הלם בשכונת הבוכרים בירושלים: נגנב כסאו המיתולוגי של מרן הרב עובדיה יוסף

במשך עשרות שנים מסר מרן הראשון לציון הרב עובדיה יוסף את שיעורו השבועי בבית הכנסת 'תפארת ירושלים' - מה שמכונה בלשון העם 'היזדים'. במשך כל השנים ישב מרן הגר"ע על כיסא קבוע שנמצא בבית-הכנסת עשרות שנים. השבוע, נגנב הכסא. המתפללים בהלם מוחלט (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ע יוסף, והכיסא הגנוב (צילום: מאיר אלפסי)

במשך עשרות שנים מסר מרן הראשל"צ הרב עובדיה יוסף את שיעורו השבועי בבית הכנסת 'תפארת ירושלים' - מה שמכונה בלשון העם 'היזדים'.

במשך כל השנים ישב מרן הגר"ע על כיסא קבוע שנמצא בבית-הכנסת עשרות שנים. גם בכנסים הגדולים של הגר"ע יוסף, הכיסא המיוחד מובא לכנס, לדוגמת 'כנס בני תורה' שמתקיים פעמיים בשנה.

בשנה האחרונה, הרב מתקשה לצאת מביתו וגם את שיעורו השבועי הרב מוסר מבית מדרשו בביתו ברחוב הקבלן 45. הכיסא נשאר שמור בבית הכנסת 'היזדים' ומוצא מעת לעת לכנסים של הרב.

מה השווי של הכסא? לפני תקופה הוצע לגבאי בית-הכנסת סכום של מאות-אלפי שקלים בכדי למכור את הכיסא, אך הוא סירב.

,,הגר"ע יוסף על הכיסא שנגנב

בימים האחרונים, הגבאים שהגיעו לבית-הכנסת, הבחינו שהכיסא נעלם. גם לאחר חיפושים בכל בניין בית-הכנסת הכיסא לא נמצא, ועל-פי החשד - נגנב.

אהרון ירושלמי, אחד ממתפללי בית-הכנסת הקבועים סיפר ל'כיכר השבת': "הכיסא הזה היה בשבילנו כמו 'ארון הקודש'. הרב עובדיה מסר על הכיסא הזה שיעורי תורה במשך עשרות שנים, למאות-אלפי צופים דרך הלווין. זה 'כיסא הסגולות' שלנו, מי שיש לו מחלה או משהו לא טוב, מתיישב על הכיסא וקורא מספר פרקי תהילים. אנחנו מאמינים שזכות התורה של רבינו הרב עובדיה מגינה עלינו.

"אנחנו בצער גדול ובהלם מוחלט. מי העיז לגנוב את הכיסא הזה? אנחנו מקווים שהמשטרה תתפוס את הגנב, או שהוא עצמו יבא ויחזיר את הכיסא לבית-הכנסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר