הקו החם של 'כיכר השבת'

האינתיפאדה נמשכת: בריונים חילונים תקפו ילד חרדי בן 11

ילד חרדי בן 11 הותקף על-ידי חילונים בדרכו לחיידר 'מאור חיים' בירושלים. "הוא חיכה בתחנה ולפתע הגיחו לעברו שני חילונים והחלו לתקוף אותו", מספרת האם, מלכה, בשיחה עם 'כיכר השבת'. "הם היכו אותו בפנים מספר פעמים". הילד, הגיע לחיידר כשהוא בטראומה גדולה, בוכה ומפוחד. תלונה תוגש במשטרה. כל הפרטים בפרסום ראשון (חילונים)

חיים שקדי | כיכר השבת |
(פלאש 90)

הדי ההסתה נגד החרדים שומרי התורה ממשיכים להכות גלים, ומקרי התקיפה נגד בני הציבור החרדי, רק הולכים ונעשים תכופים יותר, ואף הולכים ומחמירים.

הבוקר (שלישי), יצא דוד ל', בן 11, מביתו בשכונת סנהדריה בירושלים, בדרכו לתלמוד תורה 'מאור חיים' ברחוב אהליאב בעיר, שם הוא לומד.

מידי בוקר, מגיע דוד לתחנת האוטובוס בצומת בר אילן - שמואל הנביא, שם עולה על אחד האוטובוסים המובילים אותו עד לתלמוד תורה.

אלא שהבוקר, הוא נאלץ להתמודד עם חוויה אלימה במיוחד. בעודו עומד על המדרכה, בסמוך לכספומט המוצב בסמוך לתחנה, הוא הותקף על-ידי שני גברתנים חילונים.

אמו, מלכה, מספרת בשיחה עם "כיכר השבת" את שאירע עם ילדה: "הוא חיכה בתחנה, לפתע הגיחו לעברו שני חילונים, הוא אמר שהם היו 'אנשים גדולים, בלי כיפות ופאות', אחד עם שיער שפיצי כזה והשני עם מעיל כחול, והחלו לתקוף אותו".

לדברי האם, שני הבריונים באו בטקטיקה שונה. "הם צעקו עליו שהוא הורס דברים, ושלא יגע בשום דבר תוך כדי שהם מכין אותו בפנים מספר פעמים. אנשים שהיו באיזור, הבינו שכביכול מעירים לו על משהו שהוא עשה, ולכן לא התערבו".

"כשהאוטובוס הגיע, הם לא נתנו לו לעבור בכדי לעלות עליו", מספרת האם, "אבל בסופו של דבר הוא הצליח לחמוק מהם. הוא סיפר לי שהוא נצמד לקבוצת אנשים שהמתינו לעלות לאוטובוס, אז הם הפסיקו להכות אותו אבל המשיכו לצעוק עליו, עד שעלה לאוטובוס".

הילד, הגיע לתלמוד תורה כשהוא בטראומה גדולה, בוכה ומפוחד. במשך כחצי שעה ניסה המלמד שלו להרגיע אותו, ולאחר שהבין מה קרה, מיהר להתקשר לאמו.

"שוחחתי עם הילד בטלפון, שמעתי ממנו מה היה הסיפור", מספרת מלכה, "אמרתי לו שיש הסתה גדולה נגדנו, והרבה אנשים עושים להם את זה, ושהוא ילד צדיק שלומד תורה ולכן עשו לו את זה".

"הצלחתי קצת להרגיע אותו", אומרת האם ומספרת כי מירה להתקשר לקבל ייעוץ כיצד לטפל הילד, ולאחר-מכן הגיע לתלמוד תורה, יחד עם יועץ שמשמש גם בתפקיד של שוטר, ששמע ממנו את כל הפרטים, וביחד הרגיעו אותו.

בשיחה עם "כיכר השבת", אומרת האם כי בשעה הקרובה היא תיגש יחד עם הילד המפוחד לתחנת המשטרה להגיש תלונה על התקיפה החמורה בתקווה להתייחסות רצינית שתביא לתפיסת התוקפים החילונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות