הקץ לשמועות

ד"ר שוסהיים: "אין שום שיפור במצבו של מרן הרב אלישיב"

בשבועות האחרונים רבו הדיווחים על שיפור משמעותי ושינוי במצבו הבריאותי של פוסק הדור מרן הגאון רבי יוסף שלום אלישיב המאושפז ב'שערי צדק'. כעת, ד"ר אלי שוסהיים, מכחיש נמרצות את הדיווחים ואומר כי הרב מונשם כל הזמן ומורדם רוב הזמן, קולו לא נשמע וחייבים להמשיך ולהתפלל. האזינו לדברים (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
הגרי"ש אלישיב (צילום: פלאש 90)

מצבו הבריאותי של פוסק הדור מרן הגאון רבי יוסף שלום אלישיב המאושפז בחודשים האחרונים בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, יודע עליות ומודרות, ולפי הדיווחים השונים לאחרונה השתפר המצב פלאים.

לפי הדיווחים בשבועות האחרונים, מרן הגרי"ש אלישיב התפלל מנחה בבית החולים לפני כשבועיים, הצליח להתיישב על כורסא ומקורביו אף הצליחו לשמוע את קולו. בנוסף דווח כי נשקלת האפשרות להעבירו לביתו, שם ייבנה מעין בית חולים קטן לצורך הטיפול בו.

אלא שכעת, ד"ר אלי שוסהיים, יו"ר אגודת 'אפרת', מכחיש את כל הדיווחים הללו, וטוען כי אין שום שיפור במצבו של פוסק הדור וכי כלל לא שייך להעבירו לביתו.

בראיון מיוחד ל'קו החשיפות', אומר ד"ר שוסהיים על השאלה האם אכן ניתן להעביר את הרב אלישיב במצבו לביתו: "בשום פנים ואפן לא. אני מבקר אותו מדי פעם, כולל יום שבת האחרון, ובאמת מצבו אינו מאפשר בשום פנים ואופן להעבירו לבית ולא ניתן להעביר את כל הציוד ואת כל הצרכים המאוד מאוד מיוחדים שכרגע נזקק הרב אלישיב שליט"א כדי להמשיך את הטיפול מחוץ למחלקה של טיפול נמרץ היכן שהוא נמצא כעת בביה"ח שערי צדק".

ד"ר שוסהיים נשאל, באשר לדיווחים השונים על השיפור במצבו של הרב אלישיב, ועל-כך שאף החל לדבר, ואומר: "הדברים האלה אין להם שום מקום במציאות, אני לא זכיתי לראות שום שיפור מיוחד. עצם הדבר שמצבו יציב מבחינת הנשימה, לחץ דם, דופק וחימצון הדם - הדברים האלה פחות או יותר יציבים בגלל המאמצים שנעשים בבית החלים, זה כבר כשלעצמו כבר טוב, אבל זה רחוק רחוק כדי להרגיש שיש איזה שינוי משמעותי במצבו".

"צריכים לדעת שהוא עדיין מונשם, ברוב הזמן רדום לחלוטין, לא מגיב, הוא מזיז ידיים, פוקח עיניים אבל אני לא זכיתי לשמוע משהו שיוצא מפיו בכל הפעמים שביקרתי אותו", מוסיף ד"ר שוסהיים.

"אנחנו מצפים", הוא אומר, "הלוואי שיחול שינוי דרסטי בדברים האלה שלא קיימים, אבל בשום פנים ואופן לא ראיתי כזה שינוי, הפריע לי לשמוע את הדברים האלה כשאני יודע בוודאות שהדברים האלה רחוקים לחלוטין מהעובדות האמיתיות של מצבו".

על הסיכויים שנראה את הגרי"ש מדבר ומגיב לסובבים, אומר ד"ר שוסהיים כי "זה מצב שנמשך לא שבועות ולא ימים, זה כבר חודשים, וצריכים לקחת בחשבון שמזמן הכליות אינן מתפקדות לחלוטין, ולכן צריכים כל הזמן, שלוש פעמים בשבוע, לעשות ניקוי של הדם על-ידי דיאליזה שנעשה באופן מיוחד".

"על מצבו הייתי אומר", מוסיף ד"ר שוסהיים, "מהבחינה זאת של חיות - קיימת, אבל הוא עדיין זקוק לכל התמיכה והטיפול שניתן לעשות רק במחלקת טיפול נמרץ".

"לא שייך", אומר ד"ר שוסהיים בנוגע להעברת הגרי"ש לביתו, "אין שום היגיון לדברים האלה בוודאי שלא ניתן בשום בית לתת את הטיפול שהוא מקבל בבית החולים, במחלקה מיוחדת של טיפול נמרץ, אין שום אפשרות לעשות את זה".

"וגם כן אין שום טעם ושום היגיון, אי אפשר להפוך בית לבית חולים ובוודאי לא למחלקה של טיפול נמרץ ובוודאי לא עם כל הצרכים המיוחדים שזקוק כרגע הרב כדי להחזיק את חיותו, והלוואי שיקרה נס מעבר לכל הניסים שכבר ראינו אצלו שג"כ יתחיל להתעורר יותר ושלא יזדקק להנשמה שזה דבר שעד עכשיו לא היה ניתן לנתק אותו מהנשמה חיצונית".

לסיום, נשאל ד"ר שוסהיים האם הרב אלישיב מודע ומבין את מה שקורה סביבו. "כשאני נמצא הוא מסתכל פוקח את עיניו, אבל אני לא זכיתי לשמוע משהו שיוצא מפיו, לשמוע איזה דיבור", משיב ד"ר שוסהיים.

"ייתכן, אנחנו רוצים לקוות, שבכל-אופן יש איזה ערנות מסוימת פנימית שאנחנו לא יכולים לקבוע אותה בוודאות, אבל הדבר הזה לא נותן ביטוי חיצוני על-ידי דיבור או על-ידי איזו תגובה שאפשר ממנה להבין שהוא באמת בהכרה, בזמנים מסויימים".

ד"ר שוסהיים מדגיש כי חייבים להמשיך ולהעתיר בתפילה עבור פוסק הדור הגאון רבי יוסף שלום בן חיה מושא אלישיב לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל.

(האזינו לראיון המלא - באדיבות 'קו החשיפות')

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר