צוואת ראש הישיבה

הצוואה האחרונה של הגרנ"צ פינקל: סגירת החנויות בלילה

אחרי הסתלקות ראש ישיבת מיר, מופצות מודעות בבית ישראל הקוראות לקיים את הוראת ראש הישיבה, ולפיה כל החנויות ייסגרו את שעריהם עד השעה 23:00, בכדי לשמור על הצביון הרוחני בשכונה. "ולנחת רוח לנשמתו הטהורה נתחזק לעשות רצון צדיק ולתת תוקף וקיום לצוואתו האחרונה", נכתב (חרדים)

חיים שקדי | כיכר השבת |
המודעות בשכונת בית ישראל. (נייעס 24/6)

אחת מפעולותיו הרבות של ראש ישיבת 'מיר', הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל, בטרם נפטר לבית עולמו, עסקה במגוון החנויות הפזורות ברחובות שכונת 'בית ישראל', בסמוך לישיבת 'מיר', אשר מתפרנסים מאלפי תלמידיה.

הגרנ"צ זצ"ל הורה ותיקן כי כל החנויות ייסגרו את שעריהם לא יאוחר מהשעה 23:00 בלילה, בכדי לשמור על הצביון הרוחני של השכונה, ולמנוע הוללות של בחורים בחנויות שהיו פתוחות אל תוך השעות הקטנות של הלילה.

הבוקר (ראשון) הופצו בשכונה מודעות, בהם קריאה לבעלי החנויות שלא לחרוג מהבקשה האחרונה של רבי נתן צבי זצ"ל, ולא להפר את ההוראה בכל הנוגע לשעת סגירת החנויות.

בתחילת המודעה, תחת הכותרת "קמי בפרץ אין", נכתב: "אנו תושבי שכונת בית ישראל מבכים מרה יחד עם כל ישראל על אשר הוסר תפארתה וגאוותה של שכונתינו מרן ראש הישיבה הגאון הצדיק רבי נתן צבי פינקל זצוק"ל.

"אשר זכינו שקיבץ וריבץ תורה לאלפים ורבבות בתוך שכונתינו הק', והיה מעדן עצמו כתולעת בשעה שהיה עוסק בתורה ומשים עצמו קשה כעץ כשהיה יוצא במלחמת ה' לעמוד על משמרה הקדושה בשכונתינו, ובפרט בתקופה האחרונה אשר מכת הבילוי הלילי החלה לפשוט ברחובותינו הניף את ידו ונתן הוראה לכל תלמידיו לבל ידרכו במפתן החנויות הפורצות את הגדר.

"ולנחת רוח לנשמתו הטהורה נתחזק נא לעשות רצון צדיק ולתת תוקף וקיום לצוואתו האחרונה", נכתב במודעה, "אשר נתן ביום רביעי האחרון לחייו בקוראו לביתו את כל משגיחי וועדי הכשרויות והיתן להם הוראה ברורה שידאגו שכל החנויות בשכונת בית ישראל יסגרו את שעריהם לא יאוחר מהשעה 11:00 בלילה כולל ליל שישי בלי יוצא מן הכלל".

בהמשך המודעה מבטיחים "תשובי השכונה", לעמוד על המשמר ולהימנע מלהיכנס אל החנויות אשר ייפרו את התקנה, וישאירו את החנות פתוחה לאחר השעה שנקבעה.

המודעות בשכונת בית ישראל. (נייעס 24/6)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר