בין יום העצמאות להפגנה בבית שמש

מצד אחד צריך שישמע קול היהדות היפה והטובה אשר שם שמים מתאהב על ידה, ללא חת. שכן אין זה אלא קידוש ה' לבוא ולהוכיח כבל עם ועולם שאלו העוסקים באלימות לא רק שאינם חרדים הם גם אינם קנאים, בסך הכל הם בריונים שפלים המוציאים את דיבת החרדים בכלל ואת דיבת העיר בית שמש בפרט. אך מאידך גיסא מעציבה מאוד הייתה העובדה שבכל דבר ראוי יש קצת רע שהרי באו להם שלוחי השנאה עמותות השמאל האנטי חרדיות נוטלים חלק בהפגנה

האמת היא שזו הייתה אחת משעותיי הקשות מאז נבחרתי לכהן כנציג ציבור מטעם תנועת "טוב" בבית שמש.

עשרות טלפונים התקבלו במשך היום מהחברים, חלקם מצדד בהשתתפות בעצרת וחלקם מתנגד נחרצות.

אמרתי לעצמי, מצד אחד צריך שישמע קול היהדות היפה והטובה אשר שם שמים מתאהב על ידה, ללא חת. שכן אין זה אלא קידוש ה' לבוא ולהוכיח כבל עם ועולם שאלו העוסקים באלימות לא רק שאינם חרדים הם גם אינם קנאים, בסך הכל הם בריונים שפלים המוציאים את דיבת החרדים בכלל ואת דיבת העיר בית שמש בפרט.

אך מאידך גיסא מעציבה מאוד הייתה העובדה שבכל דבר ראוי יש קצת רע שהרי באו להם שלוחי השנאה עמותות השמאל האנטי חרדיות נוטלים חלק בהפגנה, דבר שעלול להיחשב כסיוע לגורמים שכל מטרתם זה הדרת חרדים מבית שמש כך שאולי ייצא שכרו בהפסדו.

שעה ארוכה לא ידעתי מה עלי לעשות, עד אשר נזכרתי בשיחה ששמעתי פעם מהרה"צ ר' גמליאל רבינוביץ שליט"א ראש ישיבת המקובלים "שער השמים" שבא למסור שיחה בבית הכנסת בו אני נוהג להתפלל.

היה זה קרוב ליום העצמאות והיו שם אנשים חרדים ודתיים לאומיים שבאו לשמוע, לפתע אחד הנוכחים שאל האם צריך לעשות סעודה ביום העצמאות או לא? אני לא ידעתי איך הרב יצא מזה שכן הרב ר' גמליאל הוא מאנשי ירושלים המתעטף בכתונת פסים כמנהג החרדים הירושלמים ונראה כקנאי לכל דבר.

מבלי להתבלבל ולו לשניה אחת השיב הרב ואמר "מי שסעודה ביום העצמאות מחזקת אותו בעבודת ה' והוא מרגיש הודאה על הניסים על שיבת עם ישראל, צריך לעשות כן, ואילו מי שמרגיש הרגשות שזה לא מקרב אותו אסור לו לעשות כן.

הנה זימן לי הקב"ה את התשובה איש איש בהרגשתו הוא, בבחינת כולם אהובים, כולם עושים באימה ויראה רצון קונם.

אכן נפלה בידינו זכות גדולה להיות שליחים לקדש שם שמים בכך שכל ערוצי התקשורת ללא יוצא מן הכלל עסקו ביום שני לאורך כל היום וביום שלמחרת, בעובדה שקבוצת נציגים חרדים אנשי "טוב" מבית שמש ביקרה בבית הילדה באומרם ידינו לא עשו את העוול הזה. דבר זה הוריד בהרבה את השנאה והביא להפנמה כי אכן לא מדובר אלא בבריונים שפלים שאינם מיצגים את טובי העיר בית שמש.

חלק מהחברים הרגיש את הצורך לבוא מתוך תחושת אחריות לקיים את שנאמר בפסחים פו.

ואהבת את ה' אלוקיך, שיהא שם שמים מתאהב על ידך, שיהא קורה ושונה ומשמש תלמידי חכמים ויהא משאו ומתנו בנחת עם הבריות. מה הבריות אומרות עליו, אשרי אביו שלמדו תורה, אשרי רבו שלמדו תורה, פלוני שלמד תורה ראו כמה נאים דרכיו כמה מתוקנים מעשיו.

אם חרדים לא היו משתתפים לצד ההפגנה, שוב היו אומרים כולם אייה הם אותם חרדים שדרכם דרכי נועם? ובכך היה יוצא שוב לעז על ציבור היראים לדבר ה'

"ישראל אשר בך אתפאר".

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

10
הוא ורק הוא יודע מה "טוב" לציבור החרדי הוא הרי מחתן אותנו, לסיום יש לי רק מילה אחת, טמבל...
JHMF
9
אלי פרידמן לא כותב כאן הרבה פעמים אבל כל מאמר שלו קולע בול
טבסקי
8
לכן הוא לא בא.
יוסף
7
איזה חשבונות ופלפולים בחילול ה'! ורק לחשוב שמדובר ברחח היסטורי שבועט בכל הקדוש ליהדטות הנאמנה.
ביתצ שמש
כי אפי' לשון הקודש אינך יודע לכתוב
דוד תפילינסקי
6
אם אלי יעלה לראשות העיר כל בית שמש תקבל פנים אחרות האיש תותח אמיתי
מני
ר׳ אלי יקירי אכן גם אני מתפלל עמך באותו בית הכנסת הנקרא ״ מבקשי השם״ מעריך ומוקיר אותך על פועלך הרב, אך תמהני מדוע זה נזקקת ללכת כל-כך רחוק להיזכר בדרשה ההיא כדי להגיע למסקנה כיצד לנהוג. דעותיך מוצקות וכשיש שאלה שואלים! עלה והצלח ביקורת קטנטנה זו הינה בגלל אהבתי אותך חילך לאורייתא אחד העם
אחד העם
הוא יהיה ראש הגן
חרדי טוב
5
מה כל הסיפורים. סיעת טוב פועלת עפ״י הוראות של חנוך וורדיגר. כל הקמת הסיעה והמוסדות נוצרו למנוע שאלות על הכסף של פא״ימה נעשה בו ועל ידי מי. לחנוך אין רבנים הוא הרב הוא המחליט
דוד הנגבי
4
אל נציג סיעת טוב היקר השלום והברכה מספרים שבשנת 1948 כאשר הכריזו על הקמת המדינה נשל האדמו"ר מגור בעל האמרי אמת זצ"ל הוא נשאלהאם אנחנו צריכים לחגוג תשובתו הייתה כמו שבחנוכה שואלים מדוע לא חגגו מיד כבמרד בית חשמונאי ונמצא פח השמן רק את החגיגות קבעו לשנה הבאה אני חושב שלא היה צריך לרוץ ולחגוג כי גם
מוטי
3
להרב אליהו פרידמן אני בכוונה כותב הרב שתדעו לכם מהיכרות אישית את אלי הוא אדם יקר שביקרים אדם שאכפת לו מהזולת ברמה שלא מכירים כיום אני אומר לכם בן אדם שמכבד את הזולת ולא משנה מי אתה תמיד יקבל אותך בזרועות פתוחות ובחיוך כל הכבוד אלי על כל מה שאתה עושה בעיר הזאת וישר כוח על הכתבה היפה עלה והצלח תמיד וש
מני
2
גם אני התלבטתי, מצד אחד מיגור הסיקריקים היא מטרה ראויה, מאידך מדובר בשת"פ עם מסיתים נגד הציבור החרדי. הצטרפו שיקולים נוספים שגרמו לי להדיר רגלי: 1. השפה של המאבק הזה הוא שנאה. יש לי תחושה שמישהו מעונין להתסיס ריב ומדון בעם ישראל. יש גם ציניות פוליטית של "קדימה" ושות' שאני לא רוצה להיות כלי בידה 2.
איש טוב בית שמש
אתה ושכמותך מוכיחים מי הם אנשי "טוב" במקום היהדות היפה והטובה אפשר לכתוב עליך היהדות המתפגרת.
JHMF
1
גם אני נגד הליכה לא כהוראת גדולי הדור אבל אין ספק שליבי מיתפוצץ מזעם כשאני שומע את חברי שלא קיבלו את בניהם או בנותיהם לחידרים או סמינרים מחמת שאביהם הלך לעבוד לפרנסתו ואינו אברך כולל מצוין או כשהשכן שלי מסתובב פרסה כשאישתי עולה במדרגות והוא יורד ומדובר על אשה צנועה וחסודה שחטאה היחיד שהיא אשה לא זכו
אלי

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחדשות חרדים: