גילויים חדשים

ה'ניו-יורק טיימס' חושף: האיש שניסה לסחוט את הרב פינטו

העיתון החשוב בעולם חושף היום את זהותם של שני אנשים שביקשו לסחוט את האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו. לפי הפרסומים, אחד ממקורבי הרב שלשל לכיסו מיליוני דולרים מתרומות שנועדו למטרות צדקה של הרב. וגם: ההדלפה המכוונת לתקשורת והחקירה האינטנסיבית. שם הסוחט בכתבה המלאה (אקטואליה, בעולם)

חיים אטנבוים | כיכר השבת |
רבי יאשיהו פינטו (אתר שובה ישראל)

מתוך הניו-יורק טיימס: לפני שש שנים, הגיע האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לניו-יורק. הוא ייסד שיעור תורה, ואנשי עסקים בולטים באו לשמוע את דבריו. ידוענים כמו הכדורסלן לברון ג'יימס ביקשו לשמוע את עצתו.

בתקופה האחרונה, נפל דבר בחצרו של הרב פינטו. לפתע השתרבב שמו לפרשת סחיטה והוא כבש את כותרות העיתונים בישראל.

חסידיו של הרב סיפרו לחוקרים פדרליים כי הרב נפל קורבן לנסיון סחיטה מצד שני אנשים שהיו חברים במעגל הפנימי שהקיף אותו. האנשים הללו גנבו את כספי הקהילה וניסו להפליל אותו.

חסידיו של הרב ועורכי דינו אמרו לחוקרים הפדרליים כי עוזרו לשעבר של הרב, ישראלי בשם עופר ביטון, 39, שלשל לכיסו מיליוני דולרים מתרומות שנועדו למטרות צדקה של הרב.

עורך דינו של ביטון בניו יורק, הכחיש את ההאשמות. הוא אמר כי ביטון לא היה "מעורב בעלילה כלשהי נגד הרב פינטו".

לצדו של ביטון, נחשפה זהותו של אדם נוסף החשוד בסחיטה. אנשיו של הרב טוענים כי ביטון שכר את מר רון תורוסיאן, בן 37, בעל משרד יחסי ציבור, שסייע לו להדליף מידע מזיק על הרב לעיתונאים. רון תורוסיאן מסר כי אין לו תגובה מאחר ומגוחך להגיב לטענות הללו. בכתבה מתוארים מעשים מפוקפקים מעברו של רון תורוסיאן.

חסידיו של הרב טענו כי מידע שלילי על הרב הודלף בכוונה לכלי תקשורת. בין היתר, נשלחו צוותי צילום אל הרב כדי לשאול אותו על הפרשה האחרונה. חסידיו רואים בכך הפרה בוטה של פרטיותו.

חוקרים פדרליים בניו-יורק אישרו כי הם חוקרים את המקרה ואת המעורבות של החשודים בסחיטת הרב, אולם הם סרבו להוסיף פרטים נוספים.

הרב פינטו סירב להתראיין לכתבה הזו, אבל איפשר לעורכי דינו להתייחס לפרשה.

הרב פינטו, נצר לשושלת רבנים מפוארת ממרוקו, הוסמך לרבנות בגיל צעיר. שמו הוזכר כבר פעמים מספר לתפקיד הרב הראשי לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר