מופז לחרדים: "כשלמדתם, אחרים שמרו עליכם, עכשיו תורכם"

בעודו מתעקש על גיוס 80 אחוזים מבני הישיבות תוך הטלת סנקציות אישיות וקביעת מכסות של "עילויים", הגיע אמש שאול מופז למפגש עם חרדים במסגרת "ליל שישי אקטואלי". בדבריו, אמר מופז לנוכחים כי "בימים ובלילות שאתם לומדים, אחרים שמרו עליכם. כל אחד עושה את זה בתורו - גם אתם". היום ישובו יעלון ופלסנר להיפגש בניסיון להגיע לנוסחה מוסכמת

חזקי שטרן | כיכר השבת |
מופז וחרדים, אמש (צילום: פלאש 90)

"בימים ובלילות שאתם לומדים, אחרים שמרו עליכם, כעת תורכם", כך אמר אמש (רביעי) המשנה לראש הממשלה ויו"ר קדימה שאול מופז במפגש עם חרדים בירושלים.

בעודו מתעקש על גיוס 80 אחוזים מבני הישיבות תוך הטלת סנקציות אישיות וקביעת מכסות של "עילויים" ושעה קלה לאחר עוד פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בניסיון לפתור את המשבר, הגיע מופז למפגש עם חרדים במסגרת "ליל שישי אקטואלי".

בדבריו, אמר מופז לנוכחים כי "בימים ובלילות שאתם לומדים, אחרים שמרו עליכם. כל אחד עושה את זה בתורו - גם אתם".

לדברי מופז, "הגענו לרגע הניסוח. התקדמנו, נעצרנו וננסה לעשות ניסיון נוסף. אם לא נגיע להסכם והצעת חוק מכוננת ומלאה, לא נהיה שותפים בקואליציה".

מופז הוסיף וקרא למשתתפים, "להתעניין, לדעת, לתמוך בשירות צבאי ואזרחי כחלק מתהליך הכניסה לחברה הישראלית". לדבריו, "צריך לתת מקום לאמונה, אבל בישראל כולם צריכים לשרת את המדינה. הוכחנו שאפשר לשרת, ללבוש מדי זית ולהמשיך להאמין. בשורה התחתונה זהו מהלך מחויב המציאות. התוצאה היא המבחן האמיתי".

"כל אורחות החיים שלכם יישמרו", הבטיח מופז בערב שנערך בחסות 'קרן ידידות טורנטו', "החוק יהיה הדרגתי ומדוד. לא באתי חלילה להילחם באוכלוסיה החרדית. אני בעדכם. זהו תהליך היסטורי, ואם לא נצליח להגיע להסכמות עכשיו יהיה קשה מאוד לעשות זאת ב-15 השנה הקרובות, כי לא תהיה קואליציה שתאפשר את זה. היעדים שהצבנו מתחשבים ובני השגה. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה צבא מקצועי".

המגעים יימשכו

בתוך כך, בפגישתו של מופז עם נתניהו לא הושגה התקדמות, ונתניהו ממשיך להתעקש כי במדינה היהודית לא ישלחו לכלא על לימוד תורה.

לאחר הפגישה אמר מופז כי "אנחנו נעשה לפחות עוד ניסיון אחד להתקדם מחר ולמפות את נקודות המחלוקת. נכנסתי לקואליציה על מנת להעביר את החוק, לא על מנת לצאת, אך אם לא נגיע למה שאנחנו מצפים להגיע - לא נהיה שם".

בקדימה מביעים פסימיות לגבי האפשרות להגיע להסכם, אך במערכת הפוליטית ישנם הערכות כי המשבר מתוזמן מראש כדי להציג את כולם באור חיובי כלפי בוחריהם.

במהלך היום ייפגשו שוב השר משה בוגי יעלון וח"כ יוחנן פלסנר וימשיכו במשא ומתן בניסיון להגיע להבנות. במקביל, שר הביטחון אהוד ברק ימשיך במאמציו להגיע למכנה משותף בין נתניהו למופז.

הויכוח העיקרי בין יעלון לפלסנר הוא בקביעת המכסות, בעוד פלסנר מתעקש לקבוע מכסות של מקבלי הפטור של "תורתו אומנותו", יעלון דורש לקבוע מכסה רק ליעדי הגיוס. נושא נוסף שבמחלוקת הוא הטלת הסנקציות האישיות, כאשר יעלון דורש כי לא תוטל אחריות פלילית.

בראיון שנתן אמש בערוץ 2, תקף יעלון בחריפות את פלסנר ואמר כי "פלסנר מחדד את נושא המכסה לדעתי כדי בעצם לתקוף את החרדים, ולהביא למצב שמי שישב ללמוד תורה יובל לכלא". לדברי יעלון, "נכונות להתגייס קיימת, אז למה לדבר ישר על העמדה לדין באופן שמדליק אש במגזר החרדי שעלול להחזיר את כל העניין אחורה".

חבר-הכנסת משה גפני נשא אמש דברים ב'פורום מנהלים' של 'המודיע' ואמר כי "העולם יגעש וירעש אם חלילה מישהו ינסה לפגוע בלומדי התורה. אנו נעמוד כנגדו כחומה בצורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר