הטלטלה ב'יתד נאמן'; גליק ולבין כעת בתחנת המשטרה

נמשכת הדרמה ב'יתד נאמן': בשעה זו נוכחים בתחנת משטרת רמת גן, יו"ר ההנהלה החדשה שמעון גליק ומנכ"ל העיתון שנשלח לחופשה בתשלום, יעקב לבין, וזאת בעקבות תלונות הדדיות. מפקד מרחב דן נצ"מ אלברט אוחיון ינסה לגשר בין השניים. בתוך כך, בכינוס לעובדי 'יתד' שנערך באולמי 'כתר הרימון' חתמו העובדים על נאמנות להנהלה החדשה, זעליג אורלנסקי מונה למנכ"ל זמני של העיתון

לבין וגליק בתחנת המשטרה, היום (צילום בלעדי: ישראל כהן, כיכר השבת)

הטלטלה שעובר הביטאון הליטאי 'יתד נאמן', לאחר שבתחילת הדרך הופתעו כולם מהשקט היחסי בו התקבל המהלך, מתחילה לתת את אותותיה בפסים אחרים, כעת, הגיע שלב התלונות ההדדיות במשטרה והחקירות.

בשעה האחרונה הגיעו אל תחנת משטרת רמת גן, מנכ"ל העיתון יעקב לבין, שנשלח לחופשה בתשלום על-ידי יו"ר ההנהלה החדשה, המייצג את ההנהלה הותיקה.

מספר דקות לאחר-מכן הגיע למקום איש העסקים שמעון גליק יו"ר ההנהלה החדשה בעיתון ונאמנו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן, שהגיע כשהוא מלווה בשני עורכי דינו.

השניים נכנסו אל תחנת המשטרה בעקבות תלונות הדדיות שהגישו הצדדים בשל האירועים האלימים שהתרחשו בימים האחרונים במשרדי העיתון ברחוב ז'בוטינסקי בבני-ברק.

כזכור לבין טען כי גליק ואנשיו התייחסו אליו בבריונות והפכו את שולחנו ומנגד גם אנשי גליק התלוננו על צעקות, דחיפות ואלימות מצידו של לבין ואנשיו.

בעקבות כך נערכת כעת פגישת גישור בין השניים במשרדו של מפקד מרחב דן ניצב משנה אלברט אוחיון, שינסה להגיע לפשרה בין הצדדים לאחר שישמע ויחקור את טענותיהם.

מנגד, מקורבי שני ההנהלות מביעים פקפוק רב באשר להצלחת ניסיונות הגישור ומוכנים להמשיך ולהיאבק על כל הקופה.

בכניסתו לתחנת המשטרה, אמר יעקב לבין ל"כיכר השבת" כי המאבק כבר הוכרע ואין שום סימני שאלה. גורמים בסביבתו אומרים כי כבר בימים הקרובים זה יוכח.

יצויין כי שמעון גליק הגיע אל תחנת המשטרה היישר מאולמי 'כתר הרימון', שם נערך כינוס לכלל עובדי 'יתד נאמן', וזאת בעקבות התבצרותו של יעקב לבין במשרדי המערכת בבוקר, כשהוא מונע את כניסת עובדי העיתון.

ב'קו החשיפות' דווח כי במהלך הכינוס דיברו בפני עובדי 'יתד נאמן', הרב נתן זוכובסקי והרב משה אהרון ברוורמן, וכן העורכים יצחק רוט וישראל פרידמןו, שדיברו בעיקר על חובת הציות לגדולי ישראל, שהנגיד שמעון גליק פועל בשליחותם.

בתום הכינוס, חתמו מרבית עובדי העיתון על נאמנות מוחלטת לגדולי ישראל, לוועדה הרוחנית של העיתון, להנהלה החדשה ולעומד בראשה שמעון גליק, נציגיהם של גדולי ישראל בעיתון, והודיעו על נתק מוחלט מהמנכ"ל המפוטר, יעקב לבין. בתוך כך, למנכ"ל העיתון הזמני מונה זעליג אורלנסקי, נציג 'דגל התורה' בעיריית אלעד.

במהלך הכינוס, סיפר גליק לעובדים על היכרותו עם הגראי"ל שטיינמן, והבטיח להם כי יקבלו את כל המגיע להם וציין כי אל להם להירתע מפני האיומים השונים. עו"ד ירון הרמן אמר לעובדים כי כל המהלך נעשה בצורה חוקית ומסודרת, הנבקים קיבלו את השינויים ואף המשטרה אישרה את החלטות הדירקטוריון למנות הנהלה חדשה.

המנכ"ל הזמני זעליג אורלנסקי, הבהיר לנוכחים כי אינם רוצים לנקוט בפעולות אלימות. "זו אינה דרכנו", אמר וקרא לעובדים לשוב לעבודה. ואכן, מיד עם תום הכינוס יצאו כולם לעבוד על העיתון של מחר ועל מוספי שבת קודש.

גורמים המעורבים בפרטי הפשרה מעריכים כי המטרה של ההנהלה הישנה היא לגרור את ההנהלה החדשה לבית המשפט שיכריע בסוגיה, אך אינם מוכנים לפנות בצורה רשמית בשל הבעיה שבפניה לערכאות ומנסים בדרכים עוקפות להגיע אל בית המשפט.

יעקב לבין בתחנת המשטרה. צילום בלעדי: ישראל כהן, כיכר השבת
הנגיד שמעון גליק מגיע אל תחנת המשטרה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר