עו"ד מרדכי אייזנברג ל'כיכר': "ראוי שתהיה אישה בוועדה"

עו"ד מרדכי אייזנברג מבני-ברק, נבחר אמש (שלישי) לכהן כחבר בוועדה למינוי דיינים. בבחירות הוא קיבל 25 קולות מתוך 46, זאת למרות שהיו מי שניסו למנוע ממנו את התפקיד. בראיון מיוחד לרגל היבחרו לתפקיד, מתייחס עו"ד אייזנברג לטענות השונות שהועלו, מצהיר כי לדעתו ראוי שתהיה אישה בוועדה ומבטיח "אדאג ואסייע למועמדים שאינם מקושרים פוליטית"

ישראל כהן | כיכר השבת |

"אני ידאג למנהל תקין בוועדה ובעיקר להתייחס ולסייע למועמדים שאינם מקושרים פוליטית ולהיות להם לפה", כך מבטיח עו"ד מרדכי אייזנברג בראיון מיוחד ל"כיכר השבת".

עו"ד מרדכי אייזנברג מבני-ברק, פעיל במשך שנים במאבקים חברתיים ופועל רבות בבתי המשפט להגן על זכויותיו של הציבור החרדי, ואמש (שלישי) הוא נבחר כחבר בוועדה למינוי דיינים.

בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" לרגל היבחרו, אומר עו"ד אייזנברג כי כחבר בוועדה הוא רוצה לפתות בהידברות עם ארגוני הנשים, ולהיות להן לפה לטענותיהם במידה והן מוצדקות.

נשים לא מונו כחברות בוועדה, והדבר יצר סערה בתקשורת הכללית. מדוע באמת לא מונו נשים?

"אני יגיד את האמת, שמן הראוי היה שאכן תהיה גם אישה בוועדה, משום שיש להן ערך מוסף, בכלל ובוועדה בפרט. בעבר אף כיהנה אישה חרדית בוועדה למינוי דיינים.

"דרך אגב, היה גם ראוי שייבחר מישהו טוב ממני, אינני מרגיש שאני הראוי ביותר, אבל לבחירות הוגשו שבעה מועמדים, שישה גברים ואישה אחת, אם הייתה מתקבלת הגישה כי צריכה להיות אישה בוועדה, היה ניטל שיקול הדעת של הבוחר וזאת עקב העובדה שהתמודדה רק אישה אחת. אני תמה על ארגוני הנשים שלא דאגו להעמיד לבחירה מספר מועמדות במקביל".

בתקשורת הועלו טענות, על 'דיל' שנרקם לטובת החרדים ולרעת החילונים. האם זה נכון?

"זה מופרך לחלוטין, משום שלא היה דיל כזה. אם היה 'דיל' מסוים הוא דווקא היה כנגד מועמדתי ולא בעדי".

מה לגבי הטענות שנבחרת כתוצאה מהבטחה אישית של מועמד האופוזיציה עו"ד יורי גיא רון שתמכת בו מול המנצח עו"ד דורון ברזילי, בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין?

"קודם כל יש להדגיש שעו"ד גיא רון אינו נחשב אופוזיציה מפני שזכה לרוב במועצה הארצית שהיא "הכנסת " של הלשכה, אלא שהפסיד את ראשות הלשכה למועמד הנגדי עו"ד ברזילי.

"לעצם הטענה, אני זכיתי ב-25 קולות מתוך 46 שזה שיעור הקולות הגבוה ביותר בכל הבחירות שנערכו אתמול, וצריך להדגיש שההצבעה הייתה חשאית. אני אומר במלוא הצניעות שנבחרתי משום שהצלחתי לשכנע את הקולות הצפים בישיבות ארוכות ובשיחות שכנוע ממושכות, שיבחנו אותי לא לפי הכיפה שעל ראשי אלא לפי הרקורד המשפטי והציבורי שלי ב-12 השנים האחרונות.

"נפגשתי עם עורכי דין מהארגונים החברתיים שמכירים אותי מדיוני בג"ץ בשנים האחרונות, השקעתי במאבק בזכויות אדם - גם של חרדים כמובן, ויצרתי קשרים גם עם עורכי דין שמאלנים ועתה קצרתי את הפירות.

"נבחרתי על פי רקורד וכישורים, יצוין כי מולי עמדה קואליציה של ארגוני הנשים וכל מחנה דורון ברזילי ולמרות זאת ניצחתי".

מה התוכניות לעתיד, מר אייזנברג.

"בדעתי לבקש את ברכתם והכוונתם של גדולי ישראל ולהיוועץ בדיינים מומחים בדימוס וגם להסתייע באנשי משפט מנהלי מהשורה הראשונה כמו שופטים עליונים בדימוס וללמוד את הנושא לעומקו".

תודה רבה ובהצלחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר