הרב מצגר ביוזמה חדשה: כוכבי כשרות לבתי המלון

הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, יוזם שינוי במערך הענקת הכשרות למלונות ברחבי הארץ. לפי היוזמה, יגובשו קריטריונים חדשים, כך שתשודרג רמת הכשרות במלון שיתאים את עצמו לאורח החיים הדתי, כמו כיבוד השבת והימנעות מהעסקת עובדים לא יהודים במטבח. הדירוג ינוע בין שני כוכבים למלון בכשרות סטנדרטית ועד לחמישה כוכבים למלון בעל כשרות מחמירה

הרב יונה מצגר (צילום: פלאש 90)

הכשרות תדורג בכוכבים: הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, יוזם שינוי במערך הענקת הכשרות למלונות ברחבי הארץ, שידורג בכוכבים.

לפי היוזמה, שפורסמה הבוקר ב'מעריב', יגובשו קריטריונים חדשים, כך שמלון שיתאים את עצמו לאורח החיים הדתי, כמו כיבוד השבת והימנעות מהעסקת עובדים לא יהודים במטבח, תשודרג רמת הכשרות שבו.

שיטת הדירוג תתבצע על-ידי מתן כוכבים, כך שמלון בעל כשרות סטנדרטית יקבל שני כוכבים, מלון שלא יעסיק בני מיעוטים יזכה בשלושה כוכבים ומלון שיזמין בשר מהדרין יקבל ארבעה כוכבים.

השיא יהיה הענקת חמישה כוכבים למלון שישמור שבת, יקפיד על הצניעות בשטחי המלון כמו הקצאת שעות שחייה נפרדות קבועות, על לבושם של העובדים כמו גם על התנהגות מתאימה בימי השבת ואי חילולה על-ידי העובדים.

לפי הדיווח ב'מעריב', בראש הוועדה שמגבשת את הקריטריונים עומדים הרב יניב כהן, מנהל תחום כשרות בתי מלון ברבנות ירושלים וארבעה רבנים נוספים.

הרב רפאל כהן, מנהל מחלקת הכשרות בעיר טבריה וחבר הוועדה, אמר ל'מעריב': "אני מקווה שכבר בתוך חודשיים נוכל להשלים את המלאכה. עד כה קיימנו כמה ישיבות, והמלאכה נמצאת לקראת סיום".

מלשכתו של הרב מצגר נמסר: "מדובר בנושא שנמצא בשלב בדיקה ראשונית ולא ברור אם הדבר ייצא בסופו של דבר אל הפועל. בכל מקרה לא תהיה חובה לבתי המלון להשתתף בדירוג המדובר. המטרה היא ליצור תחרות חיובית שתתרום למקסום האפשרות של יהודים שומרי מצוות לבלות במלונות בישראל, תוך אפשרות לבחור את רמת הכשרות והאווירה הידידותית הכוללת כלפי המסורת והערכים היהודיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר