עימות סוער

מה חושב הגר"ע יוסף על נשות השאלים? בנו: "חוסר צניעות"

הרב דוד בניזרי והרב אברהם יוסף התייחסו הערב לסערת ה'שאלים' ולדעתו של מרן הרב עובדיה יוסף בנושא. בניזרי טען: "הרב עובדיה מברך על זה", ואילו בנו של הגר"ע יוסף חשף שיחה מן הקודש פנימה, וממנה משתמע כי הגר"ע סבור שהשאל גורם לחוסר צניעות. האזינו לדיון (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(אילוסטרציה: פלאש 90)

ימים אחדים לאחר ש"העדה החרדית" הוציאה מכתב מחאה חריף נגד נשים המשתייכות לכת הטליבאן, מגן הרב דוד בניזרי על לובשות ה'שאל' וטוען: הרב עובדיה יוסף הביע הסכמה ללבישת שאל ואף ברך על-כך.

הרב בניזרי דיבר ב"מהדורה המרכזית" של רדיו "קול ברמה" עם אבי מימרן, והתייחס למכתב "העדה החרדית": "הכי כואב בכל הפרשה כולה, איך אנחנו, אמצעי התקשורת שלנו נפלו בתוך הפח שטמנו לנו החילונים. לקחו מכתב של העדה החרדית, וקרה איזה מקרה. אומרים בכלל שהכל שיקרי כל הסיפור הזה. אומרים שכל השאלים, כל הרדידים, זה נשים תמהוניות. ואז כולם נפלו בפח, כולל נבחרי ציבור", אמר.

"העדה החרדית מדברים על נשים שאין להם דת תורה, אין להם דין ואין להם דיין. אבל לא הוזכרה המילה שאלים", טוען הרב בניזרי.

לדברי הרב בניזרי, "בפרשת קורח הופיע הרב אבוטבול כאן ברדיו, שאלו אותו מה דעת הרב עובדיה על שאל והוא השיב שאם זה על דעת הבעל, וזה מחזק ביראת שמים, הרב עובדיה מברך על זה. אני אישית לפני שבע שנים ישבתי מול הרב יחד עם אשתי, והרב ברך אותי ואת אשתי לחיים טובים ולשלום".

"כמו עדת פינגוונים"

מהי, אם כן, דעתו האמיתית של נשיא מועצת החכמים על התופעה ההולכת ופושטת בקרב הנשים השומרות מצוות?

הרב אברהם יוסף, רב העיר חולון ובנו של הגר"ע התייחס לנושא וסיפר: "אני הפנתי אל אבא שאלה מהי צניעות. למשל אישה שהולכת עם כיסוי ראש, אבל כובע רחב שוליים, כל מי שרק נתקל בה מפנה את הראש. האם זו נקראת צניעות? אמר לי אבי מורי: ודאי שלא.

"שאלתי אותו אם אישה שואלת בגד הכי פשוט בצבע שחור, כחול, אבל בבגד הזה יש נצנצים זוהרים שמושכים את העין. האם זו נקראת צניעות? האם זה לא אותו גדר של בגד אדום? והתשובה היתה, זה אותו גדר.

"שאלתי את אבא: ומה נשתנה השאל שנשים שמות על עצמן והן נראות מוזרות ברחוב, שכל מי שעובר לידן הוא נראה ממש מפנה את הראש, כיוון שזה דבר מוזר? אני עוד לא מדבר על אלה שמכסות את הפנים ברעלות, או על אלה שמלבישות ילדות קטנות.

"הייתי עם אשתי באיזשהו אירוע, ופתאום כמו עדת פינגוונים הופיעו האם עם ארבע בנות, ילדה גדולה ביותר היתה אולי בת 10 וכולן מכוסות. הדברים האלה לא רק שרחוקים מאוד מהצניעות, זה גם לא כבוד האישה.

"שאלתי את מור אבי אז ועמד לידי גם אחי, "מצטטים בשמך כאילו השאל הדבר המומלץ". אמר לי "כנראה שלא הסבירו לי עוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר