לקראת החג: מאות פניות אל בית ההוראה הלכתי-רפואי באשדוד

מאות פניות נרשמו ביום חמישי האחרון אל בית ההוראה ומוקד המידע ההלכתי רפואי, שהופעל על ידי בד"ץ רבני הקריות בשיתוף הרופאים המומחים של 'כללית' אשדוד, בשאלות הלכתיות ורפואיות לקראת חג הפסח. רבים פנו לבית ההוראה גם בשאלות רפואיות הלכתיות סבוכות שאינן קשורות באופן ישיר לחג

מישאל לוי | כיכר השבת |
בית ההוראה הלכתי-רפואי (צילום: כיכר השבת)

מאות פניות נרשמו ביום חמישי האחרון אל בית ההוראה ומוקד המידע ההלכתי רפואי, שהופעל על ידי בד"ץ רבני הקריות בשיתוף הרופאים המומחים של 'כללית' אשדוד.

החששות הרבות באשר לכשרותן לפסח של התרופות המורכבות מחומרים רבים, ובפרט תרופות מוצקות בהן ישנו חומר מלכד המכיל פעמים רבות חמץ, מחייבות להיוועץ קודם הפסח על כל תרופה ועל כל מקרה לגופו. ואכן, פונים רבים התקשרו אל בית ההוראה המשותף, וביקשו לברר על כשרות התרופות שהם נוטלים או לקבל המלצה לתרופות חלופיות הכשרות לפסח.

שעה ארוכה לאחר סגירת בית ההוראה, הטלפון המשיך לצלצל. הפניות הרבות שהתקבלו במזכירות בד"ץ רבני הקריות ועל שולחנם של מומחי 'כללית' באשדוד, הוכיחו עד כמה מתבקש בית הוראה זה המאחד סביב שולחן אחד רבנים חשובים ורופאים מומחים בעלי שם בתחומם.

רבים פנו לבית ההוראה גם בשאלות רפואיות הלכתיות סבוכות שאינן קשורות באופן ישיר לחג, בידיעה כי מדובר בפנל מכובד ביותר, בו מתכנסים זה לצד זה גדולי העיר ורופאים מן השורה הראשונה.

על השאלות ההלכתיות במוקד הטלפוני בבית ההוראה השיבו, הגאון רבי שמואל דוד הכהן גרוס רב דחסידי גור והגאון רבי חיים פסח הורביץ רב דחסידי בעלזא. כן השתתפו הגאון רבי אהרן זאב חשין רב ומו"ץ בית הוראה הליכות יוחנן והגאון הרב יצחק אברהמוביץ רב ומו"ץ בבית הוראה 'בני פנחס' וחבר בד"ץ 'הישר הטוב'.

הרבנים התייעצו עם מיטב המומחים של 'כללית' באשדוד, ד"ר יעקב רבינזון מומחה ברפואת נשים ברובעים ז' ו-ג' באשדוד ורופא בכיר במחלקת נשים ויולדות בביה"ח 'אסותא', ד"ר הראל עמנואל מומחה ברפואת משפחה במרפאת אשדוד ז', ד"ר מיכאל תורג'מן מומחה ברפואת משפחה ומנהל מרפאת אשדוד ג', ד"ר דב דרורי מומחה ברפואת ילדים וגנטיקה במרפאת אשדוד ז', וכן מר אברהם אלישע, רוקח קליני בכללית באשדוד.

הרב משה וינגוט, מנהל שירות הלקוחות של 'כללית' באשדוד, עמל רבות להצלחת פרויקט חשוב זה, ויחד עם מזכירות בד"ץ רבני הקריות, ניהל את כל הלוגיסטיקה והתפעול הכרוכים בהקמת בית ההוראה, והעמיד לרשותם את חדר הישיבות במרכז הרפואי החדש של כללית, "הילל", שעומד להיפתח בקרוב.

במרכז הרפואי "הילל" הופעלה מערכת טלפונית רב קווית שנתנה מענה מיידי לפונים הרבים. הפונים הרבים לא פסקו מלהודות על השירות המהיר והמקצועי, תוך שהם מברכים על שיתוף הפעולה בין בית ההוראה של העיר לבין 'כללית' המובילה במקצוענות רפואית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר