אחרי 'יתד נאמן'

דושינסקיא נגד בטאון 'העדה': "הם קיצוניים, לבטל מינויים"

הדרמה בתקשורת החרדית לא מסתכמת רק במאבק הפנימי בעיתון 'יתד נאמן' אלא מתרחבת לכלי תקשורת נוספים. אמש, בבית המדרש דושינסקיא בי-ם, נתלתה מודעה הקוראת לבטל את המינויים לבטאון 'העדה' של העדה החרדית בשל קיצוניות עורכי העיתון. "הם הרבה יותר קיצונים מהבד"ץ" אומר גורם בדושינסקיא. (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הקריאה (צילום: כיכר השבת)

המאבק הבא בתקשורת החרדית: הבוקר נתלו בבית המדרש 'דושנסיקיא' בירושלים, מודעות הקוראות לחסידים לבטל את המנוי לעיתון 'העדה' - ביטאונם של אנשי 'העדה החרדית' אליהם משתייכת החסידות.

במודעות נכתב: "היות שבגליון 'דורות' פרשת קרח נתפרסם מאמר בנושא גיוס בני הישיבות העומד על הפרק, ומתוך הדברים נשתמעו זילזול במרן רבינו הקדוש מהרי"ץ זצוק"ל".

"על כן אנו פונים בזה לתלמידים הנאמנים ההולכים בדרכו ובשיטתו הבהירה, לבטל את המנוי על הגליון הנ"ל".

גורם בחסידות דושינסקיא אמר היום ל'כיכר השבת': "לאחרונה יש להרבה גורמים בהעדה החרדית ביקורת על ההתנהלות של אנשי העיתון, הם הרבה יותר קיצונים מהבד"ץ".

"לדוגמא בפרשת 'אתרא קדישא' כשיש להרבה מבני העדה החרדית ביקורת עליהם בתוכם, וגם בקרב חברי הבד"ץ - הם המשיכו לתמוך באתרא קדישא ללא סייג, ועוד הרבה טענות".

המאבק החל מאז שבמוסף 'דורות' של עיתון 'העדה' הוכנסה דרשה של הרב דוד סולבייציק בנושא גזירת הגיוס, כאשר בתוך הדרשה הוא האשים ברמז את האדמו"ר המהרי"ץ דושינסקיא על כך שהשתתף בזמנו ב"וועדת פיל" (שהוקמה ע"י הממלכה המאוחדת של ברטניה בשנת תרצ"ו בנסיון ליישב את הסיכסוך ערבי יהודי).

כמו כן על פירסום דבר הוראת והכרזת "הרבנות הראשית - הציונית" בעת שהיה סכנת קיום על ארץ ישראל בזמן השואה "על צום כללי" על כל תושבי ארץ ישראל החרדים לדבר ה' וזה בזמן שהעדה החרדית דאז בראשותו של הגאב"ד ז"ל לא רצו להשתתף באותו יום צום.

הרב סולבייציק צוטט כאומר: "אונז האבן נישט געזינדיגט מיט זיי און אונז דארפן נישט תשובה טאהן מיט זיי", (תרגום: אנחנו לא חטאנו אתם ולא צריכים לחזור בתשובה איתם).

המודעה, הבוקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר