בלעדי

'מכבי' אומרת "לא" לחרדים: רוצה החזר? תחלל שבת

האם 'מכבי שירותי בריאות' משרתת גם את המגזר החרדי? תשאלו את האברך נ', שהגיע עם בנו לבית החולים קפלן ברחובות לאחר שסבל מקוצר נשימה. כשביקש לאחר השבת שיזכו אותו על עלות הטיפול, הוא נענה בסרוב. למה? כי הוא לא התקשר להודיע. הסיפור המלא והמקומם (חדשות בריאות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: פלאש 90)

האם 'מכבי שירותי בריאות' משרתת גם את המגזר החרדי? קשה לקבוע לאור הסיפור הבא שהגיע למערכת "כיכר השבת".

בשעה 03:00 לפנות בוקר, בשבת שעברה, הגיע האברך נ. (השם המלא שמור במערכת) אל בית החולים 'קפלן' ברחובות, לאחר שבנו סבל מקוצר נשימה.

במהלך הבוקר, יום שבת, שחרר בית החולים את בנו והוא חזר לביתו. לאחר השבת פנה נ. אל קופת החולים 'מכבי שירותי בריאות', שם מבוטח בנו, כדי לקבל זיכוי והחזר תשלום לאשפוז בבית החולים.

אך במכבי שירותי בריאות סרבו לזכות אותו, בטענה שהוא היה אמור להתקשר אליהם ולהודיע להם שהוא מאשפז את בנו. נ. ניסה להסביר לנציגי השירות כי הוא יהודי שומר שבת והיות ואשפוז בנו נעשה בשבת, הוא לא יכל ליצור קשר עם קופת החולים, אך הוא נענה כי "אלו הם הכללים שלנו".

בשיחה עם 'כיכר השבת', אומר נ.: "קופת החולים 'מכבי', מתהדרת שהיא מייצגת את מרבית הציבור החרדי בבני ברק, כך שהיה אמור להיות ברור לה שבכל מה שקשור לשבת, הציבור החרדי אמור להיות פטור מלחלל את השבת בשביל הכללים שלהם".

ממכבי שירותי בריאות נמסר בתגובה: הפניה של נ' נמצאת בתהליך הבדיקה ועובדה זו ידועה לנ'. לצערנו, החוק הוא זה שקובע מה גובה התשלום ומתי יש פטור מלא מתשלום לחדר מיון או מתי נדרשת אגרה בגובה כ-178 ש"ח או אפילו מתי נדרש תשלום מלא העומד על כ-790 ש"ח. מכבי הצליחה להרחיב בהרבה את הגדרות החוק לטובת המטופלים ועובדה היא כי תלונה כזו היא נדירה.

הפניה למיון הייתה לפני כשבוע בשבת. כאמור החוק מגדיר שבפניה מסוג כזה נדרש הפונה לשלם סכום של 178 ש"ח והקופה משלמת לחדר המיון בנוסף על כך עוד יותר מ-600 שקלים. נ' פנה אלינו לראשונה ביום שני (לפני פחות משבוע) וביקש שנפטור אותו לגמרי מתשלום האגרה בגובה 178 ש"ח.

נעשתה בדיקה ראשונית לפנייתו וביום חמישי האחרון הוסבר לו כי החוק הגדיר כאמור באילו מצבים ניתן לתת פטור מלא, והסיבה שבגללה הוא פנה לחדר המיון- אינו מזכה בפטור מלא. באותה שיחה הוצע לנ' לפנות במכתב ולערער על ההחלטה והוא אכן עשה במהלך יום ה' בערב או במהלך יום שישי.

הבוקר (יום א') מעט לאחר שהסניף נפתח, כבר הועברה פנייתו לסגן הרופאה המחוזית שיבדוק את הפניה בתוך ימים אחדים ונ' יקבל תשובה מסודרת.

מכבי ידועה בציבור החרדי כקופה טובה, ישרה והגונה. עסקני המגזר יודעים היטב עד כמה חשוב לנו להעניק שירות מיטבי לכל פונה ועד כמה אנחנו מרחיבים מעבר לחוק כדי למצוא דרכים להעניק את השרות הרפואי והמנהלי הטוב ביותר.

רבים מבני המגזר החרדי הינם חברי מכבי ומחצית מתושבי בני ברק החברים אצלנו הם הדוגמא הטובה ביותר לכך. עובדה היא כי במשרד הבריאות מתקבלות הכי מעט תלונות על מכבי ומתוכן נמצא המספר הנמוך ביותר של תלונות מוצדקות.

כפי שניתן לראות מכבי פועלת בהתאם לחוק ובכל זאת מוכנה לבחון במהירות רבה את בקשת הערעור. מהירות זו אינה מקובלת בדרך כלל במגזר הממשלתי או הציבורי או העסקי וחשוב לנו מאד שחברי מכבי יהנו ממנה. התקציב של מכבי איננו פרטי ואם נקבל את הערעור של נ', זה לא יבוא על חשבון רווחים או משכורות. כל התקציב של מכבי הינו ציבורי ובכל פעם שאנחנו מעניקים זכות שהיא מעבר למחוייב בחוק, על הציבור להבין שלא קיבלנו לשם כך שום תקציב ולמעשה קבלת הערעור מחייבת אותנו לקזז את הסכום הזה וסכומים אחרים מפעולות חשובות אחרות שלנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות