שנה להפיכה

מצרים מאיימת: כניסה לקבר אביר יעקב זצ"ל - התאבדות

לקראת ההילולא השנתית של רבי יעקב אבוחצירה זצ"ל, הודיעו עשרות חברי פרלמנט מצריים כי יחסמו הדרך לקבר בשרשאות אנושיות של תומכיהם - "אם היהודים ינסו להגיע". האדמו"ר רבי יחיאל אבוחצירה, אומר בכאב רב: "נאלץ לוותר השנה על העלייה לציון, אנחנו בצער גדול מהעניין הזה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(מאיר אלפסי, כיכר השבת)

האם השנה לא יוכלו ההמונים להשתטח על ציונו הקדוש של האדמו"ר רבי יעקב אבוחצירה זצ"ל בדמנהור במצרים?

מידי שנה עולים המונים ביום ההילולא של האדמו"ר סידנא רבי יעקב אבוחצירה זצ"ל, בעל ה"אביר-יעקב", להשתטח על ציונו הקדוש שנמצא בעיר דמנהור במצרים. בשנים האחרונות בעיקר בשל הישועות הרבות, גובר והולך משנה לשנה זרם המתפללים הפוקדים את הציון ביום ההילולא.

אולם נדמה שהשנה, במלאות שנה בדיוק ל'אביב העמים הערבי' והמהפכה הפוליטית במצרים, לא יוכלו ההמונים ובהם בני משפחת אבוחצירה לצאת למצרים ולהשתטח על הציון של זקנם זצוק"ל.

הבוקר (רביעי) פרסם העיתון המצרי "אל אהראם", כי עשרות חברי פרלמנט מצריים סיכמו כי יחסמו את הדרך לקבר בשרשאות אנושיות של תומכיהם באם היהודים ינסו להגיע לציון.

גורם בארגון האחים המוסלמים הזהיר כי כניסה לקבר "תהיה עבורם משימת התאבדות לאור ההתנגדות העממית נגדם".

"אנחנו בצער גדול"

האדמו"ר רבי יחיאל אבוחצירה, רבה של העיר רמלה ונין בן אחר בן של האדמו"ר המקובל רבי יעקב אבוחצירה זצ"ל אומר: "אני חושש מאוד, על-פי הצפוי נאלץ לוותר השנה על העלייה לציונו של זקני זצ"ל וזאת בשל המהפכה הפוליטית במצרים".

לדבריו, "הגיע מסר ברור מהשלטונות החדשים כי ישנו סיכון גבוה להגיע השנה לאזור, וכי הם מפחדים לאבטח את הציון ולקחת אחריות בטחונית לשלומם של המוני המשתטחים".

האדמו"ר הוסיף ואמר: "מלבד זאת, אסור לנו מצד עצמינו לסכן את גופינו ולנסוע למקום בשנה זו, ולכן נאלץ לוותר על כך. אנחנו בצער גדול מהעניין הזה,מספר האדמו"ר רבי יחיאל ומוסיף כי בשנים האחרונות,היה ניתן בסיעתא דשמיא ליסוע יחסית בקלות,בחופשיות ובביטחה,זאת מלבד מספר שנים לאחר האינתפאדה בהם נמנעו בני משפחת אבוחצירה יחד עם קהל ההמונים להתפלל על הציון וזאת בשל הסכנה הבטחונית.

כולנו תקווה שכבר בעתיד הקרוב הדבר יסתדר ותשרור יציבות ושקט במדינה השכינה עימה יש לנו הסכם שלום ונוכל שוב ליסוע כבימים ימימה להתפלל בציון אבותינו הקדושים. מסיים האדמו"ר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר