מי יעשה סדר ב'אם הישיבות'?

המאבק בין הפלגים בפוניבז' לשיא: שבת בעלטה מוחלטת

מאבק השליטה בישיבת פוניבז' המשיך השבת במלוא עוזו. לפי עדויות של בחורים הנמנים על פלג המחבלים - תלמידי הרב מרקוביץ - לייבל'ה כהנמן, בנו של מנהיג הפלג השני, חיבל במערכת החשמל וגרם לחושך כבד בהיכל הישיבה. התגובה: אלמונים הגיעו לביתו ושפכו את מאכלי השבת (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
היכל ישיבת פוניבז' (משה גולדשטיין)

רגיעה והסכם פיוס בפוניבז'? המציאות מוכיחה אחרת. מאבק השליטה בישיבה הידועה המשיך השבת במלוא עוזו.

תחילה יש להקדים ולומר כי בשנים האחרונות חלה "רגיעה" מסויימת בימי שבתות וחגים וזאת עקב העובדה כי שני הפלגים מתפללים בהיכלי תפילה נפרדים, כשפלג "המחבלים" בראשות רבי שמואל מרקוביץ מתפלל בהיכל הישיבה ואילו ה"שונאים" בראשות רבי גרשון אדלשטיין והגרב"ד פוברסקי מתפלל בהיכל "אוהל קדושים".

אלא שהשבת חלה החמרה ביחסים בין הפלגים. על פי עדויות של בחורים הנמנים על פלג ה"מחבלים" - תלמידי הרב מרקוביץ, הגיע לייבל'ה כהנמן, בנו של רבי אליעזר כהנמן (מראשי מחנה ה"שונאים") לארון החשמל של היכל הישיבה דקות מועטות לפני כניסת השבת וכיוון את שעון השבת כך שהאור יכבה בזמן תפילת ערבית.

כך נאלצו התלמידים בראשות ראש הישיבה הרב מרקוביץ להתפלל בחושך מוחלט. התלמידים זעמו מאוד על הפגיעה ברבם והתכוונו למחות על ביזוי כבוד התורה.

10 דקות מאוחר יותר הגיעו מספר רעולי פנים לביתו של לייבלה כהנמן ברח' מלצר בב"ב, נכנסו לדירתו, ניגשו לפלטת השבת והפכו את כל תכולתה.

משפחת כהנמן ההמומה מאשימה במעשה הנורא את בחורי הישיבה ה"מחבלים" שמצידם מכחישים כל קשר.

מנגד, ה"שונאים" מכחישים שכהנמן כיבה את האור בישיבה וטוענים כי מדובר ב"קצר" חשמלי ותו לא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר