מבצע זהב לבן

חשד להונאת ענק בכספי צדקה של העדה החרדית; גל מעצרים

בוקר סוער בירושלים: המשטרה עצרה במהלך הלילה שישה אנשים, מירושלים וממרכז הארץ, וזאת על רקע עבירות הונאה בהיקף של מיליוני שקלים בקופת 'הוועד הארצי', של 'העדה החרדית'. גורמים ב'העדה החרדית' אומרים ל"כיכר השבת" כי המשטרה חושדת שקופת 'הוועד הארצי' מימנה פעילות הסיקריקים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

העיר ירושלים התעוררה הבוקר ליום סוער במיוחד: לאחר לילה ארוך בו ערכה המשטרה גלך מעצרים נרחב. ככל שחולף הזמן מתבהרים פרטים נוספים על המעצרים.

ל'כיכר השבת' נודע כי לפי שעה שישה אנשים נעצרו על-ידי המשטרה, ביניהם חמישה חרדים, מירושלים וממרכז הארץ. המעצרים הגיעו על רקע ההתנהלות בקופת הצדקה של 'העדה החרדית' - 'הוועד הארצי'.

חוקרי רשות המיסים בשיתוף בלשי היחידה המרכזית ובסיוע מרחב ציון במשטרה עצרו לפנות בוקר את ששת החשודים בעבירות כלכליות בהיקף של מיליוני שקלים, כמו כן נערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדים בירושלים, ובמרכז הארץ, בהם הוחרמו מחשבים ומסמכים בכדי לסייע למשטרה בחקירה.

החשודים שנעצרו הועוברו הבוקר למשרדי מפלג התשאול ב'יחידה המרכזית' להמשך חקירת רשות המיסים והמשטרה.

מעצרם של השישה הגיעה לאחר חקירה סמויה של המשטרה שהתנהלה בחודשים האחרונים ביחידה המרכזית, וברשות המיסים, החקירה הגיע לאחר שהמשטרה קיבלה מידע מודיעני שהצביע על עבירות כלכליות, בהן חשודים כל העצורים.

מחקירת המשטרה עולה כי ברחוב רפפורט בשכונת בית ישראל בירושלים פועל משרד מאז תחילת שנות ה-2000 העוסק בגיוס כספים ותרומות למען נזקקים ומתן כסף לצעירים חתנים לקניית דירות ועוד, במשרד מועסקים כעשרה עובדים.

מבדיקה סמויה עולה חשד להונאה בכספי תרומות בסכומים גדולים באמצעות פיצול צ'יקים, משיכת מזומנים בסכומים גדולים מאוד, העברת כספים לחו"ל, עבירות מס הכנסה, הלבנת הון באמצעות גיוס מסמכים ועוד.

במשטרה מוסיפים כי החקירה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים.

כפי שדווח הבוקר בין העצורים נמצא עמרם שפירא, גבאו האישי של גאב"ד העדה החרדית הרב יצחק טוביה וייס, וכן שמוליק לובצקי, ממנהלי הקופה.

גורמים ב'העדה' אומרים ל'כיכר השבת' כי כפי הנראה המשטרה חושדת שקופת 'הוועד הארצי' מימנה חלק מפעילות הסיקריקים, וזאת הסיבה שהמטרה "התלבשה" עליהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות