אב מה'שאלים' בראיון בלעדי:

אברך מסביר: למה רעייתו ובנותיו לובשות 'שאלים'?

בשעה שעשרות הפגינו נגד מנהיג 'כת השאלים', הרב רומפלר, העניק הרב יהושע שלום - שאשתו ובנותיו עם 'שאל', והוא ממשתפי השיעור של הרב רומפלר - ראיון בלעדי ל"כיכר השבת": "צריך לצאת נגד הקיצוניים לא נגד כל אישה שלובשת שאל". לדבריו, יש מחלוקת בין 'העדה' לרב רומפלר, והפתרון: "צריך להפגיש ביניהם"

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב ישעיהו שלום, בראיון ל'כיכר השבת'

בעוד עשרות מפגינים מתאספים להם מול בית מדרשו של הרב אהרון צבי רומפלר, הנחשב למנהיג 'כת השאלים', פגשנו את הרב ישעיהו שלום, אחד ממשתתפי השיעור של הרב רומפלר ומי שאשתו ושתי בנותיו לובשות 'שאלים'.

בראיון בלעדי ל'כיכר השבת', אומר הרב ישעיהו שלום: "הרב אהרון רומפלר הוא לא רב של כת, הוא רב שתומך בצניעות, יש לו פסיקה וספרים על הצניעות. פשוט, יש לרב רומפלר ול'העדה החרדית' מחלוקת. אני לא תלמיד שלו, אשתי ושתי בנותיי לובשות שאל, ובאתי לראות על מה כל הבלגן".

לדבריו, "בכל מקום יש מחלוקת", ומה באשר לטענות נגד כת השאלים, שאלנו את הרב ישעיהו, והוא השיב: "בכל מקום יש שושנים ויש קוצים וגם כאן, צריך להוקיע את הקיצוניים. יש סיפורים על נשים מה'שאלים' שעושות דברים לא נכונים, כמו לא לשלוח את הילדים לבית ספר, או בעיות בשלום בית, והסיפור שאישה ילדה בבית, לפי דעתי זה לא נכון, צריך לשאול כל דבר פוסק, הכל צריך להיות על פי דעת תורה וההלכה".

באשר לפסיקה של 'העדה החרדית' נגדם, אומר הרב ישעיהו שלום: "יש גם פסיקה של 'העדה החרדית' בעד ה'שאלים', כל מה ש'העדה החרדית' יצאה, זה נגד הקבוצה הקיצונית, שעושים דברים לא טובים שגורמים לחילול ה' ובאמת 'העדה החרדית' צריכים לצאת נגדם, אבל לא לצאת נגד כל אישה שלובשת שאל".

בסיום הראיון, מציע הרב ישעיהו שלום פתרון ליישוב הסכסוך: "אני חושב שצריך להפגיש את הרב רומפלר עם רבני 'העדה החרדית', ושהם ישבו בארבע עינים ויסגרו את הנושא על-פי ההלכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר