מיוחד ל'כיכר השבת'

הרצוג: "בכל תפקידיי העמדתי תנאי לעובדים - רק לבוש צנוע"

ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, בראיון מיוחד ל'כיכר השבת', בעקבות הצעת החוק שהגיש על עונשי מאסר כבדים לפועלים ל"הדרת נשים" במרחב הציבורי. ח"כ הרצוג: "הנושא הזה מטריף אותי. הנשים לא מוכנות להיות מושפלות מאחור באוטובוס, זה קשקוש מוחלט". וגם לחילונים יש לו מסר ● צפו בוידאו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |

בחודש האחרו הניח שר הרווחה לשעבר חבר-הכנסת יצחק (בוז'י) הרצוג הצעת חוק שמטרתה להחמיר עם הגורמים הפועלים ל"הדרת נשים" במרחב הציבורי. על-פי הצעת תיקון החוק, מי שיפעל, או שיורה להדרת נשים מהמרחב הציבורי ייכנס לכלא ל-5 שנים וייקנס ב-300 אלף שקלים.

בעקבות הצעת החוק יצאנו לראיין אותו ולשמוע את דעותיו. ח"כ הרצוג, נכדו של הרב הראשי לישראל לשעבר הרב יצחק אייזק הרצוג זצ"ל, מדבר בתקיפות נגד ההקצנה, אבל יחד עם זה מעביר מסר לחילונים בנוגע ללבוש צנוע.

"הנושא הזה מטריף אותי", אומר הרצוג בפתח הדברים, "אני חושב שיש פה משהו שהוא לא סביר ולא מייצג באמת את הרוח היהודית. אני לא מתיימר להיות חרדי, אבל אני אדם מאמין ושבא ממשפחה מאמינה. אבא שלי, חיים הרצוג ז"ל, נשיאה השמיני של מדינת ישראל, סיפר לי שאביו מרן הרב הרצוג זצ"ל הסיע אותו לחתונתו, שם ישבו נשים וגברים יחדיו בחתונה. בצעירותי, כשלמדתי ב'בני עקיבא', היו דברים דומים ואף-אחד לא היה חושב שזה מביא מחשבות רעות חס ושלום".

לטענת ח"כ הרצוג, "מה שקרה בחודשים האחרונים במרחב הציבורי - מגיע ממישהו שמנסה לנכס דבר הלכה, או איזה שהיא תפיסת הלכתית שמוציאה שם רע לדת, לכאורה להשפיל את נשותינו, אימותינו ואחיותינו ולהגיד להן שהן נחותות יותר - כך זה מצטייר מההפרדה באוטובוסים. ממתי נשמע דבר כזה?"

הרצוג מציין את הידידות שלו עם הציבור החרדי. "אני האחרון שיכריז איזה שהוא דבר שיפגע בציבור החרדי, אני מוכר כאדם שבאמת מכבד את האמונות, החצרות וגדולי התורה".

הרצוג סבור שהאמירות המקצינות לא נאמרות על-ידי גדולי התורה, אלא על-ידי רבנים זוטרים קיצוניים.

"אני בוודאי נגד התערבות בחיים של אחרים, כל אלה שעבדו איתי בכל היישובים ובמיוחד ביישובים החרדים יודעים עד כמה נתתי מכל יכולתי לטובת הציבור החרדי כי אני מכבד ומוקיר אותו, אבל מישהו כאן מקלקל, מישהו כאן מנסה לצייר ציור מעוות. התקוממות באה מבפנים, הנשים לא מוכנות להיות מושפלות מאחור באוטבוס, זה פשוט קשקוש מוחלט".

ויש לו גם מסר לציבור החילוני. "אני אומר גם לציבור החילוני, תשמרו טעם על טוב בלבוש, אל תנהגו בצורה פוגענית ופולשנית. בכל תפקידיי הציבוריים, בוודאי כשר, ביקשתי והעמדתי כתנאי לכל העובדים אצלי - להיות לבושים בלבוש הגון ובלבוש צנוע ולא משהו שמנקר את עיניו של כל אדם ופוגע ברגשותיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר