תיעוד מצולם

בהפגנה נגד רב ה'שאלים': אברך חשף עדות מזעזעת

"יש אברך בירושלים שלומד עד 11:30 בלילה כל יום. הוא אמר לי באחרונה 'אני לא מתמיד, אבל יש לי בבית ילדה בת 12 ואישתי לא מסכימה לי לבוא עד שהיא תלך לישון, בכדי שאני לא יראה אותה" - כך חשף אמש אחד המפגינים, מול בית מדרשו של הגאון רבי אהרן רומפלר שלטענת המפגינים, האב שיילד את ביתו שייך לאותה קבוצה שאותה הוא מנהיג (חרדים)

(צילום: כיכר השבת)

הפגנה סוערת התקיימה אמש (מוצ"ש) בשכונת גאולה בירושלים. כ-200 איש הגיעו להפגין מול בית מדרשו של הגאון רבי אהרן רומפלר שלטענת המפגינים, האב שיילד את ביתו שייך לאותה קבוצה שאותה מנהיג הרב רומפלר. 'ל'כיכר השבת' נודע כי בין המפגינים נכחו בני משפחות שנפגעו מכת השאליים. הם זעקו את כאבן האישי.

אחד המפגינים סיפר ל'כיכר השבת': "אישתי אומרת לי שהיא רואה נשים עם שאלים וזה טוב מאוד ויפה, אבל יש ילדים מתוכם בגילאי 3 ו-10 שלא הולכים לתלמודי תורה ולא מקבלים טיפול רפואי כראוי, ובית-הדין של העדה החרדית קורא להם להתייצב והם מסרבים פעם אחר פעם".

המפגין, אברך מהשכונה, חשף עדות מזעזעת: "יש אברך בירושלים שלומד בכל יום בכולל עד 11:30 בלילה. הוא אמר לי באחרונה 'אני לא מתמיד גדול, אבל יש לי בבית ילדה בת 12 ואישתי לא מסכימה לי לבוא עד שהיא תלך לישון, בכדי שאני לא יראה אותה.

"אנחנו נגד המשוגעים האלו שהורסים כל חלק טוב ביהדות החרדית. אנחנו באים למחות נגד אותם אנשים שמעודדים את הקיצוניים, נגד רצון בעליהן. אנחנו לא נגד השאלים, שיעשו מה שהם רוצים אבל כשבית-הדין קורא להם - הם חייבים להתייצב".

ומה הגיב הרב?

מקורב לרב רומפלר, אומר ל'כיכר השבת': "כשהרב שמע שיש נגדו הפגנה בחוץ, הוא התבטא 'הבזיונות מכפרים את העוונות'".

לטענת המקורב, "הרב לא קשור לסיפורים שמשייכים אליו. כל אחד שרוצה חיזוק מגיע לרב, הרב לא אומר לאף אחת ללבוש שאל ולא אומר שלא ללבוש, נשותינו לא לובשות שאלים ולרב אין קשר לקהילת השאלים, העדה החרדית לא יצאה נגד הרב, אלא נגד נשים שלא שומעות לדעת תורה. 

"הייתה אישה שהייתה מכוסה לגמרי. בהתחלה הבעל הסכים ואחרי לחצים שהופעלו עליו מהמשפחה, הוא דרש מאשתו שתוריד את הרדיד המלא והיא סירבה. הזוג התייצב בבית הרב שדרש משניהם להיכנע אחד לשני: היא תלבש שאל, אבל בתנאי שלא יכסה את כל הפנים. הבעל סירב להסכם.

"מספרים עלינו דברים חמורים של גילוי עריות, אבל אצלינו הנשים הולכות מכוסות כדי ששום גבר לא יכיר אותן ולא יסתכל עליהן - ועליהן מספרים את כל הדברים החמורים האלו?! מי שבא להתייעץ עם הרב על צניעות, הרב מייעץ לו להחמיר בצניעות וח"ו שלא יפגע בשלום בית או בילדים".

עוד הוא אומר: "נציג של הרב רומפלר הגיע לבית-הדין של העדה החרדית בכדי להשתתף בדיון ולהציג את גרסתו, אבל לא רק שחסמו את כניסתו לדיון - גם איימו עליו שאם לא יילך הוא יחטוף מכות"

ya@kikar.net

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר