התופעה מתרחבת

נתון מדהים נחשף: 10,000 נשים בארץ לובשות 'שאלים'

הרב אברהם זאיית, מחבר הספר 'הלבוש היהודי' המעודד את לבישת ה'שאלים', העניק הבוקר הצצה מדהימה לעולמן של נשות ה'שאלים'. זאיית חשף הרב כי בישראל יש כיום למעלה מ-10,000 נשים חרדיות שלובשות 'שאלים'. הרב זאיית, אברך צעיר בן 28, בן לעדות המזרח, התחנך בישיבות ליטאיות (חרדים)

מישאל לוי | כיכר השבת |
נשות ה'שאלים' (צילום: פלאש 90)

הרב אברהם זאיית, מחבר הספר 'הלבוש היהודי' המעודד את לבישת ה'שאלים', העניק הבוקר הצצה מדהימה לעולמן של נשות ה'שאלים'.

בראיון מיוחד שהעניק למרדכי לביא בתוכנית 'שמונה עד עשר' בקול ברמה, חשף הרב זאיית כי בישראל יש למעלה מ-10,000 נשים חרדיות שלובשות 'שאלים'. "אלה נתונים אמיתיים לפי מכירות", אמר הרב זאיית והסביר כי הנתון מתחלק לרמות שונות. "לא כולן לובשות אותו 'שאל', יש בזה דרגות".

בשנים האחרונות נמכרו בישראל למעלה מ-20,000 שאלים. "בדרך כלל אישה קונה 'שאל' אחד או שניים. ה'שאל' הפשוט יכול להתחיל מ-100 שקלים ואילו היקר עולה בערך 400 שקלים".

הרב זאיית, אברך צעיר בן 28, בן לעדות המזרח, התחנך בישיבות ליטאיות - 'תפרח' ו'מיר'. "בעקבות דבריהם של גדולי ישראל נגד פאה נוכרית, התאגדנו כמה בחורים מישיבת 'מיר' שמעודדת נשים לעבור לכיסוי ראש מלא. אנחנו פועלים בישיבות שונות ברחבי הארץ", סיפר בראיון. ומי רבו ומורו? "אני מכבד את כל גווני הקשת"...

מה מניע את זאיית, אברך צעיר, לעסוק בנושא המורכב הזה? "אחרי שראיתי שנשים שלובשות 'שאל' לא ידעו להסביר למה הן לובשות 'שאל', החלטתי לתת להם חומר הסברה", נימק זאיית.

לביא הציע לזאיית לשכנע את המאזינות ללבוש 'שאל'. וכך הוא משכנע: "בשנים האחרונות החלו לחדור למחנינו אופנות של גויים, לבוש צר וקצר, אופנות של בגדי צבעוניים, בגדים יפים ומכובדים כשלעצמן. לו היו לובשים את זה בבית לא היה בזה כל מום, אבל בגלל שלובשים את זה ברחוב - יש כאן מעשה פריצות".

וכיצד הוא יסביר את העובדה שלבישת 'שאל' גורמת לגברים להסתכל דווקא עליהן מפני המוזרות? "אין בעיה למשוך עין, יש בעיה למשוך את הלב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר