 בחורים, יועברו בזמן חורף הקרוב כישיבה חדשה למבנה בשכונת מאה שערים ברושלים.

ישיבת "באר התורה" (המוכרת כישיבת 'גיל') בשכונת בית וגן בירושלים, נוסדה לפני למעלה מ-15 שנה על-ידי הגאון רבי גבריאל יוסף לוי, ומונה למעלה מ-300 בחורים, ונחשבת כישיבה טובה בעולם הישיבות הליטאי.

ל"כיכר השבת" נודע כי בוועד מיוחד שנמסר בשבוע שעבר לבחורי הקיבוץ הפתיע ראש הישיבה את הבחורים והודיע על החלטתו לסגור את הקיבוץ בישיבה ולהעביר בזמן הבא את מרבית הבחורים לישיבה שתפתח במיוחד עבורם בשכונת מאה שערים.

מדיווחים שהגיעו ל"כיכר השבת" עולה כי ראש הישיבה התלונן ואמר כי "הקיבוץ נטל על הישיבה". לטענתו, הבחורים המבוגרים מקלקלים את הבחורים הצעירים, מאחרים לסדרים, לומדים מסכתות אחרות ולא נמצאים בשבתות בישיבה.

כאמור, ראש הישיבה ביקש ממרבית הבחורים בקיבוץ כי בזמן חורף הקרוב יעברו ללמוד בישיבה החדשה, שבאופן מעשי תהווה סניף של ישיבת 'באר התורה' הקיימת, ובראשה יעמוד תלמיד חכם משיקגו, הידוע כמחזיק תורה גדול בארץ ישראל.

אחד הבחורים בקיבוץ בישיבה, אומר בתגובה ל"כיכר השבת" כי אין היענות מצד בחורי הקיבוץ ללכת לישיבה החדשה. לדבריו "יש חשש שהמהלך ייכשל ובחורי הקיבוץ ייפלו בין הכיסאות. חבל שראש הישיבה לא מבין כי ישיבה זקוקה לקיבוץ, והיא עלולה להיכשל בלי בחורים מבוגרים בישיבה".

בחור נוסף מהישיבה, סירב להשיב לשאלותינו אך טען כי המהלך עדיין לא סגור ולא בטוח שהוא יצא אל הפועל ושהקיבוץ אכן יעבור לישיבה החדשה. פניותינו לקבלת תגובות נוספות למהלך, לא נענו.

לפניות לכתב: chaim@kikar.net

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר