פרסום ראשון

לקראת הדו"ח החמור: אלי ישי בשימוע נוסף אצל המבקר

פרסום הדו"ח הסופי של מבקר המדינה על שריפת הענק בכרמל לפני כשנה, יתעכב מספר שבועות, בשל שליחת טיוטות שניות לנשואי הדו"ח הקשה. ל"כיכר השבת" נודע כי יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, הגיע אתמול בבוקר למשרדי מבקר המדינה, שם נערך לו שימוע נוסף. הערב, הודיעה פרקליטות חיפה על סגירת התיק נגד שני הנערים שנחשדו בהצתת השריפה בכרמל

ישי כהן | כיכר השבת |
השר אלי ישי (פלאש 90)

בשבוע הבא יציינו שנה לשריפת הענק בכרמל, בה נשרפו למוות 44 בני אדם, ופרסום הדו"ח הסופי של מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, קרב והולך.

אמש פורסם בערוץ 2 כי בצעד לא שגרתי, צפוי המבקר לשלוח טיוטות נוספות למבוקרים בדו"ח, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הפנים אלי ישי, שר האוצר יובל שטייניץ והשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ'.

מטרת המבקר בשליחת הטיוטות הנוספות היא לאפשר לנשואי הדו"ח שנתפסים כאחראים על הכשלים בטיפול בשריפה, להגיב לטענות הקשות והחריפות המועלות כלפיהם, זאת למרות ששליחת הטיוטות תעכב במספר שבועות את פרסום הדו"ח הסופי.

גורם המכיר את פרטי הדו"ח שצפוי להתפרסם אומר כי "לדו"ח יש פוטנציאל נפץ פוליטי". למרות חומרת הדו"ח הצפוי, המבקר לא צפוי להעבירו ליועץ המשפטי לממשלה מאחר ולא מצא חשד למעשים פליליים, אך הוא ידבר על רשלנות, כישלונות ומחדלים של השרים האחראים.

ל"כיכר השבת" נודע כי בשעות הבוקר אתמול (רביעי) הגיע יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי למשרדי מבקר המדינה שם נערך לו שימוע נוסף. השר ישי הבהיר למבקר כי הוא דאג לכל מה שהיה באחריותו, התריע על אסון שיכול לקרות ושב על הטענות שהשמיע בשימוע הקודם.

מלשכתו של השר אלי ישי סירבו להתייחס לדברים, ומסרו כי "את התגובה ניתן כשיגיע לידינו הדו"ח הסופי של המבקר".

עם זאת, גורמים בלשכת השר ישי, אומרים ל"כיכר השבת": "אנחנו כלל לא מודאגים מהדו"ח, אנחנו מאמינים בצדקת דרכינו, ומאוד אופטימיים באשר לדו"ח הסופי שיוגש. כך גם השר מרגיש, ובלשכה כמעט ולא מתעסקים בדו"ח המבקר".

בתוך כך, הערב הודיעה פרקליטות מחוז חיפה כי בשל היעדר ראיות מספיקות - ייסגר התיק נגד שני הנערים מהכפר הדרוזי עוספייה, החשודים בהצתה שגרמה לאסון הכבד בכרמל.

הסיבה לסגירת התיק נגדם היא מאחר ולא ניתן לקבוע בוודאות את מהלך האירועים שהוביל לשריפה, ואת פעולותיהם של השניים באירוע השריפה, ובשל כך לא ניתן להעמידם לדין על גרימת השריפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר