ראש ישיבת פוניבז' על הסודנים "הם צריכים אותנו"

שיעורו השבועי של הרב גרשון אדלשטיין ממשיך לעסוק באקטואליה. ביום רביעי האחרון נרשמה התבטאות מענינת במהלך שיעורו של ראש ישיבת פוניבז' בקשר לפליטים הסודנים. "החיים של היהודים לא פחות טובים משל הגויים. גם היום באים גויים ופליטים ממדינות רחוקות לעבוד כאן בארץ, הם צריכים אותנו, ואנחנו מאושרים יותר מהם" (חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין (צילום: יהודה פרקוביץ')

שיעורו השבועי של ראש ישיבת פוניבז' ממשיך לעסוק בנושאים אקטואלים.

במהלך שיעורו שנמסר בשבוע האחרון, התייחס ראש הישיבה לסבל שעוברים הפליטים מסודן במדינתם, וטען כי על עם ישראל להודות להקב"ה, על כך שמצבנו טוב ממצבם.

מדברי הרב שצוטטו בעלון "דרכי החיזוק" שיוצא לאור על ידי תלמידיו: "ואלו הן נוראותיו שאלמלא מוראו של הקב"ה היאך אומה אחת יכולה להתקיים בין האומות, והיינו מפני שכלל ישראל בין האומות הם כמו כבשה אחת בין שבעים זאבים רעבים, ואף על פי כן אנחנו קיימים בנס, והחיים של היהודים לא פחות טובים משל הגויים".

הרב התייחס לפליטים הסודנים ואמר כי הם צריכים אותנו: "גם היום באים גויים ופליטים ממדינות רחוקות לעבוד כאן בארץ, הם צריכים אותנו, ואנחנו מאושרים יותר מהם".

בהמשך שיחתו אמר הרב אדלשטיין: "אם יבקש אדם בזמן הזה לראות ניסים הדומים למה שהיו בעת יציאת מצרים, יביט בעין האמת עמדנו בין האומות מעת הגלות וסידור עניינינו ביניהן, עם מה שאנו בלתי מסכימים עימהן בסתר ובגלוי, והן יודעות בזה, ויראה, כי ענייננו אפשר שיהיה קרוב מענייניהן במזונות ובטרפים, ואפשר שיהיה טוב מענייניהן בעתי המלחמות והתגרות, ותראה הבינוניים והכפריים שבהן טורחים יותר מן הבינוניים שבנווה דלים אשר בקרבנו"

נציין כי שיעורו השבועי של הרב, המתקיים מידי יום ד', עוסק לא פעם בנושאים אקטואליים שעל סדר היום.

בעבר, בתקופה בה התקיימה הסתה כנגד המגזר החרדי, אמר הרב בשיעורו: "נכון שהם מסיתים, ויש להם נגיעות וסיבות שהם עושים ככה. אבל אנחנו צריכים לדעת שזה מגיע לנו ולשפר דרכינו"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר