הרב מצגר לגבאים: היזהרו עם עלוני השבת

הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הרב יונה מצגר קורא לגבאי בתי הכנסת, בעקבות האסונות: להניח העלונים רק בתום התפילה. את מכתבו פותח הרב מצגר במילים: ""לבב מי לא יחרד, על דבר האסונות הנוראים אשר הגיעו לפתחנו בעת האחרונה, צרות קשות ומשונות, הלא למשמע אוזן דאבה נפשנו"

הרב מצגר. קריאה נרגשת (צילום: פלאש 90)

הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הרב יונה מצגר, פרסם היום (ה) קול קורא בעקבות האסון הכבד השבוע במהלכו נהרגו שמונת בני משפחת אטיאס ז"ל בתאונה קשה בצפון.

"לבב מי לא יחרד, על דבר האסונות הנוראים אשר הגיעו לפתחנו בעת האחרונה, צרות קשות ומשונות, הלא למשמע אוזן דאבה נפשנו", פותח הרב מצגר את מכתבו.

"...יש להתבונן על הטרגדיות המזעזעות שהיו מנת חלקם של משפחות יקרות וחשובות מעם ישראל, אשר בפתע פתאום עלה עליהם הכורת, ונכחדו כמעט ללא שריד ופליט. רק לפני מספר שבועות, התבשרנו על האסון הנורא בעיר טולוז שבצרפת, כאשר מרצח שפל פלש לבית ספר בו למדו ילדים רכים והרג כמה וכמה יהודים על לא עוול בכפם, בינהם אבי משפחת סנדלר שנסע מארץ ישראל בשליחות קודש ללמד תורה בגולה וילדיו עימו והילדה מרים מונטנגרו.

"לא חלפו מספר ימים ושוב עלה מלאך המוות בחלונינו - פרצה שריפה בבית משפחת שעאר היקרה בעיר רחובות וליחכה את כל ילדי המשפחה. עוללים רכים שלא טעמו טעם חטא כאשר יחד עימם נספה גם אבי המשפחה שנכנס לבית בחירוף נפש להציל את ילדיו ועלה עם כל זרעו בשלהבת אש השמימה ונותרה אך אם המשפחה בודדה ובוכייה.

"עברו רק שבועות ספורים מהדליקה הנוראה והנה זה עתה שמענו בכאב ובצער על התאונה המחרידה שארעה בטבריה בה קיפחו את חייהם משפחת אטיאס, אב ואם וששת ילדיהם והותירו אחריהם את בתם הקטנה שנותרה לפליטה ללא משען ומשענה".

"...מן השמים זועקים אלינו - שובו אליי ואשובה אליכם! כאשר משפחות שלמות חשובות ויקרות בינהם גם ילדים שלא יספקו לטעות מצוף החיים נכחדות מהעולם אין ספק שפעמוני האזעקה אלו המצלצלים בכל רעש גדול באים לעורר אותנו לשוב בתשובה שלימה, לפשפש במעשינו ולתקן את דרכינו למען יסור המשחית מעלינו.

"חובת השעה המוטלת על הציבור, על כל משפחה, ועל כל יחיד ויחיד, להתבונן ולפקח על דרכינו, לקבל על עצמנו לתקן את אשר דרוש תיקון, להתחזק בקיום כל המצוות כהלכתן, ולהרבות באהבת ישראל ועשיית חסד".

הרב מצגר מסיים את קריאתו לגבאי בתי-הכנסת ש"ידאגו לכך שהעלונים השונים יונחו בבית הכנסת רק לאחר סיום התפילה, כדי שיוכלו המתפללים לקחתם עמם הביתה לעיין בהם, ולא בתחילת התפילה, כדי למנוע ממצב בו יעלעלו בהם בזמני התפילה. כך גם תצטמצם גם התופעה של עלונים המושלכים לעיתים בבית הכנסת בצורה לא מכובדת, עקב פיזורם בידי הקוראים בפינות השונות של בית הכנסת".

(צילום: פלאש 90)
(צילום: פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר