בלעדי

ר' חיים כהן על ההכחשה: לא חוזר בי, זו דעתו של הגרי"ש

בעיצומה של הסערה שנקשרה בשמו, ממקום שהותו בחו"ל, מגיב הרב חיים כהן, איש אמונו של מרן הרב יוסף שלום אלישיב ל"הכחשה" שיצאה מבית פוסק הדור: "הרב פרסם את דעתו יותר מפעם אחת - שזה דבר חשוב לפעול ולחזק את הנושא של קווי המהדרין, אבל יש הבדל בין לפעול לבין לכפות". בלעדי (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגרי"ש אלישיב (מאיר אלפסי)

הבוקר פרסם העיתונאי יהודה שלזינגר בעיתון 'ישראל היום' אמירה מפתיעה של פוסק הדור, מרן הרב יוסף-שלום אלישיב, לפיה הרב סבור כי לא ניתן לכפות הפרדה בין נשים וגברים בחברות ציבוריות. את הציטוט הביא שלזינגר בשם הרב חיים כהן איש אמונו של הרב, אך בשעות האחרונות הכחישו מי שנחשבים ל"נאמני ביתו" את הדיווח.

בשיחה ראשונה ובלעדית עם הרב חיים כהן עצמו ששוהה בחו"ל, הוא אומר ל'כיכר השבת "אין מה להכחיש, אי אפשר לכפות על חברות ציבוריות הפרדה בין נשים וגברים".

בשעות האחרונות יש גרסאות שונות באשר לדעתו של הגרי"ש אלישיב בנושא אוטבוסים מהדרין. אתה, כמקורבו האישי, מה אתה יודע על דעת הרב?

"הרב פרסם את דעתו יותר מפעם אחת, בכתב, בחתימתו, שזה דבר חשוב לפעול ולחזק את הנושא של קווי המהדרין, אבל יש הבדל בין לפעול לבין לכפות, כל מה שפורסם היום זה אך ורק על חברות צבוריות ולא פרטיות.

"בודאי שחברה פרטית שפותחת קווי מהדרין יש לפעול ולחזק שתצליח, אבל במקביל לחברה ציבורית - אפשר לשכנע אותם ולהסביר להם שכדאי להם מבחינה כלכלית - אבל אי אפשר לכפות עליהם!".

מה דעתו של הגרי"ש לגבי אוטבוסים?

"מה השאלה בכלל? מי שי לו קווי מהדרין פרטיים וודאי שזה מצווה לפעול בנושא".

ואפשר להכריח באוטבוסים של אגד?

"להכריח? איך אפשר להכריח? לכפות על אגד אי אפשר, לשכנע אפשר".

יודגש, כי זו דעתו של הגרי"ש בנושא כבר שנים רבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר