שידור חי ממסע הלווית הגאון הגדול רבי נתן צבי פינקל זצ"ל

תולדותיו של ראש הישיבה: עשרות שנים של הרבצת תורה ● מיוחד

בחודש אדר ב' בשנת תש"ג, נולד הגאון רבי נתן צבי פינקל. בשנת תש"ן, מונה לעמוד בראש ישיבת 'מיר', לאחר פטירתו של חמיו, ובשנת תשע"ב, נפטר לבית עולמו והוא בן 69 בלבד. במשך עשרות שנים העמיד עשרות אלפי תלמידים, ופיתח את ישיבת 'מיר' לממדים עצומים. וגם: השיעור האחרון שמתברר כצוואה ברורה וחדה של הגרנ"צ פינקל זצ"ל ● תולדותיו ● וגם: שידור חי (חרדים)

חיים שקדי | כיכר השבת |
המיטה (צילום: במבי ורונן כץ ומאיר אלפסי)

עולם התורה באבל: בשעות הבוקר המוקדמות, נדם ליבו של גדול מרביצי התורה, ראש הישיבה הגדולה בעולם ישיבת 'מיר', הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל, חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', למגינת ליבם של עשרות אלפי תלמידיו בארץ ובעולם.

הגאון רבי נתן צבי, נולד בשיקגו שבארצות הברית לפני 69 שנים, בתאריך ה' באדר ב', שנת ה'תש"ג, לאביו הרב אליהו מאיר פינקל זצ"ל, והוא נקרא על-שם אבי זקנו 'הסבא מסלבודקא'.

הוא נישא לבתו של הגאון רבי בנימין ביינוש פינקל, שהיה גם בן דודו של אביו. חמותו הייתה הרבנית אסתר פינקל, בתו של הגאון רבי שמואל גריינמן, שהיה גיסו של מרן החזון איש זיע"א.

לאחר פטירת חמיו, בשנת ה'תש"ן, התמנה הגרנ"צ פינקל לעמוד בראשות ישיבת 'מיר' המעטירה, הישיבה הגדולה בעולם, אליה נוהרים תלמידים מכל קצוות תבל. חתניו האחרים של הגר"ב פינקל, גיסיו, הרב בנימין קרליבך והרב נחמן ליבוביץ, מונו לכהן כר"מים בישיבה.

הגרנ"צ פינקל זצ"ל, סבל רבות בכל השנים האחרונות ממחלת ניוון שרירים ומפרקינסון, בגינם היה מרותק לכסא גלגלים, אך זה לא מנע ממנו להגדיל תורה ולהאדירה, ולפתח את הישיבה ומוסדותיה לממדים בלתי נתפסים.

בעודו מכהן בראשות ישיבת 'מיר', פתחה הישיבה סניפים בכל רחבי הארץ, בהם: ישיבת 'מיר' בשכונת ברכפלד במודיעין עילית בראשה עומד הגאון רבי אריה פינקל ועומדת בניהול של בנו הרב שמריהו יוסף פינקל, וישיבת 'מיר' בשכונת רמת שלמה בירושלים, בראשה עומד מקורבו הרב מנחם זריצקי.

למרות מצבו הבריאותי, הקפיד ראש הישיבה להשתתף בתפילות בישיבה, ואחת לשבוע מסר 'שיעור כללי' לאלפי התלמידים והאברכים. בנוסף, הקפיד להגיע מדי שבוע לישיבת 'מיר' בברכפלד, ופעם בחודש מסר שם 'שיעור כללי'. השיעור האחרון שלו בישיבה בברכפלד, היה שיעור פתיחת 'זמן חורף' בשבוע שעבר.

בשיעורו, מסר הגרנ"צ דברי חיזוק לתלמיד הישיבה, שכעת נראים כצוואה ברורה, ואמר: "צריך ללמוד וללמוד, לדחוף הלאה, ללמוד בעיון רב. אם יש דחף ללמוד - מספיקים. זו לא שאלה אם ללמוד מהר או לאט, בעיון או בבקיאות, אלא איך לומדים. זו הבקשה שלי מכם, זו התביעה שיש לי אליכם - ללמוד, לא לחלום".

בנוסף, הגרנ"צ פינקל היה מכתת רגליו במשך שבועות ארוכים בחו"ל, שם סבב בבתי הנדיבים, במסירות נפש עצומה, במטרה לגייס כספים להמשך פיתוחה ואחזקתה של הישיבה על אלפי תלמידיה והאברכים הלומדים בה.

בפטירתו, הותיר אחריו הגרנ"צ פינקל זצ"ל, דורות ישרים מבורכים אשר כולם עוסקים בהרבצת תור - את רעייתו הרבנית רחל לאה תחי'. בניו הרב אליעזר יהודה, הרב אברהם שמואל, הרב ישעיהו, הרב יצחק, הרב שמריהו יוסף והרב חיים. שבע בנות הנשואות כולם למרביצי תורה, וכן עשרות אלפי תלמידים אבלים ויתומים, בכל רחבי העולם.

הלוויתו יצאה בשעה 12:00 מהיכל ישיבת' מיר' בשכונת 'בית ישראל' בירושלים, להר המנוחות שם ייטמן.

הצטרפו לשידור החי - באדיבות קול ברמה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר