הרב בלומנטל: אשרינו שיש לנו את הרב עובדיה יוסף

כשעומדים לצלם סרט כדי להפיצו ברבים, תמיד יצלמו את הפן החיובי, את הדמות שרוצים לשווק, את הפוזה לה מייחלים. כאן קיבלנו "האזנת סתר", ראינו סרטון שאף אחד לא תכנן בו יותר מדי, הכל טבעי, הכל אמיתי, הכל חי. ואז ראינו מה באמת מעניין את הרב. ראינו איזו התרגשות אופפת

הרב יצחק בלומנטל | כיכר השבת |
הרב יצחק בלומנטל (איור)

לפעמים וידאו אחד קטן יכול לגרום להתרגשות גדולה.

הגמרא במסכת ערובין מספרת, שרבי הקדוש - רבי יהודה הנשיא - אמר: הסיבה שאני מחודד יותר משאר חברי, התנאים הקדושים, היא כיון שאני זכיתי לראות את רבי מאיר מאחוריו. אבל, הוסיף ואמר, אילו הייתי זוכה ורואה את פניו של רבי מאיר, הייתי מחודד עוד יותר. (בארמית זה נשמע יותר טוב).

ראיית פניו של אדם גדול יכולה להשפיע הרבה על האדם, ולמשך כל חייו. העידו תלמידיו של הגאון מוילנא, שכל אדם שזכה לראות את פני הרב לא היה יכול לחטוא כל ימיו.

סרטון הוידאו , בו מבקש מרן הרב עובדיה שיקחו אותו לקברו של יהושע בן נון, הוא מסוג הדברים שאני משוכנע שיותירו בי את הרושם לזמן רב, בי ובכל מי שיתבונן בוידאו בצורה הנכונה.

תשאלו מה מיוחד בזה? הרי תמונתו של הגר"ע יוסף מופצת ומפורסמת בראש כל חוצות, וגם סרטים וסרטונים יש ממנו למכביר?

והתשובה היא פשוטה: כשעומדים לצלם סרט כדי להפיצו ברבים, תמיד יצלמו את הפן החיובי, את הדמות שרוצים לשווק, את הפוזה לה מייחלים. כאן קיבלנו "האזנת סתר", ראינו סרטון שאף אחד לא תכנן בו יותר מדי, הכל טבעי, הכל אמיתי, הכל חי.

ואז ראינו מה באמת מעניין את הרב. ראינו איזו התרגשות אופפת אותו כשהוא נזכר ביהושע בן נון, יהושע שדיבר עם משה, יהושע ששמע את התורה ממי ששמע מהקדוש ברוך הוא. פתאם ראינו כמה הרב מחבב את התורה, ראינו את המבט היהודי של מי שאוהב את התורה כל כך - עד שהוא מרגיש את ההבדל שבין יהושע בן נון לבין שאר הנביאים, הוא משתוקק להיות קרוב עד כמה שניתן למי שהיה הקרוב ביותר למתן התורה. (מלבד כמובן משה רבינו, שמקום קברו לא נודע).

●

ראיתי את הסרטון כמה וכמה פעמים, ראיתי אותו לבדי, ראיתי אותו עם בני, הראיתי אותו לחבר, ובכל פעם מחדש הרגשתי התרוממות הרוח.

הרגשתי שאני בעצמי עומד שם, לידו, שאני רואה מה באמת קורה שם בחדש, בלי גלימות, בלי מעטה, בלי תחפושות, הכל חי ואמיתי.

כל מה שמעניין את הרב זה רק רוחניות.

רק רוחניות.

אך ורק רוחניות.

ושום דבר אחר לא.

הרב יכול לומר לעוזרים שלו שיביאו לו כל מה שהוא רוצה, הוא יכול לבקש לנסוע לכל מקום שיעלה בדעתו, לקנות לו כל מה שרק יכול בן אדם לרצות.

ומה הבקשה שלו? נסיעה לקברו של יהושע בן נון.

ואפילו את זה הוא מבקש בהתפעלות והתרגשות גדולה!!!

אשריכם ישראל שזה הוא רבכם.

●

וישנה עוד סיבה אחת, למה מרן שליט"א רצה להגיע לקברו של יהושע בן נון.

אצטט מדברי רש"י הקדושים בספר יהושע: תמנת סרח, כך שמה ובמקום אחר הוא קורא אותה תמנת חרס על שם שהעמידו תמונת החמה על קברו, לומר זה הוא שהעמיד החמה, וכל העובר עליה אומר חבל על זה שעשה דבר גדול כזה ומת.

מי שיודע ובקי בכל התורה כולה, יודע גם את דברי רש"י הללו, ומבין איזו התעוררות רוחנית אפשר לקבל במקום שכזה. זה לא סתם עוד קבר, זה קברו של מי שהעמיד את השמש...

●

ואגלה לכם סוד שטרם נודע: הר הגעש היחיד בשטחי ארץ ישראל הוא מקום קבורתו של יהושע בן נון. בדיוק.

ומי שינסה להעמיק ולהבין את המשמעויות של הדבר, יגלה נפלאות.

וכבר אמרתי יותר מדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר