"אנשים נרצחים ברחובות, ומה שיש לכם זה להתנגח בחרדים"

"יש אלימות ברחובות, אחד רוצח את השני, ורק חרדים יש לכם בראש", כך זעק הבוקר בחריפות ח"כ משה גפני, בדיון בועדת הכנסת בעקבות דרישת חברי כנסת לדון קודם בחלופה לחוק טל. "תטפלו בחינוך קודם. תלמדו מאיתנו איך מחנכים. יש אלימות, רוצחים ילדים ואצלכם כל הזמן חוק טל. נמאסתם", הוסיף גפני וסולק מהדיון בוועדה

חיים שקדי | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: פלאש 90)

הבחירות מתקרבות, הכנסת סוערת: יו"ר ועדת הכספים, חבר-הכנסת, משה גפני, הוצא מועדת הכנסת לאחר שמחה בחריפות נגד חברי-הכנסת שביקשו להתמקד בגיוס חרדים ובהעברת חוק אלטרנטיבי לחוק טל שבוטל.

ועדת הכנסת התכנסה כדי לדון בבקשת המשלה לזרז את הליכי חקיקת החוק לפיזור הכנסת ה-18, ולאשר פטור מחובת הנחה לחוק כדי שיעבור עוד היום להצבעה במליאת הכנסת.

במהלך הדיון, ביקשו חברי-הכנסת של 'קדימה' ו'ישראל ביתנו' לדחות את ההצבעה לחוק במספר ימים כדי להשלים את חקיקת החוק שיחליף את חוק טל, שהסדיר את דחיית השירות של בני הישיבות שתורתם אומנותם, שבוטל על-ידי בג"ץ.

חבר-הכנסת משה גפני שהשתתף בדיון, זעם על רדיפת החרדים, ותקף בחריפות את חברי-הכנסת שמתמקדים רק בגיוס החרדים ומזניחים נושאים חשובים אחרים.

"יש אלימות ברחובות, אחד רוצח את השני, ורק חרדים יש לכם בראש", זעק גפני, "תטפלו בבעיות שלכם. תטפלו בחינוך קודם. תלמדו מאיתנו איך מחנכים. יש אלימות, רוצחים ילדים ואצלכם כל הזמן חוק טל. נמאסתם".

גפני המשיך ותקף את הח"כים על התמקדותם בגיוס החרדים, ואמר: "זה הדבר היחיד שיש לכם? אין איראן ואין שום בעיה אחרת? על מה אתם דנים? אין בעיות במדינה?".

בדבריו, הזכיר גפני לח"כים כי את חוק טל עשה אהוד ברק, ומי שהאריכה את תוקף החוק הייתה קדימה. לאחר שנקרא לסדר שלוש פעמים, הוצא גפני מהדיון בוועדה, כשהוא אומר: "אל תוציאו אותי, אצא לבד. אלך לשמור על המדינה".

לאחר שהוצא מהוועדה, חזר גפני מהדלת האחורית של הוועדה, ובטרם יצא בשנית, העיר ח"כ זאב בילסקי מ'קדימה': "אני אוהב את גפני. מוציאים אותו מדלת אחת והוא נכנס מהדלת השנייה".

בתום הדיון הסוער, אישרה ועדת הכנסת את קיצור הליכי חקיקה ופטור מחובת הנחה להצעת החוק לפיזור הכנסת, וההצעה תעלה לקריאה ראשונה במליאת הכנסת כבר היום.

(וידאו: ערוץ הכנסת. סטילס: פלאש 90 )

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר