מיוחד ל"כיכר השבת"

הפרשן נחום ברנע: יש רשעות בפרסומים על המגזר החרדי

"יש אלמנט של רשעות בחלק גדול מהפרסומים שנוגעים לחרדים" - כך אומר היום הפרשן המשפיע בישראל, נחום ברנע, שטורו במוסף לשבת של "ידיעות אחרונות" נחשב לפופולארי ביותר. בראיון ל"כיכר השבת" אומר ברנע: "נעשה עוול לשלמה פוקס". על מיצג הטלאי הצהוב: "זה מעשה מכוער". צפו בראיון הבלעדי (אקטואליה, חדשות)

נחום ברנע, פרשן "ידיעות אחרונות" וזוכה פרס ישראל, נחשב לאחד העיתונאים המשפיעים במדינה. טורו המתפרסם מדי סוף-שבוע במוסף לשבת של "ידיעות אחרונות" נקרא על-ידי מאות אלפים, ויש לו השפעה פוליטית ומדינית רבה.

כשבחוץ משתוללת הסתה חריפה נגד המגזר החרדי, ביקש "כיכר השבת" לשמוע את זווית הראייה שלו על הפרשה האחרונה.

"כל הכללה היא הכללה לא בריאה ולא נכונה. כשמדובר בימין, בשמאל, במתנחלים - אין מגזר בישראל שלא מרגיש שלוקחים את הדברים הפחות נעימים והופכים אותם לסמל לכל המגזר", אומר ברנע בפתח הראיון. "מי שפותר את עצמו באמירה 'יש פה הכללה', עושה הנחות שלא כדאי לעשות. יש שורה של בעיות שקשורות למגזר החרדי וליחסיו עם המדינה, שמפעם לפעם עולות לסדר היום הציבורי".

האם התקשורת לא אשמה בהכללת כל הציבור החרדי בפרשה האחרונה?

"התקשורת, גם התקשורת שלכם - כולל כיכר השבת - נוטה מטבעה לקחת פרסונה, אדם מסוים שצבעיו בולטים יותר מאחרים ולהפוך אותו ל"גיבור". במקרה הזה, מרגוליס היתה הגיבורה, או טניה רוזנבליט.

"יש אלמנט של רשעות בחלק גדול מהפרסומים שנוגעים לחרדים. ובכל זאת, הגודל שהקהילה מתברכת בו מחייב סוג של אחריות, סוג של דיאלוג. אי אפשר להמשיך ולחיות במצב שבו המגזר החרדי הוא קומץ נידח שאפשר לדלג עליו.

על ההפגנה אתמול בכיכר השבת, אומר ברנע: "היה בזה משהו מאוד מכוער. כי ממה נפשך - מיליון ילדים נרצחו בשואה, חרדים, דתיים ציוניים, חילוניים. חוצפה אדירה לשלוף את הדבר הזה כטיעון נגד מדינת ישראל".

למה הפוליטקאים שגינו את החרדי היורק, לא מגנים את ההתקפות נגד המגזר החרדי?

"בכתיבתי היום ציינתי שנעשה עוול לשלמה פוקס, שלא מגיע לו. אנחנו מצווים לחשוב פעמיים ולנהוג בצורה מושכלת. זה לא אומר שאין פה בעיה שצריך להתמודד איתה, גם החרדים וגם החילונים. לא ייתכן לשמר את החברה החרדית בגודל שלה, מאחורי חומות של גטו".

(צילום סטילס: מאיר אלפסי, וידאו: שאול כהנא, מראיין: ישי כהן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר