דברי האדמו"ר נחשפים: מעודד 'שאלים' - אך נגד 'רעלות'

חברי 'כת הרעלות' הקיצונית, מבלבלים את הציבור בהפצת מידע מוטעה, לפיו רבנים ואדמו"רים התומכים בלבישת 'שאל' תומכים גם בלבישת 'רעלות', בעוד מדובר בשני דברים שונים. חברי הכת טוענים כי האדמו"ר מפוריסוב, תומך בהם ומעודדם, אך בהקלטה שהגיעה לידי "כיכר השבת", מתבררר כי האדמו"ר מעודד רק לבישת 'שאל' ולא רעלות. ומה אומרים מקורבי האדמו"ר?

חיים שקדי | כיכר השבת |
האדמו"ר מפוריסוב

הסערה הציבורית סביב 'כת הרעלות' הקיצונית, מביאה את חבריה לשגר הקלטות וחומרים שונים, כשאלות של מורי-צדק או הרצאות של רבנים, בכדי להוכיח כי ישנם רבנים התומכים בהם ובמנהגיהם.

בעוד חברי הכת טוענים בתוקף כי יש שני רבנים המכוונים את דרכם, הרב הצדיק אהרון רומפלער והאדמו"ר מפוריסוב, מתברר כי המקורבים לשני הרבנים מכחישים זאת מכל וכל.

יצויין כי האנשים הללו מנצלים את תמימות הציבור וחוסר הידע של כלי התקשורת השונים, בכדי להפיץ דברים של רבנים המתירים 'שאלים' המכסים מהכתפיים ומטה, בעוד האיסור שיצא לאחרונה הוא נגד ה'רעלות' המכסות את כל הפנים.

האדמו"ר מפוריסוב, בנו של הגאון הצדיק רבי בנימין רבינוביץ זצ"ל ואחיו של האדמו"ר ממשכנות הרועים, עוסק בעשרות השנים האחרונות בענייני צניעות ומדבר על-כך רבות.

לידי "כיכר השבת" הגיעה הקלטה מבית מדרשו של האדמו"ר מפוריסוב, בה הוא מדבר בשפת האידיש על נושא צניעות האישה ולבישת ה'שאלים', ומחזק את ידי לובשות ה'שאל'.

בדבריו (להלן התמליל המלא), אומר האדמו"ר כי "זה עניין גדול, זה חיזוק שצריך להגיד, והאנשים הזקנים, עוד כולם זוכרים, שנהגו ללכת כולם, כל החוגים, אשכנזים, חסידים, תימנים, כולן, כל הנשים מכל החוגים, הלכו עם השאלים על הראש ועל הכתפיים, זה היה הלבוש של כלל ישראל".

מקורביו של האדמו"ר הבהירו ל'קו החשיפות' כי האדמו"ר מעולם לא הורה לאף אחת ללכת עם 'שאל', אך עם זאת נשים המעוניינות ללכת בלבוש שאל, הרי שהאדמו"ר מברכן, מעודדן ומחזק את ידיהן מול הלועגים להן.

כראיה לכך, מביאים מקורביו של האדמו"ר מפוריסוב, דוגמא מהרבנית ומבנותיו של האדמו"ר אשר אינן הולכות בלבוש 'שאל'. לדבריהם, אם האדמו"ר היה מצווה על לבישת 'שאל', הרי שהראשונות ללבוש 'שאל' היו בנות משפחתו.

מקורביו מוסיפים ומדגישים כי "מעולם לא שמענו על הנוהג ללכת בכיסוי מכף רגל ועד ראש, ועם רעלות שאותן עשרות נשים שהולכות כך, כמוסלמיות, אין להם שום קשר לשום רב - ואף אחד לא מגבה אותן".

האדמו"ר סבור, כך טוענים מקורביו, כי אם 'שאל' הוא חיזוק לצניעות, הרי שלא צריך לתקוף את אותן הנשים, והוא מחזק את לובשות ה'שאלים', מאחר ורואה שאנשים צוחקים על-כך ורודפים אותן. "האדמו"ר מעודד ומחזק לבישת 'שאלים', בגלל הצניעות שבדבר, אך לא מעודד לבישת 'רעלות'", מבהירים מקורביו ל'קו החשיפות'.

דברי האדמו"ר מפוריסוב, בהקלטה שהגיעה לידי "כיכר השבת":

"'צאי לך בעקבי הצאן ורעי את גדיותיך' - כתוב בפסוק, אומרים חז"ל שצריכים ללכת בעקבות אבותיך. חז"ל אמרו שבזכות נשים צדקניות נגאלו אבותינו ממצרים. הגאולה במצרים הייתה בזכות נשים צדקניות.

"כתוב בחז"ל שלא שינו את שמם, לשונם ולבושם. כותב הרב פנחס מקוריץ דבר מבהיל: ידוע שהם היו חלילה יכולים להיכנס לשער נ' של הטומאה, ומפרש הקוריצר מהו שער הנ'? שער הנ' הוא המשנה את הלבוש, המשנה את השפה את השם. זהו שער הנ'.

"כשהיו שם ונזהרו לא לשנות זה הציל את כלל ישראל. רבי פנחס קוריצר מסביר במאמר, כי בעקבתא דמשיחא, נגאל מהגלות שאנחנו כבר מחכים לזה, בזכות היחידים שימסרו נפש, שלא יבטלו את הלבוש, הלבוש הוותיק של עם ישראל.

"זה עניין גדול, זה חיזוק שצריך להגיד, והאנשים הזקנים, עוד כולם זוכרים, שנהגו ללכת כולם, כל החוגים, אשכנזים, חסידים, תימנים, כולן, כל הנשים מכל החוגים, הלכו עם השאלים על הראש ועל הכתפיים, זה היה הלבוש של כלל ישראל.

"בזאת הזכות שאנחנו רואים בשנים האחרונות, התחזקות גדולה בעניין הזה של השאלים, זה ממש מה שהרב פנחס מקוריץ אמר, שבזאת הזכות של האנשים היחידים שיש להם מסירות נפש, בזכות הזאת תהיה הגאולה השלימה. זה ממש חיזוק עצום.

"שומעים שיש אנשים שמלעיגים על זה, לא צריך להתפעל מזה, וכך כתוב בשולחן ערוך, בסעיף הראשון של שולחן ערוך אורח חיים, שלא צריך להתפעל מהאנשים שמלעיגים על עבודת השם. צריך לדעת שאנחנו מחזיקים בתוכנו יהלום עצום.

"כתוב בשם הגאון מווילנא, והחזון איש היה חוזר על המאמר הזה כסדר, אצל הגבר... מודדים את הדרגה שלו, כמה תורה יש לגבר. אצל הנשים מודדים כמה צניעות יש להן, האישה שיש לה יותר צניעות היא עולה יותר ברוחניות, ואשרי חלקם שמחזקים את הלבוש הוותיק, ובזכותם שנזכה בע"ה לגאולה שלמה במרה בימינו אמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר