סיקור מיוחד

עצרת היסטורית: גדולי הרבנים יתכנסו, "נטורי קרתא" יפגינו

תחת הכותרת "כינוס כלל ישראל", יתכנסו עשרות אלפים לעצרת ענק שמטרתה להזהיר מפני "פגעי הטכנולוגיה". האדמו"רים שליט"א מויז'ניץ-מונסי, סקווירא, מהר"י מסאטמר, נובימנסק, רבני חב"ד לצד ראשי ישיבות ועסקנים יקחו חלק בכינוס. נטורי קרתא צפויים לקיים מחאה מול אולם העצרת (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"רים מסאטמר, רחסמטריווקא, סקוויר וסערט ויז'ניץ (צילום: מאיר אלפסי, יהודה פרקוביץ', דובי קורן)

בארה"ב עושים הכנות האחרונות לקראת כינוס הענק המאורגן תחת הכותרת "כינוס כלל ישראל", שמטרתו להתריע נגד פגעי הטכנולוגיה. הכינוס יתקיים באיצטדיון "סיטיפילד" בקווינס שבארה"ב, במעמד גדולי אדמו"רי ורבני אמריקה ורבבות משתתפים.

את הכינוס הגדול יזמו בחודשים האחרונים "איחוד הקהילות", גוף שבראשו עומדים כ"ק האדמו"ר מסוקלען שליט"א לצד הרה"ג רבי מתיתיהו סלומון שליט"א, משגיח ישיבת לייקווד.

גדולי הדור בארה"ב ובהם האדמו"רים מויז'ניץ-מונסי, סקווירא, מהר"י מסאטמר, נובימנסק, רבני חב"ד וכן גדולי ראשי הישיבות קראו לציבור להשתתף באירוע, כשבימים האחרונים אזלו הכרטיסים לאיצטדיון המכיל למעלה מ-55,000 מקומות.

אל הכינוס המיוחד יגיעו גם אדמו"רים ורבנים מישראל ומארה"ב, ובהם האדמו"ר מרחמסטריווקא וכ"ק האדמו"ר מפשווארסק מבלגיה.

מטרתו של כינוס - כפולה: גם להזהיר מפני הסכנות החמורות של המשתמשים באינטרנט שאינו חסום, ובנוסף לאגד תחת קורת גג אחת את משתמשי האינטרנט ולשכנע אותם לעבור לשרות מסונן.

יצויין כי יוזמי הכינוס נתקלו בחודשים האחרונים בקשיים בלתי צפויים שהטילו צל על הצלחת האירוע. כך לדוגמא האדמו"ר מהר"א מסאטמר סירב להשתתף בכנס וזאת בשל הסיבה כי באירוע ינאמו הרבנים באנגלית, דבר הנוגד לטענתו את ה"שיטה" של סאטמר.

גם חלק מרבני חב"ד מחרימים את הכנס, לאחר שראשי ישיבות ליטאיות סרבו להשתתפותם של גורמים חסידיים. בנוסף, חלק מגדולי התורה מתנגדים לעצם הכינוס וטוענים כי במהלכו תינתן בצורה עקיפה גושפנקה להשתמש ברשת האינטרנט.

ל"כיכר השבת" נודע כי בשעת האירוע יפגינו מחוץ לאיצטדיון קבוצת נטורי קרתא המתנגדים להשתתפות חסידי סאטמר בכינוס.

במכתב שפרסמו נכתב כי "היות וחלק מראשי יוזמי הכינוס הינם גדולי הדור מארץ ישראל כדוגמת הרב שטיינמן שהקים את הנח"ל החרדי, והרב קנייבסקי המתיר ללכת לבחירות לכנסת, יש להחרים את הכינוס ולהפגין כנגדו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר