בניזרי: אם הייתי נולד חרדי - לא הייתי מתגייס לצבא

בצל הסערה סביב גיוס חרדים, מצהיר השר שלעבר שלמה בניזרי ששירת בחיל המודיעין, כי אם היה נולד חרדי לא היה מתגייס לצבא. בראיון לערוץ 10 אמר בניזרי: "אם הייתי יושב ולומד תורה כל היום, כמו היום, לא הייתי מתגייס לצבא". לדבריו, "מי שלומד תורה לא צריך להתגייס, כי הוא שווה ל-F16".

מישאל לוי | כיכר השבת |
שלמה בניזרי (צילום: פלאש 90)

"אם הייתי יושב ולומד תורה כל היום, כמו היום, לא הייתי מתגייס לצבא", כך אומר הבוקר (שני) השר וחבר-הכנסת לשעבר, שלמה בניזרי, בראיון לתוכנית הבוקר בערוץ 10, בצל הסערה הפוליטית סביב גיוס תלמידי הישיבות.

בניזרי הוסיף ואמר כי הוא מאמין "שכוח לימוד התורה מגן על ישראל", ולכן, הוסיף בניזרי, "מי שלומד תורה לא צריך להתגייס, כי הוא שווה ל-F16".

בצעירותו, שירת בניזרי שנולד למשפחה חילונית בחיל המודיעין, כעת, הוא מעיד על עצמו, כי תפיסת העולם שלא השתנתה. "כשהייתי חילוני חשבתי גם שאפשר לנצח את האויב כשיש לך טיל או רובה ביד. עולם המושגים שלי השתנה היום והתעדכן על פי עולם המושגים היהודי במשך 3000 שנה".

"מי שלא לומד תורה, בכל גיל", מבהיר בניזרי, "עמדת הרב עובדיה יוסף וכל הרבנים שהוא צריך לשרת בצבא. אם הוא לא יכול לתרום לישראל רוחנית - שיתגייס".

בניזרי הוסיף וטען כי "מישהו מטעה בכוונה שחרדים לא עושים צבא". לדבריו, "30% מהחרדים מתגייסים בשלב מסוים. מאות אלפי חרדים עשו צבא, חוזרים בתשובה או במסגרות חרדיות שונות".

על הניסיונות להוביל מהלך של גיוס חרדים ושוויון בנטל, אומר בניזרי: "אי אפשר לשנות אותנו בגלל שאתם חושבים אחרת. אנחנו נמשיך בדרכנו. העולם החרדי היום הרבה יותר פתוח להיכנס לצבא למסגרות מתאימות. אם תנסו לעשות את זה בכפייה, זה רק יגביר את לחץ הרבנים להתנגד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות