"אחריות מיוחדת"; אלי ישי: נפיק לקחים. יובל שטייניץ: דו"ח הזוי

מבקר המדינה מטיל "אחריות מיוחדת למחדלים החמורים" על שר הפנים אלי ישי, וזה ממהר להגיב ואומר כי ידרוש דיון מיוחד בממשלה להפקת לקחי הדו"ח. "קביעתו הברורה של המבקר, מוכיחה כי אין כל קשר בין מוכנות מערך הכיבוי להחלטות שהובילו לאסון", הוסיף השר ישי. במשרד האוצר אומרים בתגובה: "דו"ח הזוי וחסר שחר באופן הקיצוני ביותר"

חיים שקדי | כיכר השבת |
אחריות מיוחדת. ישי ושטייניץ (צילום: פלאש 90)

בשעה זו, הותר לפרסום הדו"ח של מבקר המדינה על האסון בכרמל, הנקרא - "דוח ביקורת על השריפה בכרמל - דצמבר 2010, מחדלים, כשלים ומסקנות".

סגן ראש הממשלה ושר הפנים אלי ישי, לו מייחס המבקר אחריות מיוחדת על המחדלים החמורים ועל הכשלים שהתגלו במערכך כיבוי האש, ממהר להגיב על מסקנות הדו"ח.

"לבי עם המשפחות השכולות ביום קשה וכואב זה", אומר השר אלי ישי בפתח תגובתו.

"דוח המבקר מוכיח שיש להתייחס בכובד ראש לדרישות השרים בנושאים מצילי חיים, והדבר החשוב ביותר כעת הוא להפיק לקחים שימנעו אסון דומה בעתיד.

"אני מתכוון לדרוש דיון בממשלה להפקת לקחים מהדוח, וקביעת כללים מיוחדים לטיפול בדרישות הנוגעות לנושאים מצילי חיים.

"קביעתו הברורה של המבקר, המבחינה בין האסון הנורא ומותם האכזרי של 44 הקורבנות לבין מוכנות מערך הכיבוי מוכיחה כי אסון שכזה יכול היה להתרחש גם אילו היה מערך הכיבוי נמצא בשיא כושרו ומצויד בציוד המתקדם ביותר, ואין כל קשר בין מוכנות מערך הכיבוי להחלטות שהובילו לאסון.

"במשך 26 פסקאות חסרות תקדים, קובע המבקר במפורש שבזמן כהונתי נעשה מאמץ בשיעור שאין דומה לו כדי לשקם את מערך הכיבוי. דברי המבקר חדים ונחרצים: 'יש לציין לזכותו של שר הפנים מר ישי, כי הוא אכן הצליח במקום בו אחרים לא הצליחו' (עמוד 168).

"התגובות אותן אני מקבל מלוחמי האש וממרבית המשפחות השכולות מרגשות אותי מאוד. חובתי האישית היא להיאבק למענם, ולהבטיח להם שלא אשקוט ולא ארפה עד שיופקו הלקחים. זה לא ישיב את יקיריהם, אך ימנע עצב וכאב ממשפחות אחרות בעתיד ובכך אולי תהא מעט נחמה עבורם", מסכם השר ישי.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה לדו"ח המטיל אחריות מיוחדת על השר יובל שטייניץ כי "לצערנו, בכל הנוגע לאוצר הדו"ח נשאר הזוי וחסר שחר באופן הקיצוני ביותר. הדו"ח מאיים על היציבות הכלכלית של ישראל מאחר שהוא הופך את השמירה על חוק התקציב לבלתי אפשרית".

מחי שיוצא להגנת השרים ישי ושטייניץ, הוא יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני. "אין להאשים שר כזה או אחר באסון", אומר גפני, "המערכת כולה כשלה לאורך שנים שלא תקצבה כראוי את מערך הכבאות".

"במקום לחפש את ראשם של השרים שעושים מלאכתם נאמנה, צריך להתמקד בתיקון המערכת, בשדרוג מערך הכבאות והתגבור התקציבי של הנושא", הוסיף גפני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר