חרדים עובדים: מזלזלים ומשמיצים אותנו

החרדים החדשים במכתב חריף: "חושבים שאנחנו יצור כלאיים מתחזה שאין לו שייכות לתורה ולדרכה, ובוודאי אינו חוליה בשרשרת הדורות. צעד זה (של ההתאגדות) מעבר להיותו מהלך של חיזוק וגיבוש השורות כלפי פנים, מהווה מחאה גדולה כלפי חוץ. ויצור את היכולת והכלים להכרה"

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: פלאש 90)

בשבועות האחרונים סופגים החרדים שעובדים למחייתם ביקורת קשה מצד עיתון 'יתד נאמן' ולעיתים גם מאנשי ציבור חרדים.

בשעות האחרונות מופץ מכתב שנשלח ל'חרדים העובדים' בו הם הודפים את הביקורת.

"מזה זמן רב, מורגש בקרב הציבור החרדי, החסר בגוף שיאגד את ציבור בוגרי הישיבות הקדושות, שאינם לומדים בכולל, ואשר יצאו לעבוד ולפרנס את משפחתם בכבוד. גוף שידאג לצרכיהם ולצרכי משפחותיהם", הם כותבים.

"לציבור הליטאי - אברכי, יש בית הנקרא "דגל התורה", לציבור הספרדי, יש בית הנקרא "ש"ס", לציבור הדת"ל, יש בתים הנקראים "האיחוד הלאומי" ו"הבית היהודי". כל הקבוצות הללו מאורגנות בקהילות, ויש להן נציגים הדואגים לצרכיהן.

"אולם ציבור מכובד וגדול מאד, ציבור בוגרי הישיבות הקדושות, שיצאו לעבוד (לאחר מספר שנות לימוד בכוללים), שחלקו חשב עד לפני שנה - שנה וחצי, כי ביתו הטבעי הוא "דגל התורה", הבין, לפתע, (לאחר מסע ההסתה והשיסוי הארוך והמתמשך של "יתד נאמן"), כי אינו רצוי בבית זה. כי בכלל אינו נקרא "חרדי", אלא "חרדי חדש", מין יצור כלאיים מתחזה שאין לו שייכות לתורה ולדרכה, ובוודאי אינו חוליה בשרשרת הדורות, אלא נטע זר, מזויף ומזיק, שראוי לגנותו בכל פה ולנדותו מכל מקום. וזאת,למרות שהוא חי את חייו בדרך התורה הקדושה, קובע עיתים לתורה, מחנך את ילדיו בדרך ישראל סבא ותורם סכומי עתק לישיבות הקדושות, לכוללים ולצדקה.

"לכן מותר: לא לקבל את ילדיו לבתי ספר וחיידרים. לכן מותר: לזלזל בו, להשמיץ אותו ולדמות אותו לאויבי התורה ולומדיה בכל הדורות. מעמלק ועד רומא, מיוון ועד רפורמה. ולכן כל אברך, שקדן או בטלן, מסתכל עליו כסוג ג' או ד', כשבו בזמן, הוא מתפרנס וניזון מכספו של אותו "חרדי חדש", שתרם לאחזקתו כזבולון ליששכר".

"כדי שרבים וטובים מאיתנו המקפידים על קלה כבחמורה, מקיימים את כל תרי"ג המצוות, לצד עבודה קשה, יוכלו לקבל את ההערכה המגיעה להם ואת זכויותיהם המינימאליות (דוגמת: מוסדות לימוד ראויים, בתי כנסת, ונציגות הולמת אשר תדאג לכל הצרכים הנדרשים כדי לחיות חיי תורה מתוך איכות חיים וניקיון כפיים) אנו נדרשים לשנס מותניים להתאגד ולהתאחד, כדי ליצור גוף גדול וחזק, למעננו ולמען ילדינו.

"כל מי שמזדהה ומסכים עם האמור לעיל, וחושב שיש צורך בשינוי מהותי בגישה, בחשיבה ובייצוג החרדים העובדים מתבקש ומוזמן להצטרף.

"צעד זה (של ההתאגדות) מעבר להיותו מהלך של חיזוק וגיבוש השורות כלפי פנים, מהווה מחאה גדולה כלפי חוץ.
ויצור את היכולת והכלים להכרה, לגיטימציה, הערכה, וקבלת זכויות כשווים בין שווים. ככל שיגדל מספר המצטרפים תגדל עוצמתה של הקבוצה ויכולתה לשנות ולהשפיע".

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

26
שני קבוצות שעושות רעש גדול, אבל קיימות רק וירטואלית, הרי גם טוב בבית שמש לולי חב"ד ועוד קבוצות לא קובנציונליות, לא היו עוברים את אחוז החסימה.
נועם
25
אוי למי שהמציא את המושג חרדי חדש כאילו מדובר חס ושלום כרפורמה.במקום פשוט להבחין בין חרדי לבין אברך. ויתד נאמן תיכף יסומן גם כן כמחריבי העם.ראוי לעודד כמה שיותר אברכים לא לצאת לעבודה ולהחזיק תורה גם במחיר של עניות אבל מי שבוחר בחלוקת יששכר וזבולון זה צריך להוקיע?
א.כ.
גם אם הוא מחונך ויש לו יראת שמים? במילים אחרות אתה פוסל את החסידיםשגם לומדים וגם מתפרנסים אז ליטאי או ספרדי שלומד ומתפרנס ןיש לו יראת שמים צריך להוקיע?
שאינו יודע לשאו
24
אודה למי שיכול למסור לי את המייל או הטלפון של יוזם הרעיון הנהדר.
חרדי עובד
23
מגיע לכל האברכים גם העובדים ת"ת טוב ושויוני
וואי וואי
22
צריך להקים מחדש מפלגה/ארגון בסגנון פא"י !!!
טהר
21
ימצאו איזה רבן שירבן עליהם ועלינו ונאמר אמן. ובא לציון גואל.
אבי
20
החרדים העובדים הם המקוריים. החרדים הפרזיטים הם החדשים. ששת ימים תעבוד ועשית כל מלאכתך - מצוה דאורייתא. מי שאינו מקיים מצוה זו סופו שמעבידים אותו בשבת. רבי דוסתאי אומר מנין שאם לא עשה מלאכה כל ששה שיעשה כל שבעה, הרי שישב כל ימות השבת ולא עשה מלאכה ולערב שבת אין לו מה יאכל, הלך ונפל בין הגייסות (ע"י
צבי
19
יש הגדרה של חרדים, אין הגדרה של עובדים, כל יהודי עושה איך שהוא מבין, זה ענין אישי, זה הכל תלוי בדבר אחד, האם לאחר שהוא יוצא לעבודה הוא נשאר בן תורה או שהוא יורד מדרגתו, לזה מתכוון 'בעל הבית', כי השקפות משתנות, לכן בניו לפעמים אינם רצויים במוסדות. אי אפשר לרדת מהדרגה ולהמשיך לדרוש את אותה הערכה שיש ל
יוסי
18
יש פה בעיה בהגדרות וצריך לעשות סדר בהן כמו שכל למדן מתחיל יודע לעשות . פעם חרדים זו היתה קבוצה מאוד מצומצמת של אנשים שקידשו את חייהם רק ללימוד התורה בדרך הישנה של הישבות הקדושות באירופה . היום כל אחד ששם כיפה שחורה לא משנה מי הוא ומה הוא מנין הוא בא ולאן הוא הולך והוא כבר נקרא חרדי . הלווו!!! יש
חיים אחרים מחר
17
א. אנשי יתד ואנשי הכנסת הנכבדים בוגרי ישיבות שיצאו לעבוד נקודה! ב. מה הקשר בין כתבי יתד לתנועת דגל התורה אם התנועה משרתת את האינטרסים שלנו אז למה להפרד ואם לא בלא קשר ליתד נחפש בית אחר
תם
16
הבעיה הכי גדולה שלנו, החרדים העובדים, היא, שמי שמשסה נגדינו את יתד נאמן וכו, זה מי שאמור להיות נציג שלנו, משה גפני, וסליחה שאני לא קורא לו ר ' מוישה כמו שהוא אוהב, הרי לפי דעתו הוא הדעס תיירה בעצמו, הוא שכח שהוא בדיוק כמונו, הוא לא יושב בכוילל ולומד, אלא יוצא לעבוד למחייתו, לפי טענתו בשליחות גדולי ה
דוד
ככה לקרוא לשליח מרן שליט"א אם אתה מבזה אותו הרי אתה פוגע במרן שליט"א יש לך את האומץ ואת החוצפה הזאת?
בשם מרן שליט"א
יהודי צריך להודות לה' על הטובה כשם שמודה על הרעה ולא לגפני הוא רק שליח של ה' ומגלגלים זכות ע"י זכאי וחובה ע"י חייב חובה עלינו לכבד את גדולי ישראל
הומיה
בזכות גפני ושות'
הגיוני
15
הלואי הלואי שזה נגמר בזה מה אם כל הבנות הליטאיות בנות 25 ואפילו יותר כן כן לא תאמינו שיושבות בבית ולא יכולות להתחתן רק בגלל שאין לאבא שלהם כסף לתת דירה או חצי דירה האם זה לא גובל ברצח פשוטו כמשמעו אין מה לכתוב על הליטאים רוב הקרנות ששמים עדיין בתבות הדואר זה בעיקר ליטאים כי הם לא מסוגלים לעמ
ישראל
14
וכי הם גדולים מהתנאים הקדושים שעבדו ואף אחד לא זלזל בהם ר יוחנן הסנדלר ר יהשוע הנפח וכו׳
אליהו
אבל שכוייח!!
דעת תורה
13
איניני יכול מלהתאפק להגיב כמה מילים כידוע לי כבר מזמן הגמרא היו תנאים שהיו עובדים לפרנסתם וזה בכלל לא סתר את העובדה שהם היו תנאים אם נסתכל גם יותר מאוחר הרמבם היה רןפא ועליו נאמר ממשה עד משה לא קם כמשה נסתכל על הפץ חיים שהיה לו מכולת וכהנה הרבה דוגמאות אין לאדם להתבייש מזה שהוא עובד להביא פרנסה לבי
יהודה
12
זו מציאות קיימת ואין עליה עוררין שיש הבדל מהותי בין בית שבו האבא יושב ולומד יום שלם בכולל ואין לו עסק עם פרנסתו בפועל אלא יושב ולומד והקב"ה שולח לו את פרנסתו, לבין בית שהאבא הוא כביכול הוא זה שמביא את הפרנסה הביתה ולא הקב"ה. אני מתכוין לומר שישנם שני הבדלים בין בית שהאבא אברך לבית שהאבא כעובד: א-כאן
הגבר הגדול
א. לא כל מי שיושב בכולל לומד כל היום. יש לא מעט כאלו שמבלים (מלשון בלאי) את זמנם. אבל נח להם מאד להישאר שם אם מבחינת פחד הציבור או מבחינת היותם עצלנים ונצלנים. ב. עד למלחמת העולם השניה רוב הציבור היהודי ע ב ד (זו לא מילה גסה) לצורך פרנסתו ואף אחד לא ראה בזה אי ביטחון בהשם. ג. יש "אברכים" שביטחונם בה
לימונדה
נשמע מדברך זילזול בלומדי תורה א] יש קצת אבל קצת צדק מדבריך בכל הדברים שכתבת. נראה כי דברך נכתבים מתוך מצוקה ריגשית שחויית ואולי כולנו חויים אך עדיך רוב האברכים לומדים בכוללים ב] ולואי שהיינו נשארים בכולל מ"פחד"... אך תורה היא ולהם יש גם יש הרבה שכר וערך בשמים ולו לנשותייהם ששולחות אותם ללמוד ומ
דניי
אתה פשוט לא יודע לקרוא, יש לחך בעיה קשה מאוד. נעבו ראחת לאחת: א-לא אמרתי שכל מי שיושב בכולל הוא בהכרח לומד, אבל מי שלא יושב בכולל הוא בהכרח לא לומד!!! ב-אז בזמנם עבודה לא היתה סתירה לרוחניות נקייה טהורה וקדושה, אני ממש מצטער כיום הנתונים השתנו לבלי היכר, מי שעובד נחשף לעולם טמא ומלוכלך, כך של יכול
הגבר הגדול
"במקרה" עבדתי שנים רבות בכולל והייתי בקשר עם ישיבות וכוללים רבים אז את הלוקשים שמאכילים אותכם אני לא אוכלת. סגנון ההתבטאות הירוד שלך "גבר", רק מוכיח לי כמה "לומדי" תורה כמוך צריכים בדחיפות חנוך מחדש. אני לא מזלזלת ח"ו בלומדי תורה רק לצערי, הלומדים ה א מ י ת י י ם, שמטמיעים בהנהגתם את הלימוד הם לא כל
לימונדה
"בזעת אפיך תאכל לחם" זה מה שהשם קבע כאחד מתפקידיו של הגבר לפרנס את אשתו ואת ביתו, לא לשלוח את אשתו לעבוד וללדת ולהפוך אותה לגבר, כמו שפרעה עשה כאשר נתן את התפקידים של הגברים לנשים ותפקידי הנשים לגברים" בושה וחרפה!!!! עד מתי תתעלמו ממקורותינו שם יש דרישה מפורשת ל גבר לפרנס "תורה שאין עמה מלאכה" "כל א
שירי
לפעמים עדיף עובד שמנצל כול דקה פנויה ללימוד תורה ואת סופי השבוע ללימוד תורה וזה מה שהילד רואה אצל אבא שלו את אהבת התורה מאברך שמרשה לעצמו אחרי 8 שעות לימוד כשהוא מגיע לבית לקרוא עיתון (יתד כמובן שזה הדעת תיירע של הראי"ש) ובשבת להשלים שנות שינה וזה מה שהילד רואה אבא שקורא עיתון ויושן אני לא בא להגי
חייל דוס
אדון גבר יקר את זה תגיד לרבי יוחנון הסנדלר ולרבי יצחק נפחא -נפח ולשמאי הזקן שהיה בנאי (אמת הבניין) ולרמבם שהיה רופא ולרשי שהיה יינן ולחפץ חיים שהיה לו מכולת ורבי יצחק הרופא והאברבנאל שהיה רופא וכו וכו וכך כותב השוע שמי שמתפרנס למחייתו ולומד תורה זה גם נחשב תורתו אומנותו
רק דעת תורה
כשתלמד כמוהם ולא תכשל בעבירות ובראיות בזמן העבודה אז: רבי יוחנון הסנדלר ולרבי יצחק נפחא -נפח ולשמאי הזקן שהיה בנאי (אמת הבניין) ולרמבם שהיה רופא ולרשי שהיה יינן ולחפץ חיים שהיה לו מכולת ורבי יצחק הרופא והאברבנאל שהיה רופא וכו וכו אז תצא לעבוד
דניי
התנאים והאמורים כר' יוחנן הסנדלר וכו' למדו תורה כל כל היום ובנוסף עבדו הם לא עבדו ורק קבעו עיתים לתורה מדו יותר מכל האחרים לפי דרגנתם ומעלתם
דניי
ענין האמונה ובטחון בה' תלוי בעבודת האדם הפנימית ולא באם הוא עובד או לא. רוב התנאים הקדושים עבדו אז מה זה אומר? אמונה ובטחון תלוי ביראת שמים של האדם ולא בלמוד התורה שלו. נכון שלמוד תורה יכול לחזק את האמונה, אבל ראינו גם כאלו שלומדים לא לשמה. גם אלו לעובדים רובם קובעים עיתים לתורה, וזה משמש דוגמא ל
ה' ירחם
11
הדבר היחיד שצריך לבדוק אפילו כשיוצאים לעבוד לא חייבים להחליף את המלבוש וראינו הרבה עובדים שעובדים עם חולצות לבנות ולא קורא כלום וזה ההבדל הקטן ויש גם עם מעילים שחורים
יוסף
10
החרדים העובדים נעשו נחתיים כספרדים, ובצדק אברך שזוכה ולומד תורה כל היום ערכו פי אלף אלפי מ"חרדי עובד". וזו עובדה למרות כל ה"אילוצים" או האילוצים בצדק לצאת לעבוד. כי כבר נאמר , וכולמו אומרים כל יום "ובהם נהגה יומם ולילה" ואשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו! מצדיע אני לכל אברך עפר ועפר לפניו חרדי עו
חרדי עובד
כולנו יהודים וזה לא משנה מי עובד ומי לומד תורה. יש מעלה גדולה במי שיוצא לעבוד, הוא נכסף לתאוות העולם ואם מתגבר עליהם גם שכרו יהיה בהתאם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יש
הם מרגישים נחיתים. אז אם אתה חושב כך. צר לי לומר לך שאתה טועה טעות יסודית מהשורש. אנו בשנת 2012 זה כבר פסה אימרה כזאת. ואל תתנצל בפנינו. אם אתה מרגיש נחיתי יש הרבה סדנאות לדמוי עצמי גבוהה וביטחון אישי. אני ממליץ לך בחום ללכת על זה. בהצלחה לך.
משה
אשריך שלמרות שנאלצת לצאת מאהלה של תורה לא נדבקת באוירה הרחובית והמזלזלת ואתה מכיר בערכו של בן תורה מה שמוכיח שמלחמתם של גדולי התורה אינה נגד העובדים אלא נגד אלו שהופכים את העבודה לאידיאל ירבו כמותך בישראל
מנדל'ה
תמשיך להתמיד בתורה ג"א קובע עיתים לתורה וירבו עוד לומדי התורה בישראל
דניי
אשריך שאע"פ שיצאת מעולם התורה לא נדבקת באוירה הרחובית המזלזלת ועדיין אתה יודע להעריך ולכבד את בני התורה מה שמראה שהיסודות שלך חזקים ואיתנים ירבו כמותך בישראל
אליהו
9
בודאי שיש לי תלונות נגד מנהלים שאינם נשמעים לגדולי התורה, אבל באותה מידה אני נגד טוב ופא"י שאינם נשמעים לגדולי התורה. הרי הרב שטיינמן נסע במיוחד לבית שמש, כדי לומר בקולו שהוא מתנגד, למפלגה זו. הכעס שלי על מנהלי הסמינרים לא יוציא אותי מחוץ למחנה של החרדים הכפופים לדעת תורה, בשבילי הרב שטיינמן והרב אל
חרדי עובד
8
התחילו עם החסידים- אגודת ישראל, עברו לחבדניקים, עברו לש"ס, ועכשיו תורנו, אז נרים ראשינו בגאון, ונפסיק את התרומות לכל הנאבקים בנו במקום ללמוד.
יחיאל
7
וכי כתבי ועורכי טיפשון יתד נאמן מתנדבים או עובדים או לומדים????????? וכי בשנים האחרונות נולדו החרדים העובדים? וכי למי נכתב "יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ שיגיעת שניהם משכחת עון"? ועוד דבר, אולי תפרנסו את המשפחות שבעליהם נאלצו לצאת לעבוד לצורך פרנסה והם יודו לכם עד למאד ויוסיפו עוד שעות לימוד. לכן כל
נמאס מהרשעים
אתה צודק כל הפוסל במומוח פוסל מספיק שנאת חינם לראות את מעלת השני ולא חסרונו חלילה
די לקטל
6
להתבלבל!!! במשך כל הדורות עם ישראל עבד וקבע עיתים לתורה. גם חלק ניכר מהרבנים הגדולים עבד. לאחר מלחמת העולם השניה ביקש!! החזו"א כצו השעה מבנות ישראל לצאת לעבוד כי עולם התורה נחרב. כיום, ב"ה עולם התורה פורח אז יש לחזור למתכונת מבית אבא. הגברים יוצאים לפרנס את משפחותיהם!! ןקובעים עיתים לתורה. הלמדנים,
לימונדה
התנאים והאמורים כר' יוחנן הסנדלר וכו' למדו תורה כל כל היום ובנוסף עבדו הם לא עבדו ורק קבעו עיתים לתורה
דניי
5
אנא ממכם! תפסיקו לבלבל: החרדים העובדים אינם החדשים החדשים. אתה משתמשים במושגים האלו כאילו הן מילים נרדפות. בגללכם זה מחלחל לתודעה כעובדה. אתם גורמים נזק בל יתואר לאלפי משפחות! די.
עוייבד
4
עד כמה שידוע לנו, באירופה לא היה כילל, האנשים היחידים שלמדו היו רבנים ודיינים, ויתר העם יצאו למלאכתם מדי יום וקבעו שיעורים בבוקר ובערב, והם היו תלמידי חכמים הרבה יותר מה"חכמים" של היום. אל תשכחו שהתנאים והאמוראים רובם היו אנשי מקצוע שהתפרנסו מתורה ועבודה, היתד ממציא פה יהדות חדשה של עוני יזום.
גרוינעם
3
היות ומרן הגרא"יל שטיינמן הורה לגפני, להיפגש עם המגזר היקר של החרדים הליטאים העובדים, שאכן ממורמרים וחלק מטענותיהם מוצדקות מאוד, אבל הורה לו שלא יפגש עם נציגי טוב פא"י. א. כי הם מקימים מסגרת כנגד דעת גדולי ישראל ובראשם הגרא"ל, שנסע במיוחד לבית שמש כדי להתנגד ולהוקיע את המפלגה הזו(התירוץ שמנהלים ג"כ
דוד
2
אחד מראשי הקבוצה התגאה בעובדה שיש לו אייפון טמא, כלשונו. מי שמתגאה בכך שהוא מצפצף על גדולי ישראל, אכן מגיע לו שיזלזלו בו, ושיסתכלו עליו לא כמו סוג ד' אלא כמו סוג תתר"ף. לא מתאים לך? תעוף. לך תהיה מזרוחניק. דבר אחד ברור - רוב הליטאים העובדים לא מזדהים עם הקבוצה הרעשנית הזאת (שמורכבת בעיקר מאנשים
נחום
אם קראת את הכתבה והגבת עליה, סימן שיש לך אינטרנט. וזה הרבנים לא אסרו???
יוני
1
למדתי בכולל 12 שנה ובשנים האחרונות אני עובד, אני עדיין קשור לישיבה ולראשי הישיבה שלמדתי וחסיתי בצילם, לא חושב שמי שיצא לעבוד זה אסון, ואני משתדל לדקדק במצוות וכו גם היום, ויתד נאמן לא מכניס אותו הביתה, הם לא מיצגים אף אחד חוץ מכמה נהנתנים שהם עצמם עובדים ולא עמלים בתורה כלל וכלל, משום מה נוצר הרושם
יעקב

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחדשות חרדים: