לילה בשדה התעופה עם גופתו של אליה אלי ז"ל

אליה אלי, שטבע למוות באומן, לא זוכה למנוחה: אחרי שלושה ימים הוא הובא לשדה התעופה בקייב, אולם שם נתקל צוות זק"א בקושי בירוקרטי. לכיכר השבת נודע כי בשעה האחרונה התקבל אישור מוכס. גרוסמן: "אני מקווה שהגופה תעלה על טיסה בשעה 13:00. עדיין אין אישור סופי לכך"

יוני גבאי | כיכר השבת |
אליה אלי ז"ל (חדשות 24)

יותר משלושה ימים לאחר הטרגדיה באומן, לאליה אלי ז"ל אין עדיין מנוחה. אתמול הובאה גופתו של אליה לשדה התעופה בקייב לקראת טיסה שתביא אותה לישראל ומשם למנוחות עולמים, אולם ברגע האחרון התעורר מכשול בירוקרטי.

שימי גרוסמן, מפקד זק"א אומן סיפר לכיכר השבת: "במהלך כל יום האתמול דאגנו לרוב האישורים, בין היתר גם לויתור נתיחה של הנפטר. היו בידינו שמונה אישורים מתוך תשעה.

"בתחילה היינו בדרך לעיר וניצה שם היינו אמורים לפגוש מוכס שיתן את האישור האחרון, אך בדרך עדכנו אותנו שעלינו לנסוע לקייב".

אמש, אחר חצות, הגיע צוות זק"א לשדה התעופה בקייב, אולם האישור המבוקש לא התקבל.

מפקד זק"א אוקריאנה, יעקב זילברמן פועל בשטח כדי לקבל את האישור האחרון.

לכיכר השבת נודע כי בשעה האחרונה התקבל אישור מוכס. גרוסמן: "אני מקווה שהגופה תעלה על טיסה בשעה 13:00. עדיין אין אישור סופי לכך".

אליה טבע למוות ביום א' דראש השנה, בעת שטבל בנהר. באותן שעות ניתך גשם עז על העיר, וטמפרטורת המים היתה נמוכה במיוחד. ככל הנראה, הבחור לקה בליבו בשל הקור העז, וטבע.

אחיו וחבריו היו לצידו וניסו להציל את חייו, אולם המים הקרים לא איפשרו להם לעשות דבר.

הם הזעיקו את מתנדבי זק"א, ואלה הגיעו למקום באמצעות אמבולנס. המשטרה הוזעקה אף היא וזו הבהירה כי רק צוללנים יוכלו למשות את הבחור מן המים.

כאן נכנס לתמונה אחד המתפללים, בוגר שייטת 13. הוא נכנס אל המים הקרים וכעבור דקות אחדות שב עם גופתו של הבחור. הדקות הארוכות שעברו מאז שטבע, מתברר, היו קריטיות.

כל מאמצי ההחייאה נכשלו. הגופה הובאה לחדר קירור ששימש לאכסון מזון סמוך לציון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר