אריה דרעי בראיון מיוחד

"לנתניהו נוח עם ההסתה של לפיד, כדי לפורר את קדימה"

הרב אריה דרעי בראיון מקיף על ההסתה: "נוח לנתניהו עם מה שיאיר לפיד עושה כדי לפורר את 'קדימה' שהיא כיום המפלגה הגדולה ביותר". ומי עומד מאחורי קמפיין הסתה? "יש תסכול גדול מאוד של הרבה מאוד גורמים - שמאל-מרכז, שרואים שהממשלה על-אף כל הפרשנויות - חזקה מאוד ועושה מה שהיא רוצה" (פוליטי)

ישראל אהרן | כיכר השבת |
"לפעול ביד קשה". דרעי (צילום: פלאש 90)

יו"ר ש"ס לשעבר אריה דרעי מגיב על אירועי הימים האחרונים בבית שמש ומנתח את המציאות הפוליטית החדשה, בראיון מיוחד שהעניק למרדכי לביא בקול ברמה.

בפתח הראיון, דרעי הצהיר כי לא יגיע היום להפגנה נגד ההקצנה החרדית בבית שמש. "אני יבוא? חלילה וחס. כל הפגנה היא לא הפגנה טובה. מה המטרה של ההפגנה הזאת? לפרד ולפלג! גורמים פוליטיים מנסים לתפוס טרמפ על העניין, אנחנו לא מחפשים גימיקים".

דרעי תוקף בחריפות את הקומץ הקיצוני. "צריך למחות נגד האלימות של קבוצות שמחללים שם שמים, אבל מכאן ועד להצטרף למסע ההסתה - יש מרחק. בכל מקום בו אני מדבר בימים האחרונים, אני מגנה את הקיצונים. מה שהם עושים זה חילול השם שאין לו כפרה. כל קריאת 'נאצי' מרחיקה עשרות ומאות סטודנטים במדרשות שמתחזקים ביהדות. אולי טעינו כשראינו שהם שרפו פחים וזרקו אבנים על אוטובוסים בגאולה - ושתקנו. היה צריך אז לעשות מעשה ולפעול ביד קשה".

מפלגת אולפן שישי

בראיון, התייחס דרעי גם למקור הסערה - תוכנית 'אולפן שישי' בהנחיית יאיר לפיד בערוץ 2, שם שודרה בשבת האחרונה הכתבה על הילדה נעמה מרגוליס שסבלה מהצקות של קומץ חרדים.

"אותם אלה מ'אולפן שישי' שמחבקים כעת את הילדה נעמה, יתחילו עוד מעט להתעורר ולשאול את עצמם איך סיקרנו ילדה מהציבור הדתי-לאומי - ילדה שלומדת בנפרד ושאמא שלה יושבת בעזרת נשים... הם חיבקו את הילדה כדי לנגח את הציבור החרדי".

מי כמו דרעי, המכיר את תככי ורזי הפוליטיקה מזה שנים, יודע לנתח היטב את מאחורי הקלעים. "אין ספק שמאחורי גל הכתבות המאורגן עומדים אינטרסים אחרים שמלבים את כל העניין", אמר דרעי.

"יש כאן תסכול גדול מאוד של הרבה מאוד גורמים חילוניים - שמאל-מרכז, שרואים שהממשלה הזאת על-אף כל הפרשנויות שהיו בשנים האחרונות שהיא תתפרק וכו' - היא חזקה מאוד, שולטת, מעבירה חוקים ועושה מה שהיא רוצה. גם בעניין המדיני הם הבינו שכבר אי-אפשר לתקוף, כי עם מי נעשה היום שלום? עם מצרים שמתפרקת? עם סוריה?

"בקיץ הם ניסו לפגוע בממשלה דרך המאבק החברתי שאומנם היה צודק, אבל מי זוכר את הצודקים? התקשורת הרימה את המאבק, אבל מה נשאר מזה? התקשורת חשבה שזה יפיל את הממשלה ועכשיו הם מנסים דרך 'הדרת נשים'".

האינטרסים של ביבי

מהיכן הכח של יאיר לפיד, נשאל דרעי. "כשיהיה לך תוכנית בליל שבת ושני עמודים ב'ידיעות אחרונות' גם לך יהיה כח", הוא השיב ללביא. "אני לא מאשים את לפיד, יש פה גם את הקמפיין של קדימה", אמר דרעי וניסה להימנע ממתקפה על יאיר לפיד.

לדברי דרעי, למאבק נגד החרדים אין ערך ממשי של מנדטים. "זה רק מחליף כל יום מנדטים בין מפלגת לפיד למפלגה קדימה וחוזר חלילה".

ומדוע נתניהו מצטרף להסתה נגד החרדים? לדרעי יש תשובה ברורה: "נוח לו עם מה שיאיר לפיד עושה כדי לפורר את קדימה שהיא כיום המפלגה הגדולה ביותר".

דרעי מעריך כי "בנימין נתניהו ייבחר שוב לראש-הממשלה וזה מתסכל אותם".

בסיום הראיון התייחס דרעי למכתב של הגרי"ש אלישיב נגד המכללות החרדיות. "עולם התורה הוא הסיירת מטכ"ל של עם ישראל וחייבים לעשות הכל כדי שיפרח ויגדל, אך יחד עם זה צריך לתת את הכלים לאלה שלא יכולים ללמוד כדי להתפרנס בכבוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר