ועדת שרים דחתה שילוב חרדים בתעסוקה; גפני: "הממשלה צבועה"

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה את הצעת החוק שהגישו רשימת חברי כנסת מכמה סיעות בכנסת ובראשם יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני הקובעת כי תינתן העדפה מתקנת לחרדים המתמודדים על משרות שונות בעולם התעסוקה, בדומה למצב הקיים כיום כלפי אוכלוסיות אחרות במדינה, עולים חדשים, ערבים, נשים, נכים וכדו'

ניצן ארליך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה את הצעת החוק שהגישו רשימת חברי כנסת מכמה סיעות בכנסת ובראשם יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני הקובעת כי תינתן העדפה מתקנת לחרדים המתמודדים על משרות שונות בעולם התעסוקה, בדומה למצב הקיים כיום כלפי אוכלוסיות אחרות במדינה, עולים חדשים, ערבים, נשים, נכים וכדו'.

הצעת החוק קובעת כי במידה וישנם שני מועמדים המתמודדים על משרה כלשהי ואחד מהם הוא מקרב אוכלוסייה המוכרת בחוק כזכאים להעדפה מתקנת, הרי שהוא יזכה במשרה וזאת על מנת לעודד אוכלוסיות אלו להצטרף לעבודה.

ח"כ הרב גפני אמר כי ניסה במהלך השנים האחרונות מספר פעמים להכניס לחוק הקיים הקובע אלו אוכלוסיות זקוקות להיכלל בחוק האפליה המתקנת, גם את האוכלוסייה החרדית מאחר ומעת לעת הממשלה מצהירה כי שילוב חרדים בעולם העבודה, הוא יעד לאומי וכי אי הצטרפותם פוגעת בכלכלה אך מסתבר שכאשר הדבר מגיע לשלב הביצוע, להחלטות ולחקיקות, הממשלה אינה מבצעת אותן.

"הממשלה כל הזמן אומרת שהיא בעד שילוב חרדים בתעסוקה, והנה יש הצעת חוק שתסייע בכך והממשלה דוחה זאת שוב ושוב", אמר גפני.

"בכל הנוגע לחרדים הממשלה נוהגת בצביעות ורק מדברת. היחידים שלא רוצים לעבוד הם השרים, לא החרדים. אילו הממשלה באמת הייתה רוצה לשלב חרדים בתעסוקה, היא הייתה מאשרת את הצעת החוק שתסייע לחרדים רבים המחפשים מקום עבודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר