התעלומה: למה בדיוק התכוון ראש העיר במילה "מניב"

בעיריית אלעד עסקו השבוע בהימורים אודות התשובה לשאלה: למה בדיוק התכוון ראש העיר יצחק עידן, כשהוריד במפתיע מסדר היום בקשה להיתר לשימוש חורג של משרדים לקופת חולים, ונימק זאת בתירוץ התמוה, כי "המקום הנוכחי הינו נכס שמניב כל הזמן, ושם מקום שאינו מניב" (חרדים)

ראובן כהן | כיכר השבת |
הבקשה לדיון מונחת על סדר היום

"על פי בקשת ראש העיר אני מורידה את זה מסדר היום", הודיעה הפקידה לחברי הועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר אלעד, שבאו לדון אודות בקשת האישור לשימוש חורג, שהגיש בעל קומת המשרדים באחד מהמרכזים המסחריים בעיר, לשם השכרת הנכס לקופת חולים.

"המתנגדים הגיעו?", שאלו חברי הוועדה. "כן", ענתה. "גם המבקשים הגיעו?", המשיכו החברים לשאול. "כן, הם כולם מחכים כאן בחוץ", הייתה התשובה. "אז מדוע לא לדון בבקשה", תהו בקול חברי הוועדה, למולו של ראש העיר המתפתל, שניסה למצוא הסברים בתשובות מקוריות במיוחד, מדוע לא ניתן לדון בבקשה.

וכך זה נשמע:

ראש העיר יצחק עידן: "יש הרבה סיבות שזה יורד מסדר היום, אחת הסיבות היא חישובי שטחים של מסחר שם".

חבר הועדה: "המקום מאושר למשרדים והמבקש רוצה לשנות בשימוש חורג לאותו שטח על קופ"ח, אז מה ההבדל, ומה הקשר בכלל לחישובי שטחים?"

ראש העיר: "למה קבעו מלכתחילה שלא תהיה שם קופת חולים, המקום הנוכחי בכל מקרה יאוכלס על ידי משרדים, במקום אחר לא בטוח".

חבר הועדה: מה ההבדל בין (מרכז מסחרי) יהלום למרכז הנוכחי, הרי אם המקום לא יואשר לקופת חולים, המבקש יחפש מקום אחר לפתיחת הסניף, מה זה משנה איפה זה ימוקם".

ראש העיר: "המקום הנוכחי הינו מקום שמניב כל הזמן, ושם מקום שאינו מניב".

חבר הועדה: "האם יש מרכז מסחרי שאינו מניב?"

ראש העיר: "כנראה שלא כל כך".

חבר הועדה: "הארנונה שם שונה ממקום אחר?"

ראש העיר: "לא, אין שום הבדל, אך המקום הנוכחי יאוכלס בטוח על ידי משרדים".

מהות הויכוח, למי שטרם הבין, הינה התנגדותו של ראש העיר לאפשר את הדיון אודות הבקשה לשימוש בשטח מסחרי לקופת חולים, בנימוק כי מאחר וקופת חולים פטורה מארנונה, הרי שהנכס בו יכולים משרדים לשלם ארנונה, יפסיק להיות מניב.

אולם כפי שהיטיב לשאול סגן ראש העיר, הרי קופת החולים תהיה בכל מקרה בעיר, ואם לא במרכז הזה, אזי במרכז אחר, ובכל מרכז מסחרי בו תהיה - היא לא תשלם ארנונה. אלא שראש העיר הגיע "נעול", חזר על מנטרת ה"מניב", וסירב להשתכנע.

* * *

לכאורה, מדובר בראש עיר המעוניין להבטיח את עתיד קופת העירייה, ללא שום הימורים, אך כמו שחלקם ודאי מבינים, ישנם בידנו גרסאות ועדויות של עובדי עירייה ונבחריה, הטוענים להסברים אחרים לחלוטין על הסיבה האמיתית מאחורי הקלעים. אולם כאנשים בעלי אחריות, איננו מעוניינים לחשוף זאת, ולקחת אחריות על מה שעשוי להתחולל בהמשך.

תגובת ראש העיר: "התב"ע הזו קיימת עוד לפני מתחילת העיר, אני בס"ה התכוונתי לטובת התושבים והגנתי על התב"ע, אמרתי שלא ראוי לשנות אותה, הושקעה בה מחשבה רבה, והמטרה הייתה שהעירייה תוכל להרוויח כסף מהשכרת הנכסים למען התושבים".

הבקשה לדיון מונחת על סדר היום
פרוטוקול הדיון ה"מניב"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר