ראיון אמיץ

גדעון לוי מ'הארץ': "היחס של החילונים לחרדים הוא גזעני"

בעקבות מאמר אמיץ בעד החרדים שפרסם ב'הארץ', העיתונאי גדעון לוי חושף בראיון מיוחד את דעותיו על ההסתה החילונית. "היחס של החילונים לחרדים הוא יחס גזעני. החרדים הפכו לשק חבטות. יש כאן הכללה גורפת, כל החרדים שחורים, חשוכים ומדירים. חטפתי יותר ממתי שכתבתי בעד הערבים" (עיתונות)

ישראל אהרן | כיכר השבת |
לוי על רקע חרדים (צילומים: פלאש 90)

העיתונאי גדעון לוי מפרסם הבוקר (חמישי) מאמר אמיץ בעיתון 'הארץ' נגד הגזענות של החילונים כלפיי החרדים.

"המאבק נגד הדרת הנשים צעקני", כותב לוי, "ככה זה אולי כשרגשות האשם תוקפים אותך על ההתעלמות מהדרות אחרות. צמידים אלקטרוניים למלצרים? הצילו, עבדות. פליטים אפריקאים בתנאי חרפה? למי אכפת. טפל ועיקר בערבוביה, עוול משווע מול עוולון - מוטב להיאבק בעוולון. זה מצטלם טוב יותר. הדרת הנשים החרדיות אינה עוולון, אבל התגובה נגדה מעוררת חשד: אולי הליברליות והנאורות שלנו אינן יכולות לסבול את השונה והאחר. אולי את הגיבנת שלנו איננו רואים, החרדים הם חשוכים ולא סובלנים, ואנחנו שיא הנאורות והשוויון, אבל רק בתנאים שלנו, כמובן".

עוד כותב לוי: "הרי גם אם תקום רבבת נשים חרדיות שיאמרו הניחו לנו ולהלכותינו, לא ניכנע ולא נוותר. טניה תשב במושב הקדמי, על אפן ועל חמתן. החרדים הם בלאו הכי שק החבטות של החברה, לכן הישראלים יילחמו בחמת זעם נגד אפליית נשותיהם, אבל לא יעשו כן נגד אפליית הנשים החילוניות, חמורה לפעמים הרבה יותר, גם אם הן מורשות לשבת באוטובוס בכל מקום שיירצו".

בראיון למרדכי לביא ב'קול ברמה', שוחח לוי בהרחבה על ההסתה נגד החרדים. "היחס של החברה החילונית לחרדים בשנים האחרונות - הוא יחס גזעני", אמר לוי, "החרדים הפכו לשק חבטות, יש הכללה גורפת של כולם, כל החרדים שחורים, כולם חשוכים וכולם מדירים את הנשים. זה מקומם אותי מאוד, היחס הזה".

ומה הסיבה ליחס החילונים? "כי החברה הנאורה כביכול לא יכולה לקבל את האחר. כלפיי החרדים זה הפך לקונצנזוס מוחלט, לא צריך שום אומץ לב לצאת נגד החרדים. יש פה מוסר כפול של החילונים שמתעלמים מהדרות אחרות. האישה החילונית מקופחת במידה רבה, גם היחס לאתיופים מחפיר וגם היחס לעובדים הזרים. אבל החרדים הם שק החבטות".

עוד אמר לוי: "להיות חרדי שהולך ברחוב תל-אביב - זאת לא חוויה נעימה בכלל. כולכם, החרדים, צבועים כשחורים. אני חושב שיש שנאה כלפיי החרדים".

לוי סיפר כי בברנז'ה החילונית כועסים עליו על כך שהוא מגן מפעם לפעם על החרדים. "כשהגנתי על חרדים ברמת אביב חטפתי על זה יותר ממה שאני חוטף כשאני כותב על הערבים", הוא גילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר