צוואת האדמו"ר מויז'ניץ: "לדבר רק אידיש בבית"

בי"א כסלו תשד"מ כתב האדמו"ר מויז'ניץ צוואה שבה הורה את דרכם של בניו, ממשיכי דרכו, ופונה אל אלפי החסידים. בהמשך מבקש הרבי זצ"ל מכל תלמידיו וחסידיו ללמוד במשך השנה הראשונה שלאחר הפטירה משניות לעילוי נשמתו ועדיף פרק שלם. גם בהמשך השנים מבקש הרבי זצ"ל מהחסידים ללמוד משניות לעילוי נשמתוולומר זאת במפורש

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מויזנ'יץ זצ"ל (צילום: יהודה פרקוביץ)

בחסידות ויז'ניץ מפרסמים הבוקר קטעים נרחבים מצוואת האדמו"ר מויז'ניץ זצוק"ל.

הצוואה נכתבה בתאריך י"א כסלו תשד"מ, ובה כותב הרבי זצ"ל בתחילה ברוב ענווה כי הוא מבקש מחילה מהחסידים הרבים שנתנו לו סכומי כסף בתור "פדיונות", בכדי שיתפלל בעדם ויתן להם את ברכתו.

לדבריו, ייתכן ומדובר בנתינה בטעות וזאת משום שרחוק ממדרגתם הרוחנית של אבותיו הקדושים.

בהמשך מבקש הרבי זצ"ל מכל תלמידיו וחסידיו ללמוד במשך השנה הראשונה שלאחר הפטירה משניות לעילוי נשמתו ועדיף פרק שלם. גם בהמשך השנים מבקש הרבי זצ"ל מהחסידים ללמוד משניות לעילוי נשמתוולומר זאת במפורש.

הרבי מצווה על החסידים שלא יעבור עליהם אף יום ללא לימוד התורה, ולהקפיד ללמוד גם ספרי מוסר וחסידות.

כמו כן קורא האדמו"ר להקפיד על חינוך הלדים ולהשתדל לדבר בבית בשפת האידיש, וכן להקפיד על ענייני צניעות.

בסופה של הצוואה, כותב האדמו"ר מויז'ניץ זצ"ל: "הנני לעורר ולבקש בכל לשון של בקשה את בניי ובנותיי היקרים ואת כל החסידים והתלמידים שתשתדלו בכל עוז, שתשכון ביניכם אהבה אחווה שלום ורעות וידידות כנה להיות אוהבי שלום ורודפי שלום".

האדמו"ר קורא "להשתדל להתרחק מכל צל של מחלוקת ופירוד לבבות ואל תטו אוזן לפיתויי היצר להתלבש באיצטלה של חסידות ויראת שמיים, ולעורר קנאה שנאה ותחרות כי זהו עוון גדול. אדרבה תעשו יותר מכפי יכולתכם למען הרבות שלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר